Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024 10:19
ΕλλάδαΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Τα 4 μέτρα για την ακρίβεια σε έξι κατηγορίες προϊόντων, βρεφικό γάλα, οπωροκηπευτικά και κρέας






Προηγήθηκε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη που έστειλε το μήνυμα ότι «η Ελλάδα δεν είναι μπανανία» – «Μειώνουμε άμεσα τις τιμές στο ράφι, προστατεύουμε τους καταναλωτές» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης

Τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας ανάμεσα στα οποία και το πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα που ανακοίνωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε το μεσημέρι της Τετάρτης ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.




Ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε τέσσερα μέτρα


– Μειώνουμε παροχές προς τα σούπερ μάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή. Περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες

– Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Δεν επιτρέπουμε στους προμηθιευτές που αυξάνουν τις τιμές των προιόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προιόντα που έχουν ανατιμήσει για 3 μήνες. Αυτό αφορα όλα τα προιόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς για προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τιμές επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες.

– Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προιοντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές. Επιτρέπεται πιστωτικό τιμολόγιο ύ ψους έως 3% για επιστροφές προιόντων ή φύρα, Το μέτρο αφορά νωπά λαχανικά και κρέατα.

– Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα. Το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρίας για τη συγκεκριμένη κατηγορία και εμπορικού κέρδους 7%.

«Αυτό που κάνουμε είναι μια κρίσιμη και δραστική παρέμβαση που επιτυγχάνει: άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά στα ράφια, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γ ίνονται σε νέες μειωμένες τιμές, αποτρέπουμε την παραπλάνηση των καταναλωτών, αυστηροποιούμε, διευρύνουμε τις νέες τεχνολογίες για τον εντοπισμό της αισχροκέρδειας» πρόσθεσε ο κ. Σκρέκας.

Η Ελλάδα δεν είναι μπανανία

Ο πρωθυπουργός εξηγώντας την νέα παρέμβαση της κυβέρνησης είπε ότι «οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορά προϊόντα ευρείας χρήσης οδόντοκρεμες, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά».

Καταλήγοντας ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι που το έχουμε αντιμετωπίσει ήδη με σειρά υποστήριξης των νέων οικογένειων. Θυμίζω ότι από το 2019 η κυβέρνηση αυτή θέσπισε εφάπαξ βοήθημα 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται στην πατρίδα μας. Αυτό βοηθάει πολύ μια οικογένεια με τα πρώτα έξοδα. Έχουμε δρομολογήσει και άλλες πρωτοβουλίες όπως η αύξηση αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, η αύξηση των επιδομάτων παιδιού για δημοσίους υπαλλλήλους, η αύξηση της άδειας μητρότητας. Άρα και τα μέτρα που θα εξαγγελθούν στη συνέχεια είναι στο πλαίσιο στήριξης της ελληνικής οικογένειας αντιλαμβανόμενοι πλήρως το βάρος που συνεπάγεται για μια οικογένεια η απόκτηση ενός παιδιού».