Μετά από τρία ολόκληρα χρόνια, από το διάστημα που είχε ανατεθεί με ελλείψεις όπως αποδείχτηκε, αφού χρειάστηκε στην πορεία να γίνουν διορθώσεις και επικαιροποίηση, τελικά ολοκληρώθηκε η προμελέτη για τη συνέχιση του Περιφερειακού δρόμου του Βόλου, στο τμήμα που αφορά στην παράκαμψη της Αγριάς έως Μαλάκι, μήκους τριών, περίπου, χιλιομέτρων.
Την ολοκλήρωση της προμελέτης που προβλέπει πεδινή χάραξη, επιλογή που έκανε το ΥΠΟΜΕΔΙ, ανακοίνωσε η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας, Άννα Μαρία Παπαδημητρίου, έχοντας δίπλα της τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες Γιάννη Αναστασίου και Απόστολος Καναβός, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για ένα κρίσιμο βήμα προς την κατεύθυνση της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης του οδικού άξονα στην περιοχή, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το συνολικό κόστος του έργου για τα πρώτα τρία χιλιόμετρα εκτιμάται στα 47 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 19 εκατομμύρια αφορούν απαλλοτριώσεις. Παράλληλα, για το υπόλοιπο τμήμα, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων μέχρι το Μαλάκι, δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί προϋπολογισμός.
Η προμελέτη περιλαμβάνει την επικαιροποίηση και τροποποίηση της μελέτης οδοποιίας στο τμήμα της Αγριάς, μήκους 3 χλμ, την κατασκευή πέντε ισόπεδων κόμβων για τη σύνδεση με την Αγριά, νέα μελέτη Κτηματολογίου για 3 χλμ. και επικαιροποίηση στο τμήμα Παράκαμψη Αγριάς – Μαλάκι, μήκους 6,485 χλμ, ολοκλήρωση τεχνικών μελετών (γεφυρώσεις ποταμών, διαβάσεις κ.ά.) και τέλος την υδραυλική μελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης για την αντιπλημμυρική προστασία της Αγριάς, με κατασκευή τάφρου ανάντη.
Αναμονή για τις εγκρίσεις
Σύμφωνα με την κ. Παπαδημητρίου έχει πλέον παραδοθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας, η οποία θα πρέπει να εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους, διαδικασία που αποτελεί προαπαιτούμενο για την εκπόνηση των οριστικών μελετών.
Όπως ανέφερε η κ. Παπαδημητρίου, «ίσως χρειαστεί να γίνου ν διορθώσεις» ενώ ενημέρωσε πως παράλληλα προχωρά η σύνταξη και της οριστικής μελέτης.
Η ίδια σημείωσε ότι «ασκήθηκε μεγάλη πίεση στον μελετητή που είχε καθυστερήσει το έργο της παράδοσης. Κηρύχθηκε έκπτωτος και μέσα στο δίμηνο περιθώριο που του δόθηκε, υποχρεώθηκε να ολοκληρώσει την προμελέτη, διαφορετικά δεν θα πληρωνόταν».
Η ανάθεση είχε γίνει το 2022 επί περιφερειακής αρχής Αγοραστού, με αρχικό χρονοδιάγραμμα παράδοσης το 2024, το οποίο δεν τηρήθηκε.
Επικαιροποιημένη, αλλά με άγνωστο ορίζοντα υλοποίησης
Παρότι η προμελέτη είναι πλέον ολοκληρωμένη και επικαιροποιημένη, το πότε θα υλοποιηθεί το έργο παραμένει άγνωστο. Η χρηματοδότηση θα πρέπει να διεκδικηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΟΜΕΔΙ), γεγονός που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων καθυστερήσεων.
«Έγινε ένα σημαντικό βήμα, αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας», δήλωσε χαρακτηριστικά η αντιπεριφερειάρχης.