Τοπικά

Ένωση Καταναλωτών Βόλου: Εκτοξεύτηκαν οι καταγγελίες για τραπεζικές υπηρεσίες

Ραγδαία αύξηση καταγράφουν οι καταγγελίες διαμαρτυρόμενων πολιτών για τραπεζικές υπηρεσίες το έτος 2014 – 2015. Συνολικά έγιναν τέσσερις χιλιάδες οχτακόσιες τριάντα δύο στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας.

Πρόκειται για αριθμό ρεκόρ καθώς από το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης μέχρι και σήμερα (2009 – 2015) συνολικά οι αναφορές ήταν 10.174. Σε απολογισμό δράσης της με αφορμή τη Γενική Συνέλευση, η οποία θα πραγματοποιηθεί αύριο Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016 στις 12 το μεσημέρι στο ξενοδοχείο «Volos Palace» η Ενωση Καταναλωτών αναφέρεται μεταξύ των άλλων στα αποτελέσματα του Γραφείου Καταγγελιών – Νομικής Υποστήριξης το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν επτά χρόνια.

Ο κύριος όγκος των υποθέσεων στις οποίες κλήθηκε να παρέμβει ή ενημερώσει τους δυσαρεστημένους πολίτες η Ενωση αφορά στις τραπεζικές υπηρεσίες αφού οι άλλες καταγγελίες ήταν 159 για εισπρακτικές εταιρείες, 152 για κινητή, σταθερή τηλεφωνία και internet, 87 ΔΕΗ – λοιποί πάροχοι, 75 τρόφιμα – σούπερ μάρκετ, 58 τουριστικές υπηρεσίες – εστίαση, 51 ελαττωματικά προϊόντα, 38 κακή παροχή υπηρεσιών, 24 φυσικό αέριο, 25 ΔΕΥΑΜΒ, 18 ασφαλιστικές εταιρείες, δεκαέξι παραπλανητική διαφήμιση, διάφορα 179.

Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας ενημερώνει ότι οι δανειολήπτες είναι αντιμέτωποι με τη λήξη της προστασίας της 1ης κατοικίας από πλειστηριασμούς, την πώληση των δανείων και των περιουσιών τους στα Distress Funds, την τροποποίηση του Ν.3869/2010 για τους υπερχρεωμένους, την ενεργοποίηση του «κώδικα δεοντολογίας» των τραπεζών.

Η προστασία της 1ης κατοικίας, σημειώνει, είναι πλέον προσωρινή και περιορισμένη. Αφορά μόνο όσους ενταχθούν στο Ν.3869/2010 που γίνεται ασφυκτικά αυστηρότερος για τον οφειλέτη καθώς και όσους κάνουν ρύθμιση με βάση το Κώδικα Δεοντολογίας.

«Προσοχή. Αν κάποιος δανειολήπτης δεν ανταποκριθεί στις επιστολές των τραπεζών μπορεί να χαρακτηριστεί «μη συνεργάσιμος» και να πλειστηριαστεί ή να πωληθεί στα Distress Funds ακόμη και η 1η κατοικία του μετά την 15- 2-16» προειδοποιεί.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, ο νόμος 3869/10 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, παρότι έχουν θεσπιστεί αυστηρότερα κριτήρια, μπορεί να δώσει διέξοδο σε οικογένειες που οδηγούνται στον αποκλεισμό και στην περιθωριοποίηση.

Ολοι όσοι έχουν προσφύγει στο Ν.3869/10 και εκκρεμεί η υπόθεση τους, πρέπει να προσκομίσουν μια σειρά νέων δικαιολογητικών στους νομικούς συμβούλους, ώστε να κατατεθούν στο Ειρηνοδικείο μέχρι 18-2-2016, διαφορετικά απορρίπτεται η αίτηση τους.

Μεταξύ άλλων η Ενωση επισημαίνει, ότι η ενεργοποίηση του αναθεωρημένου «κώδικα δεοντολογίας» μπορεί να οδηγήσει σε ρυθμίσεις δανείων, αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε πλειστηριασμούς ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής του από τις τράπεζες και τις δυνατότητες του δανειολήπτη.

Οι δανειολήπτες που δυσκολεύονται ή αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τις Τράπεζες μπορούν να επισκέπτονται τα γραφεία μας Δημ. Γεωργιάδου 177α κάθε Δευτέρα και Πέμπτη 8.30 – 12.30 τηλ. 24210 45615, προκειμένου να λάβουν δωρεάν συμβουλευτική ενημέρωση και καθοδήγηση ανάλογα με την περίπτωση, για τις αλλαγές στο νομικό πλαίσιο και τις διεξόδους που έχουν ανάλογα με τις οφειλές, τα εισοδήματα και την ακίνητη περιουσία τους.

Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας για να έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο έργο της και για να συμμετέχουν ενεργά οι πολίτες σε διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις δημιούργησε θεματικές εθελοντικές ομάδες ως εξής: Νομική υποστήριξη, Περιβάλλον, Βιώσιμη πόλη, Διατροφή, Υγεία, Εκπαίδευση – πολιτισμός, Αγορά – ακρίβεια.

Για την ενημέρωση των καταναλωτών έγινε επεξεργασία και προβολή θεμάτων όπως: «40 τρόποι ηλεκτρονικής εξαπάτησης», «Η αλήθεια για το ψωμί», «Ελληνική παραδοσιακή (μεσογειακή) διατροφή. Διαιτολόγιο», «Τζάκια. Ξυλόσομπες. Επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία», «Οδηγίες για την αγορά καυσόξυλων», «Συγκριτικό τεστ συστημάτων θέρμανσης», «Προσοχή σε επιτήδειους που υπόσχονται διαγραφές χρεών και αποζημιώσεις» κ.α.