Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024 16:05
Τοπικά

ΔΕΥΑΜΒ: Σύντομα η κατασκευή του δίδυμου αγωγού, αμέσως μετά την παραλαβή των σωλήνων






Η νέα βλάβη που εντοπίστηκε τις πρωινές ώρες στο καταθλιπτικό αγωγό αστικών λυμάτων της ΔΕΥΑΜΒ, στην συμβολή των οδών Λαρίσης και Νεαπόλεως επί της οδού Λαρίσης στο ρεύμα εισόδου προς Βόλο, θα έχει αποκατασταθεί μέχρι το Σάββατο, ενώ με την παραλαβή των σωλήνων που έχουν παραγγελθεί ξεκινά το μεγάλο έργο κατασκευής του δίδυμου αγωγού..

Ήδη συνεργεία της επιχείρησης προχωρούν στις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση αποκατάστασή της.Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΜΒ Στέργιο Παπαευσταθίου προκειμένου να γίνει η αποκατάσταση της βλάβης η παροχή λύματος του κεντρικού αντλιοστασίου αφού πρώτα χλωριωθεί, οδηγείται στην υπερχείλιση, σύμφωνα με την Περιβαλλοντική αδειοδότηση που υπάρχει απο το 1980 και έκτοτε κάθε φορά που παρουσιάζεται ανάλογη βλάβη ακολουθείται η ίδια διαδικασία.
Η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη και βρίσκεται υπό έλεγχο, σύμφωνα με τη ΔΕΥΑΜΒ. Από την διοίκηση της δημοτικής επιχείρησης ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Αρχές.Σ ότι αφορά την κατασκευή του δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η δημοτική αρχή όλα εξαρτώνται απο το αρμόδιο υπουργείο αφού απομένουν οι υπογραφές για να μπορέσει ο ανάδοχος να ξεκινήσει τις διαδικασίες κατασκευής του δεύτερου αγωγού. Το έργο αναμένεται να δώσει την οριστική λύση στο πρόβλημα έτσι ώστε σε ανάλογη βλάβη που προκύψει μελλοντικά να μην καταλήγουν και πάλι τα λύματα στην θάλασσα.
Παράλληλα ο κ Παπαευσταθίου ανέφερε πως σ ότι αφορά τις κολυμβητικές ακτές δεν έχει παρουσιαστεί κανένα απολύτως πρόβλημα επικαλούμενος και τις τελευταίες αναλύσεις και μετρήσεις στην θαλάσσια περιοχή.
Με βάση τον σχεδιασμό της επιχείρησης οι εργασίες για την οριστική αποκάτασταση του προβλήματος θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και το Σάββατο καθώς τα συνεργεία της ΔΕΥΑΜΒ εργάζονται πυρετωδώς.

Η ανακοίνωση της ΔΕΥΑΜΒ:

Ο συγκεκριμένος αγωγός κατασκευάστηκε το 1985, στο πλαίσιο της κατασκευής των έργων αποχέτευσης από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Αποτελείται από 5μετρα στελέχη αμιαντοτσιμέντου, τα οποία είναι πρακτικά άφθαρτα, ενώ οι αλλαγές κατεύθυνσης εξασφαλίζονται με ειδικά τεμάχια από σιδηροσωλήνα, τα οποία υπόκεινται σε διάβρωση. Οι βλάβες που εμφανίζει ο αγωγός αφορούν στη διάβρωση των ειδικών τεμαχίων. Κατανοητό είναι ότι για την επισκευή της κατά περίπτωση βλάβης, χρειάζεται η διακοπή λειτουργίας του αγωγού, η εκκένωσή του ώστε να πραγματοποιηθούν οι εργασίες αποκατάστασης.
Οι επισκευές γίνονται σε πλήρη συμφωνία με τους περιβαλλοντικούς όρους. Δηλαδή με την διάθεση του λύματος στη θάλασσα, σε σημείο που δεν επιδρά στην αλλοίωση των ποικίλων χρήσεων του Παγασητικού από τους πολίτες και δεν επιβαρύνει καθ οιονδήποτε τρόπο το θαλάσσιο περιβάλλον όπως κατ επανάληψη έχει αποδειχθεί. Καθώς επίσης και με πλήρη και άμεση ενημέρωση των αρμόδιων αρχών και του κοινού.
Με δεδομένη την κατάσταση του αγωγού και την αντικειμενική ενόχληση από την πυκνότητα των βλαβών, καθώς ο αγωγός έχει πλέον «ενηλικιωθεί», η ΔΕΥΑΜΒ προχώρησε σε μελέτη κατασκευής νέου αγωγού, από ελατό χυτοσίδηρο, υλικό το οποίο έχει αντοχή στο χρόνο υπέρ των εκατό ετών. Το έργο δημοπρατήθηκε, ήδη έχει υπογραφεί σύμβαση ύψους 1.200.000 €, έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος και έχουν παραγγελθεί οι σωλήνες, των οποίων η άφιξη προσδιορίζεται τον 12ο του τρέχοντος έτους. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου, θα καταργηθεί η όποια πιθανότητα βλάβης. Σημειώνουμε επιπλέον ότι το συγκεκριμένο έργο, δεν θα επιβαρύνει ούτε κατά ένα ευρώ τους πολίτες, δεδομένου ότι έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ του Υπουργείου Εσωτερικών.