Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024 22:50
LIFE

Τηλεόραση: Θα πήξουμε στα reality το 2020!

Οταν η συνταγή δεν πετυχαίνει, τότε αλλάζει ριζικά. Και όταν τα ριάλιτι δείχνουν ότι ακόμη μπορούν να καθορίσουν την τηλεοπτική παρτίδα, τότε τα κανάλια στρώνουν κόκκινο χαλί προκειμένου να τα υποδεχτούν, κι ας έλεγαν λίγο νωρίτερα «απεταξάμην»…
Είναι πολύ ρομαντικό να πιστεύεις ότι μπορείς να πετύχεις υψηλά νούμερα τηλεθέασης και παράλληλα αυτό να σου το εξασφαλίζει ένα εξαιρετικό προϊόν.






Θυμίζει λίγο το παραμύθι με τον πρίγκιπα και το άσπρο άλογο, το οποίο πλέον ούτε καν τολμάς να αφηγηθείς στα νεαρά κορίτσια. Αφού, λοιπόν, φτάσαμε στο σημείο να ξεπεζέψει από το άσπρο άλογο μια ολόκληρη γενιά κοριτσιών, ίσως πρέπει και τα στελέχη των καναλιών να αναζητήσουν άλλο άτι προκειμένου να κατακτήσουν πρωτιές στις τηλεοπτικές ιπποδρομίες.

Γιατί οι «Αγριες μέλισσες» τα κατάφεραν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και εύκολο μέσα από μια εξαιρετική μαγιά να προκύψει το ευπώλητον. Οι περισσότερες σειρές αποδείχθηκαν πολύ λίγες, καταβαραθρώθηκαν σε επιδόσεις και δεν μπόρεσαν να αντιδράσουν στον τυφώνα του ριάλιτι των μοντέλων. Το ίδιο και τα περισσότερα τηλεπαιχνίδια, ακόμη κι αν ανατέθηκαν σε παρουσιαστές πρώτης γραμμής. Διότι δεν περνούν κρίση μόνο τα προγράμματα.
Η κρίση αφορά κυρίως τα πρόσωπα, τα οποία ο κόσμος βαρέθηκε και πλέον αποδοκιμάζει επενδύοντας σε γρήγορο ζάπινγκ. Γι’ αυτό και το τηλεοπτικό 2020 έρχεται με νέες τάσεις, άλλα πρόσωπα και μια νέα απόπειρα επιστροφής στο παρελθόν, αυτή τη φορά όχι όμως μέσα από αναβίωση των σίριαλ, αλλά επιστροφή των σκληρών ριάλιτι και βετεράνων της ψυχαγωγίας.
media1 «MasterChef»: Για το STAR το μόνο εντυπωσιακό πλάνο εν όψει του 2020 είναι το τηλεπαιχνίδι μαγειρικής, το οποίο, όχι άδικα, συνιστά αξεπέραστο τηλεοπτικό hit των τελευταίων περιόδων

Ατζούν, γύρνα, σε παρακαλώ!
Η απόπειρα του ΣΚΑΪ να μπει στον χάρτη της μυθοπλασίας μάλλον δεν πέτυχε τον προσδοκώμενο στόχο, οπότε η διαδρομή Ελλάδα – Τουρκία μοιάζει μονόδρομος. Ο Ατζούν Ιλιτζαλί είναι εδώ και μάλιστα ενισχυμένος, επιθετικός και έτοιμος να ξαναγίνει κυρίαρχος στο πρόγραμμα του Νέου Φαλήρου. Οι δηλώσεις των στελεχών που παρέπεμπαν σε διαζύγιο με τον Τούρκο παραγωγό ανήκουν στο παρελθόν, καθώς πλέον όλοι αναδιπλώθηκαν και μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις οι σχέσεις αναθερμάνθηκαν και ένας νέος έρωτας ανθεί στο Φάληρο.

