Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024 09:09
ΒόλοςΤοπικά

Το διάτρητο μπαλόνι και οι φελλοί – Αρθρο του Τάσου Καπουρνιώτη






Πριν χρόνια ρεπορτάζ για το τι συνέβαινε σε μεγαλουπόλεις χωρών υποτίθεται προηγμένων, που αφορούσε το επίπεδο γνώσεων σχετικών με την φύση, εντυπωσίασε όλους ότι ανέφερε για τις απαντήσεις μαθητών της εκεί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικές με το ζωικό (εκτός ανθρώπου) Βασίλειο (όπως ψάρια και λοιπά ζωντανά), τα παιδιά εκείνης της ηλικίας στις απαντήσεις τους ζωγράφιζαν κονσέρβες ψαριών, κούκλες ή ακόμη προσφιλείς φιγούρες πρωταγωνιστών κόμικ ή κινουμένων σχεδίων.

Τότε αυτή η πραγματικότητα είχε προκαλέσει αντιδράσεις και λήφθηκαν μέτρα σχετικής ενημέρωσης για να εξαλειφθεί.

Έτσι τα παιδιά των πυκνοκατοικημένων μεγαλουπόλεων ήρθαν πιο κοντά στην φύση μετά από ειδικά προγράμματα που κύριο μέλημά τους ήταν η εν πράγματι ενημέρωση.

Κάτι παρόμοιο με ευκαιρία μια θρησκευτική παράδοση, επιχειρείται τα τελευταία χρόνια και στην πόλη μας κατά την περίοδο των γιορτών των Χριστουγέννων με την παρουσία ομάδας ζώων στο κέντρο της πόλης, στην αναπαράσταση της παραδοσιακής φάτνης γέννησης του Χριστού, δίνοντας την ευκαιρία κοντινής γνωριμίας με αυτά.

Οι γιορτές πέρασαν και το ξεστόλισμα της πόλης είναι πραγματικότητα, με ευκαιρία αυτή την ζωντανή παρουσία στην φάτνη στο προαύλιο του Αγ. Νικολάου, θα πω την άποψή μου για τις κριτικές που ειπώθηκαν.

Δεν το έκανα όσο υπήρχε γιατί δεν ήθελα να χαλάσω το σενάριο στον νου και στις ψυχές των μικρών αλλά και μεγάλων θεατών της.

Ήτανε λέει… βάρβαρη η παρουσία τους με υπονοούμενα για την Δημοτική Αρχή και φυσικά τον υπαίτιο (ως συνήθως) βάρβαρο Δήμαρχο…

Πρόσωπα που συμμετέχουν στα λεγόμενα πρωινάδικα και που αυθαίρετα διαμέσου της οθόνης μπαίνουν στα σπίτια προβάλλοντας πρότυπα αμφιβόλου υπόστασης, χωρίς κανένα έλεγχο θεωρώντας τους εαυτούς τους παντογνώστες, αυθεντίες σε οτιδήποτε, άσχετο αν έχουν διαλεχτεί μόνο για τα σωματικά τους προσόντα (καμπύλες, κλπ.), θέλησαν να πουν την άποψή τους για τα ζωντανά της φάτνης.

Με απώτερο σκοπό να θίξουν στο πρόσωπο του Δημάρχου την Δημοτική αρχή έκαναν αστήριχτα και πρόχειρα αρνητικά σχόλια για την παρουσία αυτών των δύστυχων… τάχα!… ζωντανών.

Η λαλίστατη σχολιαστής με απόλυτο ύφος λυπότανε τα καημένα τα ζωάκια που αντί να γίνουν ”φρικασέ” (σπεσιαλιτέ των ημερών) συμπλήρωναν όμορφα την φάτνη παραπέμποντας στην παράδοση.

Μια παράσταση ελκυστική για μικρούς (κυρίως) αλλά και μεγάλους, η υποκρισία σε συνδυασμό με την απερίσκεπτη προχειρότητα, φανατισμό και ασχετοσύνη την εκμεταλλεύτηκε για ίδιους λόγους.

Την εποχή που τα πάντα – όλα έρχονται κοντά μας ηλεκτρονικά, στην ψύχρα της εικονικής πραγματικότητας μιας κάποιας οποιασδήποτε οθόνης, πείραξε η άμεση ζωντανή παρουσία μερικών ζώων, που σε τελική ανάλυση σε κανένα από όσους την είδαν κάθε άλλο παρά οίκτο για αυτά προκαλούσε, το αντίθετο.

Στην επιστολή δεν θα ασχοληθώ με την παρουσία των ζώων, δηλαδή για το αν έπρεπε ή όχι (αυτό άλλωστε είναι ένα δεδομένο ΝΑΙ!.. στον νου του καθένα) αλλά με τα σχόλια και τους σχολιαστές.

Άτομα που δεν τους ήξερε η μάνα τους, εφήμερες πυγολαμπίδες συμπληρώνουν τις ομάδες των πρωινάδικων, σκοτεινιάζοντας (αν και από λαμπερές οθόνες) τα φυσικά πρωινά του καθένα που τους παρακολουθεί.

