MobileΒόλοςΤοπικά

Προτάσεις για αξιοποίηση του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου σε εμπορευματικό




Κοινή σύμπλευση φάνηκε πως υπάρχει για την ανάγκη αξιοποίησης και ανάπτυξης του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου στην ημερίδα που πραγματοποίησε η ΠΕΔ Θεσσαλίας, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας, με θέμα «Προοπτική ανάπτυξης του πολιτικού αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου και η επίδρασή του στην Κεντρική Ελλάδα».
Όπως τονίστηκε, το ζήτημα του αεροδρομίου δεν πρέπει να αφορά μόνο την περιοχή μας, αλλά γενικότερα την Κεντρική Ελλάδα, καθώς αποτελεί «κόμβο» για όλη την περιοχή. Παράλληλα, προτάθηκε η δυνατότητα αξιοποίησής του ως αεροδρόμιο cargo, δηλαδή με υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων, καθιστώντας το έτσι μοναδικό στην Ελλάδα.

Ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό για την κρατική αρωγή και την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές Χρήστος Τριαντόπουλος στην ομιλία του ανέφερε ότι είχε επισημάνει ήδη από το 2018 ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στον συντονισμό για το αεροδρόμιο. «Μετά την πανδημία κάναμε σύσκεψη με τους παραγωγικούς φορείς και εκεί δρομολογήσαμε μια σειρά από πρωτοβουλίες. Το 2021 ξεκίνησε η αεροπορική σύνδεση του αεροδρομίου με το Ηράκλειο που αποτελεί μια θετική εξέλιξη» δήλωσε σημειώνοντας ότι η διαρθρωτική αξιοποίηση του αεροδρομίου αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης και υπογράμμισε ότι υπάρχει κατεύθυνση για τη διαμόρφωση συνθηκών ανάπτυξης της περιοχής μας.
Το αεροδρόμιο, όπως τόνισε, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε έναν κόμβο εμπορευματικής δραστηριότητας. «Ένα cargo αεροδρόμιο που δεν έχει άλλο η χώρα μας αξιοποιώντας το δίκτυο των εμπορευματικών διαύλων και την πλούσια πρωτογενή παραγωγή της περιοχής μας. Η αξιοποίηση του αεροδρόμιου δεν προσεγγίζεται ως μεμονωμένη κίνηση, αλλά ως ένα μέρος γενικότερου σχεδιασμού. Έρχεται να συσχετιστεί με άλλες πρωτοβουλίες, όπως η αξιοποίηση του λιμανιού, η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συνδέσεων, η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Αερινό» δήλωσε χαρακτηριστικά. Παράλληλα επισήμανε ότι γίνονται παρεμβάσεις για να καταστεί η περιοχή ένας διαμετακομβιστικός κόμβος με εθνική εμβέλεια.
Ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), πρόεδρος Logistics Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος ξεκαθάρισε ότι το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου ανήκει στο Υπερταμείο και όχι στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ ανέφερε ότι την άλλη εβδομάδα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για το λιμάνι του Βόλου.
Εκπροσωπώντας τον διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου Γρηγόρη Δημητριάδη ανέφερε ότι «δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου αν δεν υπήρχε το ενδιαφέρον από το ΤΑΙΠΕΔ, το Υπερταμείο και φυσικά την κυβέρνηση».
Σημείωσε ότι δεν πρέπει να εξεταστεί μόνο το επιβατικό σκέλος, αλλά και το cargo, δηλαδή τη λειτουργία του ως εμπορευματικό αεροδρόμιο. Αναφορικά με τα φορτία που θα εξυπηρετεί, εξήγησε ότι μέχρι τη Βουλγαρία δεν υπάρχει cargo αεροδρόμιο. «Πρέπει να δούμε το αεροδρόμιο με νέα οπτική γωνία, καθώς έχουν αλλάξει τα πράγματα. Το αεροπλάνο πλέον για τη μεταφορά φορτίου δεν είναι απαγορευτικό. Πρέπει να δούμε την ανάλυση των παραμέτρων που θα δώσει στο αεροδρόμιο και αυτή τη δυνατότητα, χωρίς να αποκλείσουμε τις άλλες.
«Δεν αποκλείει να γίνονται στρατιωτικές ή επιβατικές πτήσεις, αλλά ως cargo αλλάζει η διάστασή του» σημείωσε.