Ενας έρωτας που ξεκίνησε δειλά-δειλά να εκδηλώνεται τη στιγμή που το «My style rocks» ακούστηκε ως φήμη, για να γίνει στη συνέχεια γεγονός. Εκείνος δεν πίεσε. Αποδέχτηκε την απόφαση να παραμείνει μόνο με το «Voice» σε πρώτη φάση και να αναμένει την άλλη πλευρά να κάνει το πρώτο βήμα. Και κάπως έτσι το ένα έφερε το άλλο. Η χαμηλή τηλεθέαση των ελληνικών σειρών αλλά και το στραπάτσο με το «Room service, πλιζ» έπληξαν το prime time του ΣΚΑΪ και τα όνειρα για ποικιλία περιεχομένου στο κανάλι που μέχρι πρότινος είχε εναποθέσει όλες τις ελπίδες τους στις ακτές της Δομινικανής Δημοκρατίας. Ενα ραντεβού με τον Ατζούν έδωσε μια πρώτη διέξοδο στην απογευματινή ζώνη, όπου η επιλογή των τηλεπαιχνιδιών «Guess my age» και «Boom» δεν ευτύχησε. Τι θα μπορούσε να σώσει την κατάσταση; Μα φυσικά, το «My style rocks», όπου οι φερέλπιδες τηλεπερσόνες και wannabe influencers θα μπορούσαν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού μέσα από τις στυλιστικές ακρότητες και την αντιπαράθεσή τους με μια ενδιαφέρουσα κριτική επιτροπή.

Ο κύβος ερρίφθη και μάλιστα η στελέχωση έγινε με άκρως επιθετικές διαθέσεις καθώς έγινε «αρπαγή» δύο γυναικών από άλλα κανάλια. Η Κατερίνα Στικούδη ανέλαβε την παρουσίαση ενημερώνοντας τον ΑΝΤ1 ότι ανοίγει τα φτερά της για άλλους τηλεοπτικούς ουρανούς και η Ελενα Χριστοπούλου κάτω από άκρα μυστικότητα έκανε συναντήσεις με τα στελέχη του ΣΚΑΪ και της τουρκικής εταιρείας παραγωγής προκειμένου να καθίσει σε μία από τις τρεις καρέκλες της κριτικής επιτροπής. Ακόμη και οι υποψήφιες δεν επελέγησαν τυχαία. Πρόκειται για κορίτσια που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο απασχόλησαν και θα απασχολήσουν τις ιστοσελίδες του lifestyle, ενώ κάποιες από αυτές ετοιμάζονται να κλέψουν την παράσταση.

media3 «My style rocks» : Η Κατερίνα Στικούδη ανέλαβε την παρουσίαση ενημερώνοντας τον ΑΝΤ1 ότι ανοίγει τα φτερά της για άλλους τηλεοπτικούς ουρανούς
«Thank God you are here», Μάρκο!

Δεν είναι όμως μόνο το παιχνίδι αυτό που οδήγησε τον ΣΚΑΪ σε κινήσεις αντεπίθεσης με σύμμαχο τον Ατζούν. Ενα ακόμη πρόσωπο βρέθηκε σε δίλημμα καθώς έπρεπε να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προτάσεις από δύο διαφορετικά κανάλια. Ο Μάρκος Σεφερλής, αν και είχε συμφωνήσει προφορικά να συνεργαστεί με τον ΑΝΤ1 σε ένα πρότζεκτ με τον ίδιο σε ρόλο κεντρικού πρωταγωνιστή και περιεχόμενο που παραπέμπει σε αυτοσχέδια θεατρική επιθεώρηση, άλλαξε γνώμη.

Ο Τούρκος παραγωγός έτρεφε ανέκαθεν ιδιαίτερη αδυναμία στον Σεφερλή και είχε μιλήσει στο κανάλι του Φαλήρου γι’ αυτόν. Γνωρίζοντας όμως τη συμφωνία με τον ΑΝΤ1 έπρεπε να κινηθεί διακριτικά. Γι’ αυτό και δείπνησαν στην Κωνσταντινούπολη όπου και συζήτησαν πολλές ιδέες αλλά και μια πρόταση άκρως δελεαστική. Να αναλάβει ο Σεφερλής την παρουσίαση και όχι μόνο του «Thank God you are here», το οποίο την περασμένη σεζόν είχε συζητηθεί με τον Γιώργο Καπουτζίδη, ο οποίος όμως έχει αποχωρήσει από κανάλι. Το ραντεβού πήγε πολύ καλά, όσοι γνωρίζουν τον Ατζούν μιλούν για έναν πολύ γοητευτικό χαρακτήρα, και απ’ ό,τι φαίνεται ο ΑΝΤ1 θα πρέπει να καταστρώσει νέα σχέδια δίχως τον Μάρκο.
media7 «Thank God you are here»: Το ραντεβού του Μάρκου Σεφερλή με τον Ατζούν Ιλιτζαλί στην Πόλη πήγε καλά κι έτσι όλα δείχνουν μετακόμιση από τον ΑΝΤ1 στον ΣΚΑΪ
Η επιστροφή του «Μεγάλου Αδελφού»

