Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024 07:55
Τοπικά

«Άδειασμα» Φάμελλου σε Περιφέρεια: Έλαβαν απόφαση χωρίς βάση για την ΑΓΕΤ






Καμία νομική βάση δεν υπάρχει στην απόφαση που ελήφθη προχθές από το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας και αφορά στην ανάκληση της θετικής γνωμοδότησης της απόφασης του 2013 για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στην ΑΓΕΤ, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος.

Μία μέρα μετά την απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου Θεσσαλίας, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος είναι απόλυτος: Η ανάκληση της θετικής γνωμοδότησης δεν έχει καμία πρακτικά εφαρμογή και δεν επιφέρει καμία αλλαγή στα όσα ισχύουν στη λειτουργία του εργοστασίου στον Βόλο.

Ο κ. Φάμελλος αναρωτιέται τι μπορεί να εξυπηρετεί μία τέτοια απόφαση, από τη στιγμή που δεν έχει καμία νομική βάση, ενώ αφήνει αιχμές εις βάρος της Περιφέρειας Θεσσαλίας για ανείπωτη καθυστέρηση στη συγκρότηση της Επιτροπής Κοινωνικού Ελέγχου, που αποτελεί απόφαση του ΚΕΠΕ, η οποία όμως δεν έχει υλοποιηθεί εδώ και ένα χρόνο.

Σημειώνεται, πως η Επιτροπή Κοινωνικού Ελέγχου θα έχει άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στο online σύστημα ελέγχου που είναι εγκατεστημένο μέσα στο εργοστάσιο της ΑΓΕΤ, επίσης θα έχει τη δυνατότητα να τσεκάρει ανά πάσα στιγμή τα αποτελέσματα των ελέγχων των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και παράλληλα θα μπορεί να τα δημοσιοποιεί προς ενημέρωση των πολιτών.

«Όσο καθυστερεί η συγκρότηση της Επιτροπής, που θα έπρεπε να λειτουργεί με ευθύνη της Περιφέρειας εδώ και ένα χρόνο, τόσο εντείνεται η παραπληροφόρηση και οι αντιθέσεις. Παρακαλώ να προχωρήσει άμεσα η Περιφέρεια στη συγκρότηση και λειτουργία της όπως προβλέπει το πρακτικό του ΚΕΠΕ», ήταν το σαφές μήνυμα του κ. Φάμελλου με αποδέκτη την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος είναι ακόμη σαφής ότι δεν υφίσταται θέμα ανάκλησης της αδείας καύσης RDF – SRF στην ΑΓΕΤ.

Στερείται νομικής βάσης η απόφαση του ΠΣ

«Πρέπει να ρωτήσετε τον κ. Αγοραστό ή την κυρία αντιπεριφερειάρχη τι σημαίνει η απόφαση που έλαβαν. Με βάση το θεσμικό πλαίσιο που γνωρίζω εγώ προσωπικά, δεν υπάρχει πουθενά πρόβλεψη για αναίρεση γνωμοδότησης ούτε για αναίρεση αδειοδότησης. Η ελάχιστη συνέπεια, τουλάχιστον, και η γνώση των πράξεων της διοίκησης επιβάλλει να κατανοούν τι δηλώνουν», παρατήρησε επίσης ο κ. Φάμελλος, για να συνεχίσει λέγοντας: «Ως εκ τούτου, η απόφαση που ελήφθη και δεν δημιουργεί νόμιμες πράξεις».

Χωρίς να κρύψει τη δυσφορία του για το γεγονός ότι για μία ακόμη φορά τα βέλη στρέφονται στο ΥΠΑΠΕΝ, συνεχίζοντας τις δηλώσεις του στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για την επίμαχη απόφαση του ΠΣ τόνισε: «Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο λήφθηκε αυτή η απόφαση, ούτε θέλω να κάνω εκτιμήσεις για κάτι που δεν με ενημέρωσε ο περιφερειάρχης. Είμαι όμως στη διάθεσή του να με ενημερώσει. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η Περιφέρεια έχει όλη την αρμοδιότητα και το θεσμικό πλαίσιο για τον έλεγχο λειτουργίας και τον έλεγχο των περιβαλλοντικών όρων των επιχειρήσεων. Σε οποιαδήποτε περίπτωση πέφτει κάτι στην αντίληψή της, οφείλει να ασκεί στο ακέραιο την αρμοδιότητά της» πρόσθεσε ο ίδιος.

