Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024 07:27
ΒόλοςΤοπικά

Επί τάπητος η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας






Διαδοχικές συναντήσεις με τον γενικό γραμματέα μεταφορών του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, κ. Ν. Σταθόπουλο, και με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Κ. Σπηλιόπουλο, είχε, σήμερα, Πέμπτη  12 Μαρτίου 2020, η πρόεδρος της ειδικής μόνιμης επιτροπής περιφερειών και βουλευτής του Νομού Μαγνησίας, κ. Ζεττα Μ. Μακρή, παρουσία και του κεντρικού σταθμάρχη Βόλου, κ. Γ. Αποστολέρη.

Στη συνάντηση με τον γενικό γραμματέα συζητήθηκαν, διεξοδικά, η πορεία υλοποίησης του έργου της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου – Λάρισας, η περαιτέρω αναπτυξιακή προοπτική του ιστορικού τρένου του Πηλίου καθώς και οι διαρροές, στον τοπικό τύπο, για την πιθανή κατάργηση της Δ’ Επιθεώρησης και του Δ’ Τμήματος Γραμμής του ΟΣΕ, που εδρεύουν στον Βόλο, και την υπαγωγή αυτών σε άλλη υπηρεσιακή μονάδα με έδρα τη Λάρισα, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του οργανογράμματος του ΟΣΕ με στόχο την εξυγίανση του Οργανισμού.

Για την υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Σταθόπουλος δήλωσε αισιόδοξος.  Γίνεται συστηματική προσπάθεια ώστε το συγκεκριμένο έργο να πληροί τις προδιαγραφές ωριμότητας και να εγκριθεί προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΣΠΑ για τις Μεταφορές 2014-2020 προς το τέλος της Άνοιξης. Σε ό,τι αφορά το ιστορικό και τουριστικό τρένο του Πηλίου, το υπουργείο υποδομών και μεταφορών βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία και συνεννόηση με το υπουργείο τουρισμού προκειμένου να βρεθεί η αναπτυξιακή εταιρική φόρμουλα που θα διευρύνει τις πολιτιστικές και τουριστικές προοπτικές και θα είναι μέρος μίας σειράς αντίστοιχων σιδηροδρομικών δράσεων ανά την επικράτεια.

Τέλος, για την εύλογη ανησυχία που δημιουργήθηκε στο υπάρχον προσωπικό για τυχόν αποδυνάμωση του ΟΣΕ στον Νομό μας –  η οποία, υλοποιούμενη, θα επέφερε σοβαρά οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα στην εφαρμογή των κυβερνητικών δεσμεύσεων, όπως είναι η άμεση ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισας  – Βόλου και η σύνδεση του λιμένα Βόλου με τον κύριο σιδηροδρομικό άξονα προκειμένου ο λιμένας να καταστεί επιχειρηματικά και επενδυτικά ελκυστικός –  ο κ. Σταθόπουλος  ήταν πλήρως ενημερωμένος. Επιπλέον, ανέφερε, διευκρινιστικά, τα μέτρα και τις ενέργειες που επεξεργάζεται το ίδιο το υπουργείο του ώστε ο ΟΣΕ να καταστεί και πάλι σημαντικός στρατηγικός και ισχυρός επενδυτής στον τομέα των μεταφορών και να προσφέρει ανταγωνιστικές, ασφαλείς και υψηλού επιπέδου παροχές υπηρεσιών στο κοινό.

Επίσης, ο γενικός γραμματέας, κατηγορηματικά, ξεκαθάρισε ότι για το θέμα αυτό δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση καθώς, πρώτα, θα απαιτηθεί η εξέτασή του με μεγάλη σοβαρότητα και θα εκτιμηθούν όλες οι αναπτυξιακές παράμετροι της περιοχής σε βάθος χρόνου. Από την πλευρά της, η κ. Μακρή και ο κ. Αποστολέρης, αφού κατέθεσαν τις δικές τους προτάσεις και απόψεις,  σημείωσαν ότι οι δύο συγκεκριμένες υπηρεσίες είχαν καταργηθεί, για ακόμη μία φορά στο παρελθόν, το 2013, όμως, εξαιτίας των αποτελεσμάτων αυτής της κατάργησης, επαναλειτούργησαν το 2016, προσφέροντας σημαντικό έργο παρόλο που ήταν υποστελεχωμένες και οικονομικά αρκετά αποδυναμωμένες.

Στη συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Σπηλιόπουλο, συζητήθηκε μόνο το θέμα του οργανογράμματος του ΟΣΕ, για το οποίο η τοποθέτηση του κ. Σπηλιόπουλου ήταν στο ίδιο «μήκος κύματος» με εκείνη του γενικού γραμματέα, δηλαδή ότι η πολιτική ηγεσία δεν έχει επεξεργασθεί ακόμη εισηγήσεις και προτάσεις που έχουν υποβληθεί και ουδεμία απόφαση δεν έχει ληφθεί επί του παρόντος.

Η κ. Μακρή, αφού εξέφρασε θερμές ευχαριστίες, τόσο  στον κ. Σταθόπουλο όσο και στον κ. Σπηλιόπουλο  για τον άμεσο προγραμματισμό αυτών των συναντήσεων, αλλά και για τη σοβαρότητα που αντιμετώπισαν τα συγκεκριμένα ζητήματα, δήλωσε αισιόδοξη καθώς η επίλυση των ζητημάτων βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση. Κυρίως, όμως, δήλωσε ικανοποιημένη  για τη δέσμευση των αρμοδίων ότι οι  αποφάσεις που θα ληφθούν θα λάβουν υπόψη τις μελλοντικές αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής προκειμένου να ευνοηθεί σημαντικά η εθνική οικονομία σύμφωνα με τις προδιαγραφές της πράσινης ανάπτυξης.