Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024 03:21
Άλλες Ειδήσεις

Γερμανία: Το Ανώτατο Δικαστήριο καταδίκασε το Facebook για παραπλανητικό μάρκετινγκ






Μία νέα καταδίκη του Facebook και των ιδιότυπων μεθόδων των οποίων μετέρχεται για να προσελκύσει ένα πιο ευρύ κοινό έγινε πριν λίγες ημέρες στην Γερμανία. Αφορά την δυνατότητα που έχει το Facebook μέσω μια ειδικής λειτουργίας να καλεί για συμμετοχή στην πλατφόρμα του μη μέλη, παίρνοντας τα e-mail από τους φίλους τους που είναι ήδη μέλη στο FB και στέλνοντας ένα ειδικό μήνυμα με το οποίο τους καλεί να γίνουν και αυτοί μέλη.

Το Ανώτατο Δικαστήριο κατέληξε ότι η δυνατότητα αυτή του «friend finder» αποτελεί διαφημιστική παρενόχληση. Θεωρεί επίσης ότι είναι μία παραπλανητική πρακτική μάρκετινγκ, επιβεβαιώνοντας τις αποφάσεις δύο κατώτερων δικαστηρίων στο Βερολίνο, το 2012 και το 2014 τα οποία είχαν διαπιστώσει ότι το Facebook είχε παραβιάσει τη γερμανική νομοθεσία περί προστασίας των δεδομένων και των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.

Το χαρακτηριστικό αυτό του FB μάλιστα είχε καταδικαστεί και από την Ομοσμπονδία Γερμανικών Οργανισμών Καταναλωτών, την VZBV.

To ομοσπονδιακό δικαστήριο είπε επίσης ότι το Facebook δεν είχε επαρκώς ενημερώσει τα μέλη σχετικά με το πώς γίνεται η χρήση αυτής της υπηρεσίας και με ποιόν τρόπο χρησιμοποιούνται τα δεδομένα των επαφών τους.

Σε ότι αφορά το Facebook, εκπρόσωπός του στην Γερμανία δήλωσε ότι περίμενει να λάβει την επίσημη απόφαση και θα μελετήσει τα ευρήματα για να αξιολογήσει αν θα έχουν κάποια επίπτωση στις υπηρεσίες που προσφέρει η πιο δημοφιλής σελίδα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο. .

Από την πλευρά της, η VZBV χαιρέτισε την απόφαση, με εκπρόσωπό της να δηλώνει ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις και για άλλες υπηρεσίες στη Γερμανία που χρησιμοποιούν παρόμοιες μορφές διαφήμισης.