Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024 07:16
ΒόλοςΤοπικά

Βόλος: «Κόκκινη» κάρτα από ΤΑΙΠΕΔ στη χωροθέτηση του LNG






Να τάσσεται κατά της χωροθέτησης πλωτής μονάδας LNG της Mediterranean Gas εντός της λιμενικής ζώνης στον Βόλο, μετά τις μεγάλες αντιδράσεις, ακόμη και κυβερνητικών βουλευτών, εμφανίζεται το ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με τον οικονομικό τύπο τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας για την πόλη από την χωροθέτηση της μονάδας, σε συνδυασμό με άλλες επισημάνσεις που έχουν διατυπωθεί δημόσια από φορείς του Βόλου, υποχρεώνουν το ΤΑΙΠΕΔ να εξετάσει άλλες εναλλακτικές.

Σε σχετικό άρθρο στο newmoney.gr αναφέρονται τα εξής: «Aντίθετο στην εγκατάσταση πλωτής μονάδας LNG της Mediterranean Gas εντός της λιμενικής ζώνης στον Βόλο εμφανίζεται το ΤΑΙΠΕΔ όπως προκύπτει έπειτα από συνάντηση που πραγματοποιήθηκε προ ημερών μεταξύ της διοίκησης της εταιρείας και του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων.

Το έργο στο οποίο χορηγήθηκε στις αρχές Μαρτίου από τη ΡΑΕ, άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με στόχο να αποτελέσει μια τέταρτη πύλη εισόδου LNG για τη χώρα μας, προβλέπει την ανάπτυξη μόνιμα αγκυροβολημένου πλοίου στην είσοδο του λιμένα Βόλου. Η χωρητικότητα του σταθμού θα ανέρχεται σε 150.000-180.000 m3 με μέγιστο αριθμό τεσσάρων δεξαμενών, υλοποιώντας μια επένδυση συνολικού ύψους 226,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες το ΤΑΙΠΕΔ, επισήμανε στους επενδυτές ότι η επένδυση για μονάδα αεριοποίησης και αποθήκευσης φυσικού αερίου είναι εκτός του master plan που έχει εκπονηθεί για την αναβάθμιση του λιμένα. Τα στελέχη του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων εξήγησαν ότι η ανάπτυξη του λιμανιού ανήκει στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ και για να παραχωρηθεί η χρήση του FSRU θα πρέπει να γίνει
διαγωνισμός. Επιπλέον όμως για να υλοποιηθεί το business plan της Mediterranean Gas θα χρειαστεί να τροποποιηθεί το master plan στο οποίο σήμερα δεν περιλαμβάνεται το FSRU. Κάτι που εκτιμάται ότι θα χρειαστεί έως δύο χρόνια, προκειμένου να προχωρήσουν όλες οι αναγκαίες μελέτες βιωσιμότητας του
έργου, οι εγκρίσεις και οι αδειοδοτήσεις που απαιτούνται.

Οι εξελίξεις αναθεωρούν εκ των πραγμάτων τα πλάνα των επενδυτών καθώς θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του ΤΑΙΠΕΔ που είναι ο κύριος της υποδομής του λιμένα και να τροποποιήσουν το σχεδιασμό τους ώστε η πλωτή μονάδα LNG να βγει εκτός του λιμανιού. Αυτό σημαίνει ότι θα τροποποιηθεί και το επενδυτικό σχέδιο και θα χρειαστεί κατάθεση νέου φακέλου στη ΡΑΕ».