Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024 01:39
ΒόλοςΤοπικά

Εννέα εταιρείες διεκδικούν την Αργώ – Υπέβαλαν προσφορές για την κατασκευή του μουσείου






Ποια προτείνεται να αναλάβει την κατασκευή του εμβληματικού για την πόλη μουσείου – Οι προσφορά που κατέθεσε

Συνολικά εννέα εταιρείες συμμετείχαν στον διαγωνισμό του Δήμου Βόλου που έγινε μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων, διεκδικώντας την κατασκευή ενός οραματικού για την πόλη έργου, την κατασκευή του Μουσείου της Αργούς που θα φέρει τον Βόλο στο επίκεντρο του παγκοσμίου ενδιαφέροντος.

Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 17 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας και η ολοκλήρωση του οποίου προβλέπεται να γίνει, βάσει της σύμβασης που θα υπογραφτεί, μέσα σε 28 μήνες.

Ο Δήμος Βόλου κινήθηκε συντεταγμένα για την εξασφάλιση χρηματοδοτικής στέγης για το εμβληματικό έργο, το οποίο θα δημιουργηθεί στο χώρο του Πεδίου του Αρεως, μεταξύ του Εκθεσιακού Κέντρου και του πάρκου Νεαπόλεως και θα συμβάλλει στην πλήρη αναβάθμιση της εισόδου της πόλης από την οδό Αθηνών, ενώ θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα της περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.

Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε και σε αυτόν κατέθεσαν προσφορές συνολικά εννέα εταιρείες. Πρόκειται για τις εταιρείες ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΥΡΝΑΒΟΥ Α.E.ΒΕΡΜΙΟΝ ATEEΕΡΓΟΡΟΗ ΑΤΕΤΕΔΡΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ,SOLIS ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑΤ.Ε.Σ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΕΡΡΩΝ Α.Ε.ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑP&C DEVELOPMENT S.A. και ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ.

Την περασμένη Τρίτη συνεδρίασε η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού, η οποία προχώρησε σε ηλεκτρονική αποσφράγιση και αξιολόγηση των προσφορών που κατατέθηκαν ηλεκτρονικά μέσω της διαδικτυακής πύλης του ΕΣΗΔΗΣ και πρότεινε ως πρώτο μειοδότη (προσωρινό) την SOLIS ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ με μέση έκπτωση 18,29% και συμβατικό ποσό 11.212.215,44 € (χωρίς Φ.Π.Α. Η δαπάνη του έργου διαμορφώνεται στο ποσό των 13.903.147,15 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Το θέμα έρχεται προς έγκριση στη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της ερχόμενης Δευτέρας 10 Ιουλίου, στη μία το μεσημέρι. Σημειώνεται ότι η οικονομική επιτροπή δύναται να κρίνει ότι συνιστούν ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές και προσφορές με μικρότερη ή καθόλου απόκλιση από το όριο των δέκα ποσοστιαίων μονάδων από το μέσο όρο του συνόλου των εκπτώσεων των παραδεκτών προσφορών.

Εφόσον εγκριθεί ο ανάδοχος και υπογραφτεί η σύμβαση θα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

 

Το έργο

Το Μουσείο θα κατασκευαστεί όπως το οραματίστηκε η εταιρεία «Κίζης Αρχιτέκτονες» που έλαβε το πρώτο βραβείο στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που έγινε και συνέταξε την αρχιτεκτονική μελέτη. Ο χώρος θα ακολουθεί το ταξίδι της Αργούς εστιάζοντας στο πέρασμα από τις Συμπληγάδες. Στο Μουσείο η Αργώ ως κεντρικό έκθεμα δεν θα είναι στατική: ειδικός μηχανισμός θα δημιουργεί δυναμικό σκηνικό εμφανίζοντας το πλοίο άλλοτε να περνά μέσα από καταιγίδα κι άλλοτε να πλέει σε νηνεμία, με το μυθικό περιστέρι να διασχίζει τον ουρανό…

Μέσα στο Μουσείο η Αργώ θα εκτίθεται υπερυψωμένη από την επιφάνεια του νερού, χωρίς να βρέχεται. Στο πέρασμα μέσα από τις Συμπληγάδες παραπέμπουν δύο στιβαροί, κλειστοί κτιριακοί όγκοι.

