Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024 03:32
LIFE

25hours Hotel Florence: Νύχτες για αγίους και αμαρτωλούς






Θέλετε να περάσετε τη νύχτα στον ευλογημένο παράδεισο ή στην αμαρτωλή κόλαση; Αν και κανείς μας δεν έχει αυτή την επιλογή για τη μετά θάνατον ζωή, στο καινούριο «25hours Hotel Piazza San Paolino» στη Φλωρεντία ο πελάτης αποφασίζει. Η «Θεία Κωμωδία» του Φλωρεντινού ποιητή Δάντη Αλιγκιέρι στάθηκε η πηγή έμπνευσης για την interior designer Πάολα Ναβόνε που κατάφερε να μεταφέρει τη μεσαιωνική φαντασίωση του άλλου κόσμου σ’ ένα πολυτελές μεταμοντέρνο ξενοδοχείο.

florence_hotel_gala_in__2_
Επιπλα από κόκκινη γυαλιστερή λάκα, μπάνια με ψηφιδωτά από κόκκινο γυαλί και ταπετσαρίες ειδικά σχεδιασμένες από την Πάολα Ναβόνε στα δωμάτια της κόλαση

Το πρωτοποριακό αυτό πρότζεκτ υποδέχθηκε τους πρώτους ενοίκους του στις 14 Σεπτεμβρίου 2021, ακριβώς 700 χρόνια από τον θάνατο του ποιητή, και τους προσέφερε την επιλογή ανάμεσα στα δύο είδη δωματίων: της κόλασης και του παράδεισου. Στην πτέρυγα των αμαρτωλών οι πελάτες κοιμούνται σε μαύρα λινά σεντόνια, πίσω από κόκκινες βελούδινες κουρτίνες.

Στην πτέρυγα των αγίων, οι χρωματισμοί είναι στην γκάμα του γαλάζιου και το κρεβάτι μοιάζει να αιωρείται στα σύννεφα. Το εκκεντρικό στυλ της Ιταλίδας ντιζάινερ διατρέχει το ξενοδοχείο μέχρι και το τελευταίο κλειδί δημιουργώντας μια διασκεδαστική πραγματικότητα, έναν κόσμο τόσο διαφορετικό από τον δικό μας, που ουσιαστικά πλάθει ένα ταξίδι μέσα στο ταξίδι.

florence_hotel_gala_in__3_
Το Alimentori λειτουργεί σαν παραδοσιακό μπακάλικο με είσοδο και στον δρόμο για να εξυπηρετούνται οι περαστικοί. Στην οροφή κρέμονται ομοιώματα αλλαντικών από πλεκτό, ύφασμα, παπιέ μασέ ή γύψο
florence_hotel_gala_in__4_
Με την αρχική τοιχοποιία του μοναστηριού, η Αίθουσα της Ουράνιας Αρμονίας είναι ο χώρος για διάβασμα, μπιλιάρδο και μουσική

Η διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων των ξενοδοχείων από την Τοσκάνη μέχρι την Ταϊλάνδη είναι ένα από τα αγαπημένα αντικείμενα της Ναβόνε, καθώς και η ίδια έχει ένα νομαδικό, ανήσυχο πνεύμα. «Οταν ταξιδεύω θέλω ν’ αναπνέω την ατμόσφαιρα του μέρους στο οποίο βρίσκομαι. Οταν ξυπνάς σ’ ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, πρέπει ν’ ανοίγεις τα μάτια σου και να νιώθεις τον τόπο, είτε είσαι στη Μεσόγειο, είτε στην Ινδία, είτε στη Νέα Υόρκη. Γι’ αυτό, όταν σχεδιάζω προσπαθώ να κάνω τους ενοίκους να αισθάνονται μια ενστικτώδη συνοχή με το περιβάλλον, μια φυσική αίσθηση ότι ανήκουν στον χώρο, πάντα με έναν σύγχρονο και χαλαρωτικό τρόπο.

Κάθε ένα από τα πρότζεκτ μου προκύπτει από μια ιδιαίτερη αλχημεία, γι’ αυτό είναι όλα μοναδικά. Συμβαίνει όπως στον κινηματογράφο, όπου κάθε ταινία είναι ξεχωριστή γιατί η υπόθεση, οι ηθοποιοί και τα σκηνικά αλλάζουν, ακόμα κι όταν ο σκηνοθέτης παραμένει ο ίδιος. Το κοινό χαρακτηριστικό σε όλα μου τα έργα είναι η φροντίδα για το συναίσθημα. Δίνω ιδιαίτερη προσοχή στην περιρρέουσα διάθεση των πελατών η οποία συνδέεται με την ευχαρίστηση του να περνάς ποιοτικό χρόνο σ’ ένα όμορφο μέρος».

florence_hotel_gala_in__6_
Το εστιατόριο «San Paolino» δημιουργεί την αίσθηση ενός μεταφυσικού κήπου της Εδέμ με γιγάντιες τεχνητές φυλλωσιές και ανάλογες ψεύτικες αράχνες
florence_hotel_gala_in__7_
Στα δωμάτια της κόλασης ακόμα και το τηλέφωνο είναι vintage για να θυμίζει καμπαρέ της δεκαετίας του

Η πολυτέλεια αλλιώς

Το παλιό μοναστήρι του Σαν Παολίνο, μία προέκταση της ομώνυμης εκκλησίας στην ομώνυμη πλατεία δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό, έγινε το κεντρικό κτίριο του ξενοδοχείου με 66 δωμάτια. Σαν συνέχειά του οικοδομήθηκε ένα νέο κτίριο με 104 ακόμη δωμάτια με μπαλκόνι και ένα Garden Loft στην κορυφή, ένα μικρό διαμέρισμα με ιδιωτικό κήπο και πισίνα.

