«Πράσινη»… στροφή στο κέντρο της πόλης σηματοδοτεί πρόταση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου για τη μετατροπή της οδού Ιάσονος σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Μία από τις κεντρικότερες οδούς της πόλης, στην οποία συγκεντρώνεται πλήθος δραστηριοτήτων, αλλάζει, «ντύνεται» στα πράσινα και ανασχεδιάζεται με έμφαση στους πεζούς και τα ποδήλατα…
Η πρόταση έγινε στο πλαίσιο του έργου για την αποκατάσταση και αναβάθμιση των πεζοδρομίων της οδού Ιάσονος, μετά τις ζημιές που προκάλεσε η θεομηνία Daniel αλλά και ο Elias που ακολούθησε, στο κέντρο της πόλης. Ο σχεδιασμός προβλέπει διαπλάτυνση και αναβάθμιση των πεζοδρομίων, με χρήση βιοκλιματικών υλικών, περισσότερο πράσινο και αστικό εξοπλισμό.
Η πρόταση εγκρίθηκε από τη Δημοτική Επιτροπή Βόλου και θα κατατεθεί προς χρηματοδότηση στο πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου 2024».
Η οδός Ιάσονος η οποία εκτείνεται από την οδό Μπόρελ έως την οδό Φιλελλήνων αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αρτηρίες της πόλης του Βόλου συνολικού πλάτους 16μ. η οποία διασχίζει το κέντρο της πόλης συνδέοντας την ανατολική με τη δυτική έξοδο. Πρόκειται για μια πολυσύχναστη οδό με έντονη κυκλοφορία οχημάτων και πεζών καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια δεν έχουν ικανό πλάτος που να διασφαλίζει την άνετη διέλευση των μετακινούμενων πεζών και ΑμεΑ με αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού. Επιπλέον λόγω των παρόδιων χρήσεων παρατηρείται συστηματικά το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης, σε πολλές περιπτώσεις σε διπλή σειρά, μειώνοντας σημαντικά την κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού.
Κατά μήκος της Ιάσονος δραστηριοποιείται το συγκρότημα Παπαστράτου του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας, τράπεζες, ξενοδοχεία, εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις εστίασης αλλά και υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Πώς θα γίνει η Ιάσονος
Σύμφωνα με την πρόταση, η Ιάσονος θα μετατραπεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει ότι θα περιοριστεί σημαντικά η κίνηση των ΙΧ στο κέντρο της πόλης, θα μειωθεί η ταχύτητα των οχημάτων και ως εκ τούτου, τα μποτιλιαρίσματα και ο θόρυβος. Προτεραιότητα θα δοθεί στον πεζό και στο ποδήλατο.
Συγκεκριμένα προτείνεται η διατήρηση μιας λωρίδας κυκλοφορίας για τα οχήματα και μιας λωρίδας για αποκλειστική διέλευση λεωφορείων και ταξί. Το πλάτος της οδού που απομένει θα χρησιμοποιηθεί για την διαπλάτυνση και ανακατασκευή των πεζοδρομίων με χρήση βιοκλιματικών υλικών. Στο βόρειο πεζοδρόμιο προβλέπεται η δημιουργία εσοχών για ολιγόλεπτη στάθμευση, ανεφοδιασμό καταστημάτων, στάθμευση ΑμεΑ και στάθμευση μοτοποδηλάτων. Και στα δύο πεζοδρόμια προβλέπεται φύτευση νέων δέντρων και καλλωπιστικών φυτών.
Η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων γίνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών πλάτους τουλάχιστον 1,50μ. και θα τοποθετηθεί νέα σήμανση, φωτισμός, αστικός εξοπλισμός, θα δημιουργηθεί οδηγός όδευσης τυφλών και ράμπες στις απολήξεις όλων των πεζοδρομίων, ενώ θα τοποθετηθούν και παγκάκια για την ανάπαυση των πεζών.
Πηγή: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ/Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