Η είσοδος στο Μουσείο γίνεται από την αστική πλατεία με την υδάτινη επιφάνεια. Οι προσβάσεις σ’ αυτήν, τόσο από τον κόμβο εισόδου του Πάρκου, όσο και από όλο το παρόδιο μέτωπο της λεωφόρου Αθηνών, αλλά και από τους χώρους στάθμευσης της ανατολικής πλευράς, διευθετούνται με κατάλληλες χαράξεις και φυτεύσεις. Οι επισκέπτες οδηγούνται στο νοτιοδυτικό άκρο της πλατείας: μια ράμπα που γεφυρώνει το νερό και αριστερά της μια σκάλα σύμφυτη με το κτίσμα οδηγούν στο πάνω επίπεδο, στην κύρια είσοδο. Αριστερά στον εισερχόμενο βρίσκεται η αίθουσα διαλέξεων και σεμιναρίων, συνολικής δυναμικότητας 254 θέσεων.

Στην αίθουσα υποδοχής γίνεται το καλωσόρισμα του επισκέπτη, με συνοπτική αναφορά στους θεματικούς άξονες της έκθεσης και στη διάταξή τους. Ένα άνοιγμα προς τον κεντρικό χώρο προσφέρει αποσπασματικές θεάσεις του πλοίου.

Ο πρώτος θεματικός άξονας αναπτύσσεται στον περίκλειστο χώρο της δυτικής «Συμπληγάδας», που έχει τη μορφή σχεδόν τετραγωνικής αίθουσας. Εδώ αναπτύσσεται το «ταξίδι στα πέρατα του κόσμου».

Μια γέφυρα, που καθώς την περνά ο επισκέπτης βλέπει από ψηλά την Αργώ κατά μέτωπο, οδηγεί στο δεύτερο θεματικό άξονα, αφιερωμένο στην τέχνη με θέμα την Αργοναυτική εκστρατεία, στο νότιο άκρο της ανατολικής Συμπληγάδας, που έχει τη μορφή δρομικού, μακρόστενου κτιρίου.

Στη συνέχεια το ενδιαφέρον εστιάζεται στο αντίγραφο της Αργούς, ορατό από όλο το μήκος της ανατολικής πτέρυγας και από μια εξέδρα – παρατηρητήριο. Κατεβαίνοντας μια σκάλα θα βρεθεί στην κάτω στάθμη, πολύ κοντά στην επιφάνεια του νερού, σε χώρο ευρύχωρο, σαν προκυμαία. Η ανατολική περιοχή της «προκυμαίας» είναι αφιερωμένη σε εκπαιδευτικά προγράμματα.

Ο κεντρικός χώρος όπου εκτίθεται η Αργώ είναι τεχνικά εξοπλισμένος έτσι ώστε το σκαρί να μη προσλαμβάνεται ως στατικό έκθεμα: ένας μηχανισμός πρόκλησης κυματισμού στο ρηχό νερό και μηχανές προβολής στην ημιδιάφανη οροφή της αίθουσας δημιουργούν ένα δυναμικό σκηνικό, που εμφανίζουν το πλοίο άλλοτε να περνά μέσα από καταιγίδα κι άλλοτε να πλέει σε νηνεμία, με το μυθικό περιστέρι να διασχίζει τον ουρανό, ξεφεύγοντας από τις Συμπληγάδες.

Η επίσκεψη τελειώνει στο πωλητήριο – café, που επεκτείνεται στο ύπαιθρο, δίπλα στο νερό, απέναντι από την είσοδο του Πάρκου.

Στην κάτω στάθμη προβλέπεται δευτερεύουσα διαδρομή των επισκεπτών: από το πωλητήριο – café μπορούν μέσω γέφυρας να φτάσουν στο φουαγιέ, που δίνει πρόσβαση στο βεστιάριο και στους χώρους υγιεινής του κοινού. Το φουαγιέ επικοινωνεί με σκάλα και ανελκυστήρα με τον χώρο υποδοχής της άνω στάθμης. Νοτίως του φουαγιέ διατάσσονται τα γραφεία του προσωπικού με τους βοηθητικούς χώρους τους.

Ολοι οι χώροι του Μουσείου είναι προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ, μέσω των ανελκυστήρων των δύο πτερύγων.

Ο περιβάλλων χώρος του Μουσείου διακρίνεται σε τρείς επιμέρους ενότητες. Η ανατολική διαμορφώνεται σε χώρο στάθμευσης, με παρεμβολή παρτεριών με χαμηλή φύτευση και δένδρα ανάμεσα σε θέσεις στάθμευσης ιδιωτικών αυτοκινήτων. Η δυτική σε μικρό άλσος, με ζώνες χαμηλής φύτευσης και πεύκα. Η νότια διαμορφώνεται σε μικρή αστική πλατεία.