Γιατί καθυστερεί η Επιτροπή Κοινωνικού Ελέγχου;

«Στο πρακτικό του ΚΕΠΕ που έγινε πριν ένα χρόνο, γνωρίζω ότι περιελήφθη η πρότασή μας για Επιτροπή Κοινωνικού Ελέγχου, την οποία οφείλει να λειτουργήσει η Περιφέρεια, καθώς είναι αρμοδιότητά της. Αναρωτιέμαι, γιατί δεν έχει λειτουργήσει; Αυτό (η λειτουργία) θα εξασφάλιζε την πρόσβαση των αποτελεσμάτων που ενεργοποιήθηκαν από πέρυσι, όχι μόνο στο υπουργείο και στην Περιφέρεια αλλά και στους υπόλοιπους φορείς», σημείωσε ο κ. Φάμελλος, αναφορικά με την υποχρέωση της Περιφέρειας για τη συγκρότηση της Επιτροπής που δεν έχει ακόμη τηρηθεί, και κάλεσε την Περιφέρεια να συζητήσει το θέμα της ΑΓΕΤ συντεταγμένα στο περιφερειακό συμβούλιο παρουσία και της εταιρείας.

«Στην Περιφέρεια, αντί να παίρνουν αποφάσεις που δεν έχουν θεσμικό πλαίσιο εφαρμογής, να γίνει μια συζήτηση επί των αποτελεσμάτων στο περιφερειακό συμβούλιο παρουσία της επιχείρησης. Εμείς όταν χρειάστηκε, τους καλέσαμε στο υπουργείο για να τους ζητήσουμε να προωθηθούν συγκεκριμένες αλλαγές.

Ο υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης με στόχο την αυστηροποίηση του συστήματος ελέγχου λειτουργίας της ΑΓΕΤ, για να σημειώσει επίσης: «Εμείς ήμασταν εκείνοι που επιβάλαμε συγκεκριμένα πράγματα και αυστηροποιήσαμε το πλαίσιο λειτουργίας της ΑΓΕΤ. Το υπουργείο παρενέβη και ενεργοποιήθηκε η on line παρακολούθηση των αέριων ρύπων της εγκατάστασης πέρσι ακριβώς τέτοιον καιρό. Το σύστημα ήταν κλειστό από το 2011 και μετά. Η Περιφέρεια ως όφειλε έπρεπε και μπορούσε να παρεμβαίνει από το 2011 μέχρι το 2017. Εμείς όμως ήμασταν εκείνοι που το θέσαμε σε λειτουργία. Επίσης με δική μας πρόταση συγκροτήθηκε το ΚΕΠΕ, το οποίο μετέβη στην περιοχή, προχώρησε σε ελέγχους μαζί με τους επιθεωρητές Περιβάλλοντος οι οποίοι είχαν έρθει από Αθήνα. Υποθέτω ότι το ΚΕΠΕ συνεχίζει ακόμα τους ελέγχους. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι η Περιφέρεια σταμάτησε να ελέγχει όταν φύγαμε εμείς» αναρωτήθηκε ο ίδιος.

Για τις «φωνές» εντός του ΣΥΡΙΖΑ

Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος ρωτήθηκε από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ να σχολιάσει αφενός την έντονη κριτική που δέχεται προσωπικά ο ίδιος και το υπουργείο από τη δημοτική ομάδα των συμβούλων του Δ. Βόλου που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα της καύσης RDF και SRF, και αφετέρου το αίτημα για ανάκληση της αδείας. Με την απάντησή του ουσιαστικά επισημαίνει πως δεν υφίσταται τέτοιο θέμα.

«Εμείς παραμένουμε συνεπείς σε αυτά που είπαμε από πέρυσι. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε όλη τη διαδικασία δοκιμών και μετρήσεων, η οποία υλοποιείται με βάση τις αρμοδιότητες της Περιφέρειας και θα εξασφαλίσουμε με βάση την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία ότι θα βελτιωθεί η περιβαλλοντική απόδοση της επιχείρησης ώστε να μην υπάρχει καμία επίπτωση στη δημόσια υγεία. Έχουν αλλάξει πέντε πράγματα από πέρυσι με δική μας παρέμβαση και συνεχίζουμε. Όταν έχουμε νέα αποτελέσματα, θα ενημερώσουμε τους πολίτες δημόσια, σοβαρά και υπεύθυνα».

Τέλος, υπογράμμισε πως στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, μετά το Πάσχα, με βάση τα προαναφερθέντα θα απαντήσει στη Βουλή, στην ερώτηση των δύο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Αλ. Μεϊκόπουλου και Μάκη Μπαλλή για το συγκεκριμένο θέμα.

ΠΗΓΗ: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ – ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