Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΘΣτΕ-Ε εκφράζει την έντονη αντίδρασή του στο γεγονός ότι, κατά την διάρκεια εγκαινίων εργοστασίου στον Βόλο, δημοσιογράφος ανταποκριτής της ΕΡΤ η οποία είχε προσκληθεί στην εκδήλωση, ενημερώθηκε από το Γραφείο Ενημέρωσης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να αποστείλει τα πλάνα του ρεπορτάζ της, προς έλεγχο στην εταιρεία. Να σημειωθεί πως τα κοινωνικά δίκτυα γέμισαν από εκατοντάδες selfies και φωτογραφίες του χώρου από πολιτικά και όχι μόνο πρόσωπα, αλλά υπό έλεγχο θέλησαν να θέοσυν το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ…
Το πρωτοφανές και ατυχές περιστατικό μόνο ως «δημοσιογραφική φάρσα» θα μπορούσε να εκληφθεί, καθώς είναι αδιανόητο ιδιωτική εταιρεία να καλείται να ελέγξει ή να εγκρίνει δημοσιογραφικό υλικό που παράγεται από δημοσιογράφο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και μάλιστα με τη μεσολάβηση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Η δημοσιογραφική ανεξαρτησία και η ελευθερία της ενημέρωσης αποτελούν αδιαπραγμάτευτες αρχές της δημοκρατίας και δεν μπορούν να υπόκεινται σε προληπτικό έλεγχο από οποιονδήποτε ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα.
Η Ένωση Συντακτών απαιτεί από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να δώσει σαφείς εξηγήσεις για το περιστατικό και να διευκρινίσει εάν η σχετική εντολή δόθηκε πράγματι από υπηρεσιακούς παράγοντες ή πρόκειται για μεμονωμένη και αυθαίρετη ενέργεια.
Παράλληλα, καλείται η διοίκηση της ΕΡΤ να διασφαλίσει την πλήρη προστασία των δημοσιογράφων της από κάθε μορφή παρέμβασης, λογοκρισίας ή προληπτικού ελέγχου του έργου τους.
Η ΕΣΗΕΘΣτΕ-Ε υπενθυμίζει ότι η ενημέρωση των πολιτών δεν μπορεί να τελεί υπό την έγκριση επιχειρηματικών συμφερόντων ή άλλων εξωδημοσιογραφικών κέντρων και αναμένει άμεσες απαντήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.












