Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024 01:24
ΒόλοςΤοπικά

4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας: «Οι προκλήσεις της εφηβείας και ο ρόλος των γονέων»






Εκδήλωση με θέμα «Οι προκλήσεις της εφηβείας και ο ρόλος των γονέων» διοργάνωσε, χθες, ο Σύλλογος Διδασκόντων του 4ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας Βόλου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Η εφηβεία αποτελεί μία μεταβατική περίοδο της ζωής του ανθρώπου με έντονες και ραγδαίες αναπτυξιακές αλλαγές, που προκαλούν στο άτομο ψυχολογικές αντιδράσεις. Οι αλλαγές αυτές παρατηρούνται στο σωματικό, πνευματικό, συναισθηματικό και κοινωνικό τομέα. Ο έφηβος, ως μέλος της οικογένειας, επηρεάζεται άμεσα από τη συμπεριφορά και το ρόλο των γονέων.

Οι γονείς ενημερώθηκαν από την ψυχολόγο για τις προκλήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι έφηβοι σε αυτό το αναπτυξιακό στάδιο ενώ προσπαθούν να διαχειριστούν τόσο τις σωματικές όσο και τις συναισθηματικές αλλαγές τις οποίες βιώνουν. Οι έφηβοι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου προσπαθούν σταδιακά να αυτονομηθούν αλλά και να διαμορφώσουν την δική τους ταυτότητα. Σε αυτή την προσπάθεια σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι γονείς οι οποίοι καλούνται να κατανοήσουν τα προβλήματα των εφήβων αλλά και να τους στηρίξουν έτσι ώστε να μπορέσουν να λάβουν όλα τα εφόδια που θα τους βοηθήσουν αργότερα στην ενήλικη ζωή.

Ο διάλογος με τον έφηβο και η στάση των γονέων απέναντί του πρέπει πάντα να στηρίζεται στην αγάπη, στην αποδοχή και στην κατανόηση και όχι στην κριτική ή τους εκβιασμούς. Οι γονείς δεν πρέπει ποτέ να αμφισβητούν την προσωπικότητα του εφήβου αλλά να εστιάζουν στις λάθος συμπεριφορές του και να του δίνουν το περιθώριο να τις διορθώσει. Ο έφηβος πρέπει πάντα να αισθάνεται ότι έχει την αγάπη και την αποδοχή των γονέων γιατί θέλει να νιώθει ότι στο «χάος» της εφηβείας του υπάρχει πάντα ένα σταθερό στήριγμα στο οποίο μπορεί να στραφεί ανά πάσα στιγμή.

Μετά την εισήγηση ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση. Οι γονείς είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με την εφηβεία και να μοιραστούν μεταξύ τους εμπειρίες αλλά και καλές πρακτικές που βοηθάνε στην επικοινωνία, την οριοθέτηση και τη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ αυτών και των έφηβων παιδιών τους.