MobileΒόλοςΤοπικά

Πτώση τζίρου στην αγορά του Βόλου τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Πτωτικά κινήθηκε η εμπορική αγορά του Βόλου και της Νέας Ιωνίας το α’ 15θημερο των εκπτώσεων. Η έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Ελλάδας (ΕΣΕΕ) επιβεβαιώνει το κλίμα που επικρατεί στην εμπορική αγορά όπως και σε όλες τι παραδοσιακές αγορές της Ελλάδας.

Η έρευνα διενεργήθηκε στο διάστημα από τις 27 έως τις 29 Ιουλίου τηλεφωνικά σε δείγμα 250 επιχειρήσεων μεταξύ των οποίων και του Βόλου και έδειξε ότι εφτά στις δέκα επιχειρήσεις είχαν απώλειες. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Αποστόλης Οντόπουλος λέει ότι «βιώνουμε μία πολύ δύσκολη κατάσταση. Οπως και όλοι οι κλάδοι της οικονομίας, ο τουριστικός και η εστίαση έτσι και το εμπόριο αντιμετωπίζει προβλήματα στη διάρκεια της πανδημίας. Θα πρέπει να δείξουμε ψυχραιμία προσηλωμένοι σε αυτά που χαρακτηρίζουν τη μικρή επιχείρηση και ευελπιστούμε ότι θα  υπάρξει ομαλοποίηση της κατάστασης στο μέλλον», επισημαίνει.

Η έρευνα της ΕΣΕΕ

Σε γενικές γραμμές, η κίνηση στην αγορά κινήθηκε πτωτικά το πρώτο δεκαπενθήμερο των θερινών εκπτώσεων ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να διαχειριστούν ένα υψηλότερο κόστος προσαρμογής όπως επίσης και οι επιχειρήσεις ένδυσης-υπόδησης.

Συγκεκριμένα, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο των θερινών εκπτώσεων του 2019, σχεδόν επτά στις δέκα επιχειρήσεις (68%) κατέγραψαν πτώση των πωλήσεων και μόλις το 8% αύξηση. Στην ένδυση-υπόδηση οι περισσότερες επιχειρήσεις (72%) σημείωσαν υποχώρηση του κύκλου εργασιών τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος περιορίζεται στις μισές (48%) στα είδη ψυχαγωγίας/επιμορφωτικά είδη.

Σχεδόν οκτώ στις δέκα (77%) επιχειρήσεις προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επανέναρξη λειτουργίας τους μετά το «lockdown» έως τις θερινές εκπτώσεις. Πιο επιθετικά μάλιστα κινήθηκαν οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης καθώς οκτώ στις δέκα υιοθέτησαν πολιτική προσφορών με την άρση του «lockdown».

Οι μικρότερες επιχειρήσεις επλήγησαν περισσότερο

Ενα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να επλήγησαν σε ισχυρότερο βαθμό. Ειδικότερα, σχεδόν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 45.000 ευρώ εμφάνισαν πτώση πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο δεκαπενθήμερο του 2019, έναντι σχεδόν έξι στις δέκα με τζίρο άνω των 45.000 ευρώ.

Για το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (72%), το ποσοστό έκπτωσης επί των αρχικών τιμών δεν ξεπέρασε το 40%, με τον κύριο όγκο, βάσει δραστηριότητας, να καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης στο εύρος 21%-40%.

Τέλος, σχεδόν έξι στις δέκα (58%) θεωρούν πως οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο 15θήμερο των εκπτώσεων ήταν χειρότερες από ότι ανέμειναν, παρά το γεγονός ότι είχαν συνυπολογίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τη χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα επισκεψιμότητας για τρεις στις τέσσερις (74%) επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την έρευνα, το εύρημα αυτό μπορεί να συνδέεται και με τη ραγδαία άνοδο των ηλεκτρονικών αναζητήσεων/πωλήσεων, καθώς εξαιρετικά μεγάλη πτώση της επισκεψιμότητας σημειώθηκε σε οκτώ στις δέκα (81%) επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού και σε τρεις στις τέσσερις (75%) στην ένδυση-υπόδηση.