Ακόμη ανέφερε ότι το φορτίο που μπορεί να μεταφερθεί με το αεροπλάνο είτε είναι πολύ ακριβό είτε είναι κάτι για το οποίο βιαζόμαστε να μην χαλάσει. «Μιλάμε έτσι για συγκεκριμένο φορτίο. Θα ωφεληθεί η αγροτική παραγωγή της Θεσσαλίας. Tα cargo αεροδρόμια τείνουν να είναι πιο φθηνά στη λειτουργία από τα επιβατικά. Όλοι μας ψάχνουμε να δούμε τι θα κάνουμε με το αεροδρόμιο. Δεν μπορούμε απλά να το επιδοτούμε. Πρέπει να κάνουμε εδώ κάτι που δεν υπάρχει αλλού. Πρέπει να αναρωτηθούμε».

Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας πως αν είχε παραχωρηθεί το αεροδρόμιο στην τοπική αυτοδιοίκηση και στους τοπικούς φορείς σήμερα δεν θα χρειαζόταν η ημερίδα και δεν θα είχαμε πρόβλημα.
«Θα είχαμε ένα ανταγωνιστικό αεροδρόμιο για τη χώρα. Εμείς ξέρουμε να τα κάνουμε ανταγωνιστικά. Θα κοιτούσαμε τους πολλούς και την κοινωνία και όχι την κερδοσκοπία.
Δεν σηκώσαμε, όμως, τα χέρια ψηλά. Το αεροδρόμιο προσπαθήσαμε όλα τα χρόνια να διατηρήσουμε τη ζωντάνια του. Είναι δύσκολο αεροδρόμιο, καθώς δεν υπάρχουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες γύρω του. Αν ήταν αλλιώς η κατάσταση ίσως το αεροδρόμιο αυτό να ξεπερνούσε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας» ανέφερε.
Όπως είπε το αεροδρόμιο είναι ακόμα «ζωντανό», καθώς με μεγάλη δυσκολία η Περιφέρεια συνεργαζόμενη με φορείς και με ανθρώπους που έχουν αγάπη για το αεροδρόμιο, που παλεύουν, χρηματοδοτεί και το στηρίζει. «Συνεχίζουμε τις διαφημίσεις για να έρχονται οι πτήσεις, κάνουμε μελέτη με το Επιμελητήριο σε 1.000 ανθρώπους που αναχωρούν από το αεροδρόμιο, καθώς αρχίζει νέος κύκλος για το αεροδρόμιο μετά τον covid» δήλωσε. Σημείωσε ότι δεν υπάρχει μέριμνα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για προώθηση του αεροδρομίου. «Εμείς το προωθούμε, οι τουριστικοί πράκτορες, το Επιμελητήριο Μαγνησίας και το Επιμελητήριο Τρικάλων. Είναι ώρα μηδέν για το αεροδρόμιο. Το αεροδρόμιο είναι ακόμα ζωντανό, γιατί υπάρχουν μερικοί που αντιστέκονται ακόμη».