Από τον ΑΝΤ1 στον ΣΚΑΪ δεν βρέθηκαν όμως μόνο πρόσωπα, αλλά και format. Η επιστροφή του «Big Brother» είναι γεγονός, όμως μέχρι και πέρυσι η προοπτική του να βγει στην οθόνη ήταν κάτι το οποίο μεν διερευνούσαν στο Μαρούσι, αλλά τελικά αποφάσισαν να το εγκαταλείψουν λόγω κόστους και όχι μόνο. Τα στελέχη του προγράμματος του ΣΚΑΪ στο παζάρι των Καννών είδαν ότι το ριάλιτι ήταν ελεύθερο και το έβαλαν στις βαλίτσες τους. Αιφνιδιαστική κίνηση για τον ανταγωνισμό, ο οποίος αναρωτάται αν αξίζει μια τέτοια επένδυση λόγω του υψηλού κόστους. Οι καλά γνωρίζοντες κάνουν λόγο για μια παραγωγή που αγγίζει τα 6 εκατ., αν και εφόσον θέλει να είναι ανταγωνιστική. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η παραγωγή έπεσε περίπου στα 2,5 εκατ. με ένα πλάνο περικοπών και απλοποίησης, ενώ παραγωγός, όπως όλα δείχνουν, μάλλον θα είναι ο Ατζούν.

media6 «Big Brother» : Η Ντορέττα Παπαδημητρίου είναι μεταξύ των ονομάτων που ακούστηκαν, χωρίς όμως ακόμη να έχει κληρώσει για τη θέση της παρουσιάστριας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι επιθυμούν διακαώς να επιστρέψει ο Ανδρέας ΜικρούτσικοςΤα ονόματα που ακούγονται για την παρουσίαση είναι πολλά, ωστόσο είναι πολύ νωρίς ακόμα για να καταλήξουν. Η Ντορέττα Παπαδημητρίου, η Κατερίνα Λάσπα, η Πόπη Τσαπανίδου είναι πρόσωπα που συζητήθηκαν, αλλά ακόμη δεν υπάρχει απόφαση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι επιθυμούν διακαώς να επιστρέψει ο Ανδρέας Μικρούτσικος, ο άνθρωπος που κουβαλά ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της ιδιωτικής τηλεόρασης, αλλά τα τελευταία χρόνια απέχει από αυτή. Η ιδέα που του προτάθηκε είναι να γίνει η φωνή του «Μεγάλου Αδελφού» και αν τα καταφέρουν -κάτι που ακούγεται πολύ δύσκολο- να κάνει και κάποια γκεστ.
Οπως όλα δείχνουν, ο Ανδρέας μάλλον θα δεχτεί να κάνει τον σχολιασμό, αλλά πολύ δύσκολα θα βρεθεί στα πλατό. Δεν είναι εύκολο για έναν άνθρωπο που άφησε το στίγμα του στην ελληνική ιδιωτική τηλεόραση να δεχτεί να κάνει τον ναυαγοσώστη σε ένα πρόγραμμα που αποφασίζει να βγει στα βαθιά τηλεοπτικά νερά και με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Αλλωστε η τάση του «Μεγάλου Αδελφού», όπου συνεχίζει να προβάλλεται, είναι να έχει περισσότερο σεξ, πιο τολμηρούς παίκτες και πολύ λιγότερο ρομαντικό περιεχόμενο σε σχέση με το παρελθόν.
Ολο αυτό όμως πολύ δύσκολα θα σταθεί στην εγχώρια ιδιωτική τηλεόραση όπου όλα ελέγχονται και δεν υπάρχει η ελευθερία της συνδρομητικής τηλεόρασης. Και μάλιστα ένα κανάλι που ήδη έχει δεχτεί ένα βαρύτατο πρόστιμο για τηλεοπτικό ατόπημα από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης δεν θα επιχειρήσει να παίξει και πάλι με τη φωτιά.