Συνήθως ασχολούνται με κουτσομπολιά και κοινωνικά θέματα με προτίμηση το δράμα, τα σκάνδαλα, αλλά και την ίντριγκα, πλασάροντας λάθος ηθικές και τρόπους ζωής, αγνοώντας προκλητικά το Ε.Σ.Ρ. (Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης), όπως και το ίδιο αντίστροφα.

Μια σύγχρονη κοινωνία υπό ανάπτυξη και εξέλιξη όπως αυτή της πόλης μας, έχει ανάγκη πραγματικής ενημέρωσης, στήριξης, ενίσχυσης, συμπλήρωσης και θωράκισης από κάθε δυνατόν να παρουσιαστεί πρόβλημα.

Η Φάτνη!…

Γεγονότα του είδους (εορταστικά events όπως θα τα έλεγαν οι γλωσσομαθείς) αποσκοπούν να φέρουν τους ανθρώπους κάθε ηλικίας, διαμέσου της παράδοσης κοντά στην φύση, αλλά και μεταξύ τους, προσφέροντας ταυτόχρονα ξέγνοιαστα διαλύματα στην καθημερινότητα.

Παρατηρήσεις αρνητικές (όπως για τα ζωντανά της φάτνης) δείχνουν αγνόηση ηθελημένη ή μη αυτής της ανάγκης.

Το ότι κριτικάρουν και απορρίπτουν κάτι που αρέσει!… έμμεσα το μόνο που πετυχαίνουν είναι να δημιουργούν ερωτηματικά και αμφιβολίες, προσθέτοντας άγχη.

Συνήθως αρέσκονται να δημιουργούν πρόχειρα και επιπόλαια θέματα με απώτερο σκοπό τα νούμερα τηλεθέασης και κατασυνέπεια χώρο για διαφημίσεις .

Για να έρθουμε στην αιτία:…

Όταν τα αδέσποτα ζώα πληθαίνουν καθημερινά αβοήθητα σε κάθε είδους κίνδυνο για την ζωή τους, δημιουργείται αντίδραση για την παρουσία μερικών καλοβολεμμένων και καλοθρεμμένων ζωντανών.

Ασχολούνται χωρίς λόγο με κάτι που δεν βλάπτει, αδιαφορώντας για τα πραγματικά προβλήματα… που από την θέση που κατέχουν και τις δυνατότητες επικοινωνίας που τους δίνει, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίλυσή τους.

Ποια είναι αυτά;..

Μια και μου δίνεται το ερέθισμα θα γράψω για μερικά.

_Ηλεκτρονικός Τζόγος!… αλλά και Τζόγος γενικά. Πολυδιαφημισμένο σύγχρονο χόμπι- ιδανικό (κάποτε παράνομο), διαμέσου της σύγχρονης τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Εποπτείας Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), πέρυσι δαπανήθηκαν συνολικά 29,2 δισεκατομμύρια ευρώ σε διαδικτυακό τζόγο, πρακτορεία του ΟΠΑΠ, επίγεια καζίνο, λαχεία και ιππόδρομο.

Άμεσοι θιγόμενοι αποδέκτες: κυρίως νέοι, μεροκαματιάρηδες επαγγελματίες, οικογένειες, αναζητώντας το απατηλό όνειρο.

Αποτέλεσμα: εθισμός στην σπατάλη, οικονομική καταστροφή.

_Παραπληροφόρηση!… εμμονή στην υπερβολική περιγραφή δυσάρεστων γεγονότων ειδήσεων, ακόμη και με την προβολή προσωπικών στιγμών.

Άμεσοι αποδέκτες: όλοι…

Αποτέλεσμα: διασπορά φόβου και καταθλιπτικής απαισιοδοξίας .

_Άγνοια πραγματικών κινδύνων!… δείχνουν (ακολουθώντας υποδείξεις) ενδιαφέρον για τα ζώα και το περιβάλλον, αδιαφορώντας για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για το ανθρώπινο είδος.

Ποιοι είναι αυτοί; καθημερινοί άμεσοι, όπως:

Παντός είδους Θόρυβοι!…

Ανεξέλεγκτο διαδίκτυο σε όλες τις εκφάνσεις του!…

Ηλεκτρονικά παιχνίδια – Electronics games.

Θέλετε και άλλα;

_Συμμορίες ανήλικων μαθητών.

_Αγνόηση της αξιοκρατίας, λάθος κοινωνικά πρότυπα.

Σε μια κοινωνία που μοιάζει με ένα αιωρούμενο διάτρητο τεράστιο μπαλόνι (το λέω συνέχεια) που καταφέρνει να αιωρείται γιατί κάθε τρύπα του την κλείνει και ένας φελλός, κάποιοι ασχολούνται με το τι χρώμα έχει το μπαλόνι και όχι με τις τρύπες και τους φελλούς.

Τάσος Γ. Καπουρνιώτης, Αρχιτέκτονας