Τόνισε ακόμη ότι δεν είναι αεροδρόμιο Αγχιάλου, αλλά αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας. «Από αυτό φτάνουν στα νησιά των Σποράδων, στη Λαμία, την Εύβοια. Κάνουμε προσπάθεια να αναδείξουμε την περιοχή, όπως με τον καταδυτικό τουρισμό για να δώσουμε έναυσμα να έρθει ο κόσμος. Αλλά χρειαζόμαστε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Αντιστεκόμαστε να μην απαξιωθεί το αεροδρόμιο και να το αναπτύξουμε. Προσπαθούμε να βρούμε πάντα λύσεις και ευχαριστούμε όσους μας ξεσηκώνουν και μας δίνουν θάρρος να συνεχίζουμε. Οι μελέτες που κάναμε έδειξαν ότι το αεροδρόμιο είναι από τα πιο γρήγορα στην Ελλάδα. Η σύνδεση με εθνικό οδό και τρένο είναι ζητούμενο, αλλά ζητούμενο πρώτο είναι η σύνδεση με άλλα αεροδρόμια». Όπως είπε όμως με το ΤΑΙΠΕΔ υπάρχει «πρόβλημα». «Έχουμε έργα που πρέπει να γίνουν στο λιμάνι και υπάρχει πρόβλημα με τη γραφειοκρατία. Δεν μπορεί να είναι στο ΤΑΙΠΕΔ στο λιμάνι, να μην αξιοποιείται και ταυτόχρονα να έχουμε βαρίδια στην αξιοποίησή του» είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος ΠΕΔ Θεσσαλίας Αθανάσιος Νασιακόπουλος υπογράμμισε ότι το θέμα του αεροδρομίου έχει βαρύτητα για την ανάπτυξη όλης της Κεντρικής Ελλάδας, των μεταφορών αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. «Όλοι έχουμε την αίσθηση ότι το αεροδρόμιο δεν έχει μπει στις καρδιές των ανθρώπων όπως του αξίζει. Πρέπει να προβληματιστούμε και να αντιμετωπίσουμε τις αδυναμίες. Δεσμεύομαι ότι το συγκεκριμένο θέμα θα είναι στις πρώτες προτεραιότητές μου» δήλωσε.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Ν.Δ. και βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος σημείωσε στην Καλαμάτα με την ξενοδοχειακή μονάδα αυξήθηκε 1.200% η κίνηση του αεροδρομίου, ενώ στην περιοχή μας έμειναν λίγοι να παλεύουν για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου. «Η μόνη τουριστική επένδυση που γίνεται αυτή την ώρα είναι στα Καλά Νερά και για να την ξεμπλοκάρουμε χύσαμε αίμα. Τι γίνεται με την επένδυση στον Αλατά, Νηες, Αλατάς και Καλά Νερά. Δεν είναι ότι δεν έχουμε υποδομές, είναι ότι τις εμποδίζει ένα αόρατο χέρι». Ο ίδιος ανέφερε ότι ήρθε σε επαφή με ηγεσία του υπ. Μεταφορών για επιδότηση δευτερογενών άγονων γραμμών μεταξύ των οποίων είναι και ο Βόλος. « Έχω τη δέσμευση του υπουργού ότι το αίτημα προς την αρμόδια επιτροπή για υποβληθεί μέσα στον Οκτώβριο. Η γραμμή Βόλος – Ηράκλειο είναι για έξι μήνες. Αν ήταν 12μηνη η γραμμή θα διευκολύνονταν και οι Κρητικοί να κάνουν διακοπές τον χειμώνα στο Πήλιο και στην υπόλοιπη Θεσσαλία» είπε.

Από την πλευρά του ο βουλευτής Μαγνησίας της ΝΔ Αθ. Λιούπης υπογράμμισε ότι το αεροδρόμιο είναι ένας πυλώνας εισόδου για την περιοχή μας και μια ισχυρή δομή εξωστρέφειας. «Ο τόπος μας γίνεται προορισμός και θέλουμε συνδυασμό με τις άλλες περιοχές».

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας Κατερίνα Παπανάτσιου τόνισε ότι όλοι στην Κεντρική Ελλάδα πρέπει να το αγαπήσουν και να αναδείξουν το αεροδρόμιο. «Πρέπει να αναδείξουμε τον τουρισμό στην ηπειρωτική Ελλάδα για περισσότερους μήνες. Έπρεπε να είχε γίνει καλύτερη παρέμβαση από την πλευρά της πολιτείας για το αεροδρόμιο» σημείωσε, ενώ ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος επισήμανε ότι όλοι συμφωνούν για το αεροδρόμιο, αλλά «υστερούμε στις πράξεις. Αν θέλουμε να συνεισφέρουμε πρέπει να ξεχωρίσουμε ότι είναι άλλο η διαχείριση του και άλλο το τι χρειάζεται για να αναβαθμιστεί. Έχει δίκιο ο Κ. Αγοραστός. Πρέπει να μπει μπροστά η Αυτοδιοίκηση για να δούμε φως».




Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com