Είναι σαφές, πάντως, ότι το 2020 ο ΣΚΑΪ, αναθερμαίνοντας τη σχέση του με τον Τούρκο αλλά και με τα format που στο παρελθόν απέδειξαν πως αν οργανωθούν σωστά μπορούν να φέρουν κόσμο και χρήμα πολύ εύκολα, αποδεικνύει ότι είναι ζωντανός στο παιχνίδι για την πρωτιά. Το επιχείρησε το φθινόπωρο του 2019 με τους στόχους του να μη βρίσκουν πάντα το προσδοκώμενο, όμως πλέον αγριεύει πολύ το παιχνίδι του ανταγωνισμού και στέλνει μήνυμα ότι η μάχη συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.

media5

Αντάρα στον ALPHA, νηνεμία στον ΑΝΤ1, σιγουριά στο STAR

Το 2019 δεν φεύγει ήρεμα για τον ALPHA. Για έναν σταθμό που μέχρι πρότινος φλέρταρε μόνο με την πρώτη θέση και ξαφνικά βρίσκεται προσγειωμένος στην τέταρτη το σίγουρο είναι ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Ισως αυτή είναι μια καλή αφορμή για να γίνουν αλλαγές.

Αυτές που ήδη έγιναν φανέρωσαν ότι όλα όσα απέτυχαν ήταν λανθασμένες επιλογές, ενώ το ξεκαθάρισμα των συμβολαίων θα βοηθήσει ιδιαίτερα στην απομυθοποίηση και τις υπερβολές που γίνονται όλα αυτά τα χρόνια στις συμφωνίες των σταθμών με τους παρουσιαστές. Τι πιο χαρακτηριστικό από το γεγονός ότι μέσα σε μία εβδομάδα που ανακοινώθηκε η επιστροφή του «Deal» στη θέση του μέτριου «Πάνω Κάτω» οι συμμετοχές του κόσμου πλησιάζουν τις 2.000; Αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα των τηλεπαιχνιδιών.

Οι σειρές που κόπηκαν έφερναν τηλεθέαση, αυτές που μπήκαν στο νέο πρόγραμμα δεν κατάφεραν να βρουν διέξοδο και το 2020. Λογικό. Γι’ αυτό και το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» θα κάνει υπερωρίες για να μαζευτούν τα σπασμένα. Αρκεί όμως μόνο αυτό; Μάλλον όχι. Το σίγουρο είναι ότι για την τρέχουσα περίοδο δεν υπάρχει ούτε χρόνος ούτε πρόσωπα ούτε ιδέες για να καλύψουν τα κενά και όλα όσα θα γίνουν θα προγραμματιστούν για μετά το καλοκαίρι.

Αντιθέτως, στο Μαρούσι, το δάχτυλο είναι ακόμη μέσα στο βάζο με το μέλι των «Αγριων μελισσών». Το λαχείο το πήραν νωρίτερα στον ΑΝΤ1 και τα κέρδη ήταν μεγαλύτερα κι απ’ ό,τι είχαν υπολογίσει. Μια σειρά βασισμένη σε ένα εξαιρετικό κείμενο της Μελίνας Τσαμπάνη, σκηνοθετημένη από τον κινηματογραφιστή Λευτέρη Χαρίτο και φυσικά έχοντας υπέροχο καστ μπόρεσε να στήσει ανάχωμα για το κανάλι απέναντι στα ριάλιτι και την ορμή τους και τις περισσότερες φορές να τα κατατροπώσει κιόλας.

Εφόσον η κατάσταση δεν αλλάζει, δεν υπάρχει λόγος για ανησυχία και να καταστρωθούν νέα σχέδια για νέα προγράμματα στη ζώνη του prime time. Μόνο το «Your face sounds familiar» θα έρθει το 2020 και θα πάρει τη θέση του τα κυριακάτικα βράδια δίχως μεγάλο ρίσκο, καθώς πρόκειται για πολύ προσεγμένη παραγωγή. Σταθερή η Μαρία Μπεκατώρου στην παρουσίαση, σταθερή -εκτός απροόπτου- και η κριτική επιτροπή, ενώ το κάστινγκ για τους συμμετέχοντες συνεχίζεται και οδεύει στην ολοκλήρωση. Στις σημαντικότερες εισόδους της χρονιάς περιλαμβάνεται και αυτή του remake του «Καφέ της Χαράς», το οποίο θα κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη Τρίτη στις 20.45. Για να δούμε αν αυτό το στοίχημα θα κερδηθεί.

media4
«Best friend’s fear» : Το τηλεοπτικό πρότζεκτ με τον Σάββα Πούμπουρα δεν είναι κάτι ιδιαίτερα τολμηρό, από τη στιγμή που στηρίζεται πάνω σε έναν καλό γνώστη της τηλεοπτικής φάρσας

