Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024 19:08
ΒόλοςΤοπικά

Βόλος: Σχεδόν έξι εκατ. ευρώ για το λιμάνι, προκειμένου να επανέλθουν τα βάθη






Η λύση που προκρίνεται ως πιο οικονομική, μετά το πλήγμα των πλημμυρών

Σχεδόν πέντε με έξι εκατομμύρια ευρώ θα απαιτηθούν για να μπορέσει ξανά το λιμάνι του Βόλου να υποδεχθεί μεγάλα κρουαζιερόπλοια και εμπορικά πλοία, η προσέγγιση των οποίων είναι αδύνατη ήδη από τις αρχές Σεπτεμβρίου, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου.

Όπως είναι γνωστό, μετά τον κίνδυνο ναυσιπλοΐας που διαπίστωσε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, η Υδατογραφική Υπηρεσία που υπάγεται στο Πολεμικό Ναυτικό και είναι η αρμόδια υπηρεσία που εκδίδει τους χάρτες των λιμανιών, στους οποίους απεικονίζονται τα βυθίσματα, οι προβλήτες, οι αποστάσεις και αποτελούν εργαλείο για τους πλοιάρχους, προχώρησε σε έρευνα και διαπίστωσε μείωση των βαθών στο λιμάνι του Βόλου έως και δύο μέτρα, από τις φερτές ύλες που μετέφεραν οι καταστροφικές πλημμύρες.

Από τις 10 Οκτωβρίου μάλιστα έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της ενημέρωση προς ναυτιλομένους για τις διαφοροποιήσεις στα βάθη.

Εχουν εντοπιστεί μειώσεις βυθισμάτων έως και δυο μέτρα στο λιμάνι του Βόλου, κυρίως στα σημεία όπου εκβάλλουν οι δύο χείμαρροι της πόλης, Κραυσίδωνας και Ξηριάς. Αυτό σημαίνει ότι μειώθηκε η δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγάλων πλοίων με μεγάλο βύθισμα, με τους πράκτορες κρουαζιερόπλοιων να δέχονται ήδη τις πρώτες ακυρώσεις και εμπορικά πλοία να αναζητούν άλλα λιμάνια για να εξυπηρετήσουν τις δραστηριότητές τους.

Από την πρώτη στιγμή ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, ενημέρωσε τα αρμόδια Υπουργεία, ζητώντας χρηματοδότηση για την αποκατάσταση του λιμανιού.

Χθες, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή σύσκεψη για το θέμα του λιμανιού, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από τον Ο.Λ.Β., το ΤΑΙΠΕΔ, τα Υπουργεία Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Ναυτιλίας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η λύση που προκρίθηκε για την επαναφορά του λιμανιού είναι αυτή της διάστρωσης της φερτής ύλης που είναι και οικονομικότερη. Θα απαιτηθούν περί τα πέντε με έξι εκατ. ευρώ για να διαστρωθεί με ειδική διαδικασία η φερτή ύλη και να αποκατασταθούν τα βάθη πάνω από τα έξι μέτρα που είναι σήμερα.

Η λύση της απομάκρυνσης της φερτής ύλης από τον βυθό του λιμανιού κοστίζει πολλαπλάσια και φαίνεται ότι προς το παρόν, δεν εξετάζεται.

Στη σύσκεψη υπήρξαν δεσμεύσεις για οικονομική ενίσχυση του Ο.Λ.Β. προκειμένου να προχωρήσει στις απαιτούμενες εργασίες, κάτι που αναμένεται να ανακοινωθεί και επισήμως από τα συναρμόδια υπουργεία.