Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024 04:52
ΕλλάδαΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Fuel Pass: Όλο και πιο κοντά η μεγαλύτερη επιδότηση για τα καύσιμα – Πως θα «πριμοδοτηθούν» βενζίνη και πετρέλαιο






Με το νέο fuel pass προ των πυλών, μπαίνει ξανά στο τραπέζι το ενδεχόμενο επιδότησης της βενζίνης στην αντλία, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να δηλώνει χθες (14.06.2022) ότι η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας επιτρέπει έναν πιο ενισχυμένο τρόπο παρέμβασης στα καύσιμα. 

Οι σχετικές ανακοινώσεις για το fuel pass, ο δεύτερος γύρος επιδότησης για βενζίνη και πετρέλαιο, θα γίνουν την επόμενη εβδομάδα και αφού έχουν προηγηθεί δύο σημαντικά γεγονότα. Το ένα είναι τα στοιχεία από την εκτέλεση του προϋπολογισμού και το άλλο η έξοδος της Ελλάδος από την ενισχυμένη εποπτεία.

Ο Κ. Μητσοτάκης μιλώντας χθες στην κρατική τηλεόραση τόνισε ότι «οι ανακοινώσεις θα γίνουν την επόμενη εβδομάδα από το οικονομικό επιτελείο. Δεν θέλω να προκαταλάβω τον τρόπο με τον οποίο θα παρέμβουμε».Παράλληλα αναφερόμενος στο μέγεθος της παρέμβασης ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «ο τρόπος με τον οποίο έχουμε παρέμβει μέχρι σήμερα σας δίνει ένα περίγραμμα του πώς ενδεχομένως θα παρέμβουμε από δω και στο εξής, ίσως και με πιο ενισχυμένο τρόπο. Θέλουμε να κάνουμε μία παρέμβαση για τους επόμενους μήνες. Πιστεύω ότι το αντέχουμε δημοσιονομικά και θα πρέπει να υπάρξει μία ανακούφιση των πολιτών ειδικά ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών. Για να υπάρχει μία ανάσα ως προς τις μετακινήσεις των καλοκαιρινών διακοπών για τα έξοδα των καυσίμων».

Fuel Pass: Επιδότηση κατευθείαν στην αντλία

Στο οικονομικό επιτελείο γνωρίζουν ότι μία αποτελεσματική παρέμβαση για την βενζίνη, θα έπρεπε να είχε τα χαρακτηριστικά αυτής που έχει γίνει στο diesel κίνησης, δηλαδή η επιδότηση να δοθεί απευθείας στην αντλία και να έχει οριζόντιο χαρακτήρα. Ωστόσο για να συμβεί αυτό θα πρέπει να υπάρχει απαραίτητος δημοσιονομικός χώρος και παράλληλα να πειστούν οι δανειστές ώστε να ανάψουν το «πράσινο φως».

Εξάλλου με τις δηλώσεις του χθες ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ κινήθηκε προς αυτή την κατεύθυνση, ότι δηλαδή εφόσον τα δημοσιονομικά το επιτρέπουν, τότε η παρέμβαση μπορεί να πιο ηχηρή.

Σήμερα πάντως το μεσημέρι, θα υπάρχει μία πιο σαφής εικόνα, αφού ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης θα δώσει στην δημοσιότητα τα στοιχεία από την εκτέλεση του προϋπολογισμού για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου, τα οποία σύμφωνα με όλες τις υπάρχουν πληροφορίες είναι ιδιαίτερα καλά με τα έσοδα να έχουν υπεραποδόσεις.

Πάντως τα σενάρια που υπάρχουν στο τραπέζι συνεχίζουν να είναι τα εξής:

  1. Να διατηρηθεί το σύστημα ως έχει. Δηλαδή fuel pass για την βενζίνη με αυξημένο το ποσό και περισσότερους δικαιούχους, ενώ για το diesel κίνησης θα επιδοτηθεί στην αντλία με πιο αυξημένο ποσό.
  2. Επιδότηση στην αντλία και για τα δύο είδη καυσίμων, βενζίνη και diesel.

Πάνω από 2,4 ευρώ το λίτρο η μέση τιμή της βενζίνης στην Αθήνα

Χθες πάντως οι τιμές συνέχισαν την ανοδική τους πορεία. Η μέση τιμή για την βενζίνη ξεπέρασε τα 2,4 ευρώ και διαμορφώθηκε στα 2,408 ευρώ το λίτρο και βέβαια δεν είναι λίγες οι περιοχές που η τιμή έχει ξεπεράσει κατά πολύ το 2,6 ευρώ και οδεύει αν δεν έχει υπερβεί το 2,8 ευρώ το λίτρο. Στην Αττική η ανώτερη τιμή αγγίζει τα 2,5 ευρώ και η μέση τα 2,4 ευρώ το λίτρο.

Σε ότι αφορά το diesel κίνησης η μέση τιμή πλέον είναι πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Τέλος αναφορικά με την διεθνή τιμή του πετρελαίου, αυτή χθες προς το τέλος της ημέρας κινήθηκε πτωτικά προς τα 121 δολάρια, αν και ενδοσυνεδριακά είχε υπερβεί τα 124 δολάρια το βαρέλι.