Οι υπόλοιπες εκπομπές που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως ασφαλείς λύσεις, καθώς και το «Food n’ friends» με τον Δημήτρη Σκαρμούτσο έχει διαγράψει πορεία μιας σεζόν, αλλά και το «Best friend’s fear» με τον Σάββα Πούμπουρα δεν είναι κάτι ιδιαίτερα τολμηρό, από τη στιγμή που στηρίζεται πάνω σε έναν καλό γνώστη της τηλεοπτικής φάρσας. Και να φανταστεί κανείς ότι στην αρχή της σεζόν πολλοί αμφισβήτησαν τη στρατηγική του Αμαρουσίου που ήθελε αργά και σταθερά βήματα, όχι μεγάλα ανοίγματα και επενδύσεις σε αμφίβολα πρότζεκτ και φυσικά αρνιόταν να διεκδικήσει με υψηλό τίμημα πρόσωπα τα οποία για λίγους μήνες έκαναν «μπαμ» στην τηλεοπτική αγορά, αλλά με το πέρασμα του χρόνου κατέληγαν να χάνονται.

bekatorou
«Your face sounds familiar» : Σταθερή η Μαρία Μπεκατώρου στην παρουσίαση, σταθερή, εκτός απροόπτου, και η κριτική επιτροπή, με το κάστινγκ για τους συμμετέχοντες να συνεχίζεται και να οδεύει προς την ολοκλήρωση

Στην ίδια λογική, αυτή της ψυχραιμίας, είναι και το STAR, το οποίο ακολουθεί τη φιλοσοφία προγράμματος που έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια. Γι’ αυτό και το μόνο εντυπωσιακό πλάνο εν όψει του 2020 είναι το «MasterChef», το οποίο, όχι άδικα, συνιστά αξεπέραστο τηλεοπτικό hit των τελευταίων περιόδων. Διαθέτει μια ευφυέστατη και με τηλεοπτικά χαρίσματα τριμελή κριτική επιτροπή (Σωτήρης Κοντιζάς, Πάνος Ιωαννίδης, Λεωνίδας Κουτσόπουλος), ενώ η ανεύρεση των υποψηφίων και η τελική επιλογή αξίζουν πολλά συγχαρητήρια καθώς μπορεί να μην εντοπίζονται πρόσωπα άξια για αστέρια Michelin, αλλά όσοι επιλέγονται συνιστούν τον ορισμό του καθαρόαιμου ριάλιτι εν Ελλάδι. Παρόλο που μιλάμε πλέον για επαναλαμβανόμενη συνταγή, πάντα είναι εύγευστη αφού συνδυάζει εικόνα, γεύση και φυσικά ίντριγκα μοναδική. Η μεγάλη σύγκρουση για την ιδιωτική τηλεόραση το 2020 φυσικά θα γίνει μεταξύ των «MasterChef», «Αγριων μελισσών» και «Μεγάλου Αδελφού». Ισως και να είναι η πρώτη φορά που θα γίνει ανάλογη σύγκρουση στην ιδιωτική τηλεόραση. Με δύο ήδη δοκιμασμένες και επιτυχημένες συνταγές και μια αναβίωση του παρελθόντος, η οποία δεν θα περάσει απαρατήρητη όποια κι αν είναι η σύνθεσή της.

Σε όλο αυτό βέβαια ας προστεθεί και ένα αουτσάιντερ: το «Just the 2 of us» στο OPEN με τον Νίκο Κοκλώνη, το οποίο έχει προταθεί σε όλη την ελληνική σόουμπιζ και για τις θέσεις της κριτικής επιτροπής αλλά και για εκείνες των παικτών. Οποιος και να πάει, το σίγουρο είναι ότι το 2020 θα είναι η αποθέωση του lifestyle και του ριάλιτι. Με το σύνολο της ελληνικής τηλεόρασης πότε να ανοίγει το χρονοντούλαπο προκειμένου να ανασύρει δοκιμασμένες επιτυχίες και πότε να τολμά να βγει έξω από τις κόκκινες γραμμές για να ανακαλύψει νέα αστέρια έτοιμα να καθίσουν στους θρόνους που μαραζώνουν από έκπτωτους και ξεπερασμένους… βασιλιάδες και βασίλισσες.

ΠΗΓΗ: protothema.gr