Στην καρδιά του ιστορικού κτιρίου, κάτω από έναν τεράστιο γυάλινο θόλο, βρίσκεται το «San Paolino Restaurant», που απλώνεται στη φυσικά φωτισμένη εσωτερική αυλή και διακοσμείται από συλλογή βάζων και δοχείων φτιαγμένα από την αυθεντική τερακότα της Τοσκάνης. Μία δημιουργία της καλλιτέχνιδας Λίντα Νιούσταντ από πράσινα φύλλα που προέρχονται από ανακυκλωμένα υφάσματα λειτουργεί ως ηχοαπορροφητικό σώμα που εξουδετερώνει τους θορύβους.

florence_hotel_gala_in__8_
Στο Cinema Paradiso διατηρήθηκαν τα εμφανή τούβλα και συνδυάστηκαν με vintage καθίσματα από παλαιοπωλεία
florence_hotel_gala_in__9_
Για τη σάουνα στον εξωτερικό κήπο, επιλέχθηκαν οι τόνοι του πράσινου και μία κρεμαστή εγκατάσταση από μάνικες στην οροφή

Οι μέρες ξεκινούν από το Alimentari, ένα παραδοσιακό μπακάλικο με τοπικά προϊόντα που έχει είσοδο και από τον δρόμο ώστε να εξυπηρετεί τη γειτονιά. Για το απόγευμα είναι απαραίτητο ένα Negroni στο Companion Bar, αφού το κοκτέιλ γεννήθηκε το 1919 σε αυτή την πόλη χάρη στον κόμη Καμίλο Νεγκρόνι. Η ιδέα τού ήρθε όταν παραγγέλλοντας το αγαπημένο του Americano με καμπάρι, βερμούτ και σόδα, ζήτησε από τον μπάρμαν ν’ αντικαταστήσει αυτή τη φορά τη σόδα με κάτι πιο δυνατό όπως το τζιν. Από τότε μέχρι σήμερα το Negroni έχει αποκτήσει αμέτρητες παραλλαγές, το αυθεντικό όμως σερβίρεται πάντα στο μπαρ του «25hours».

Η αιρετική άποψη της Ναβόνε για την τέχνη της φιλοξενίας αποτυπώνεται ακόμα καλύτερα στον «κινηματογράφο». Αντί για τις κλασικές αίθουσες συνεδρίων, η Ναβόνε σχεδίασε το Cinema Paradiso, μία αίθουσα προβολών στην οποία διατήρησε και αποκάλυψε το αρχικό τούβλο των τοίχων ενώ έβαλε vintage καθίσματα και πολυθρόνες που συνέλεξε από παλαιοπωλεία σε όλο τον κόσμο.

florence_hotel_gala_in__10_
Η ρεσεψιόν εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή με μία καλλιτεχνική εγκατάσταση με βαλίτσες που προέρχονται από τη συλλογή του Ντέιβιντ Μαριάνι και συμβολίζει την κόλαση των χαμένων αποσκευών
florence_hotel_gala_in__1_
Με νιπτήρες που θυμίζουν το λίκνο της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι, οι ιδιαίτεροι χώροι έχουν την πινελιά της αναγεννησιακής Φλωρεντίας

Στον χώρο κυριαρχούν μεγάλες φωτογραφίες από διάσημες ιταλικές ταινίες όπως «Ντόλτσε Βίτα», «Διακοπές στη Ρώμη», «Ενας Αμερικάνος στη Ρώμη». Η Αίθουσα της Ουράνιας Αρμονίας (Salla delle Celesti Armonie), δηλαδή το δωμάτιο της μουσικής και της γενικότερης ψυχαγωγίας με βιβλιοθήκη και μπιλιάρδο, είναι επενδεδυμένη με ηχοαπορροφητική ταπετσαρία που έχει σχεδιάσει η Ναβόνε.

florence_hotel_gala_in__5_
Η Sala delle Celesti Armonie είναι ο χώρος για πνευματικές και καλλιτεχνικές ανησυχίες

Το τζάκι από μάρμαρο pietra serena, το ιταλικό μάρμαρο με το οποίο έχουν χτιστεί τα αναγεννησιακά κτίρια της Φλωρεντίας, μαζί με τον καναπέ Baxter σχεδιασμένο από την ίδια, οι vintage καρέκλες και πολυθρόνες και το δάπεδο με πλακάκια Τοσκάνης συνθέτουν ένα σκηνικό που δεν έχουμε ξαναδεί σε ξενοδοχείο. Είναι αυτή η λεπτή γραμμή πέρα από την οποία δεν νιώθουμε πια πελάτες μιας επιχείρησης αλλά φιλοξενούμενοι σ’ ένα σπίτι πολλών αστέρων ◆