Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024 17:53
Άλλες Ειδήσεις

Πώς άλλαξε ο τρόπος που ψωνίζουμε μετά τον COVID 19






Ο κορονοϊός έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή μας και στον τρόπο που ψωνίζουμε αυξάνοντας τις online αγορές κατά  307%! 

Σύμφωνα με έκθεση του Convert Group για την επίδραση του κορονοϊού στον τρόπο που κάνουν τις αγορές τους οι Έλληνες, υπήρξε αύξηση της τάξης του 307 % μόνο μέσα στο μήνα  Μάρτιο, στην αρχή δηλαδή της καραντίνας, η οποία φυσικά και συνεχίστηκε με βάση τα στοιχεία πωλήσεων των σουπερμάρκετ. Μπορεί η κρίση του COVID-19 να δείχνει ότι μας αφήνει πίσω της σιγά σιγά, ωστόσο άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά της τόσο στον τρόπο που ζούμε και τις κοινωνικές μας επαφές όσο και στον τρόπο που αθλούμαστε και ψωνίζουμε. 

Το σκηνικό των αγορών ακόμα και όσον αφορά τα είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα, έχει αλλάξει πλήρως με τους καταναλωτές να επιλέγουν περισσότερο τις online αγορές ακόμα και μετά τη λήξη της καραντίνας. Οι επιστήμονες είδαν τις online αγορές να οδηγούνται σε πρωτοφανή αύξηση της τάξης του 307 % με  ρυθμό ανάπτυξης 134%  μόνο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 με προϊόντα όπως το αλεύρι να καταγράφουν αύξηση 1,23% και τα προϊόντα γενικού καθαρισμού 1,404%.

Όπως διαπιστώνουμε λοιπόν, οι Έλληνες στρέφονται στις διαδικτυακές αγορές και όχι άδικα. Μέσω των online αγορών μπορούμε εκτός του να προστατευτούμε από τον κορονοϊό, να εξοικονομήσουμε και χρήματα:  

  • online φυλλάδια 

Οι online αγορές ανέδειξαν ιστοσελίδες που συγκεντρώνουν online φυλλάδια προσφορών των καταστημάτων όπως το Kimbino.gr. Μέσα από τέτοιες σελίδες, που μας δίνουν πρόσβαση στα πιο πρόσφατα online φυλλάδια των καταστημάτων, έχουμε τη δυνατότητα να ελέγξουμε τις προσφορές πριν κάνουμε κάποια αγορά αλλά και να συγκρίνουμε τις τιμές του ίδιου προϊόντος ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα για να καταλήξουμε στην πιο συμφέρουσα τιμή. Μάλιστα στο Kimbino μας δίνεται πλέον η δυνατότητα να αναζητήσουμε συγκεκριμένα προϊόντα (π.χ. ψωμί) ανάμεσα σε όλα τα φυλλάδια των σούπερ μάρκετ είτε αυτά διαθέτουν online shop είτε όχι. Μπορούμε επιπρόσθετα να προγραμματίσουμε τις αγορές μας ελέγχοντας τα προσεχή φυλλάδια όπως το φυλλάδιο Lidl της επόμενης εβδομάδας

  • ανέπαφες συναλλαγές

Οι ανέπαφες συναλλαγές μέσω web-banking ή με τη χρήση κάρτας, εκτός του προφανούς οφέλους της απόστασης που μας εξασφαλίζουν έχουν και άλλα πλεονεκτήματα. Μπορούμε για αρχή να επωφεληθούμε από τα διάφορα προγράμματα επιβράβευσης των τραπεζών συλλέγοντας και εξαργυρώνοντας πόντους όπως το Go4More της Εθνικής ή το Yellow της Πειραιώς. Επίσης πολλά διαδικτυακά καταστήματα παρέχουν δωρεάν μεταφορικά καθώς και αυθημερόν παράδοση κατ’ οίκον.

  • λιγότερες αγορές “εκτός λίστας” 

Κάνοντας τις αγορές μας από την άνεση του σπιτιού μας, ή ακόμα και από το κινητό μας τηλέφωνο, αποφεύγουμε την πολιτική προώθησης των σουπερμάρκετ που μας κάνει να ψωνίζουμε πράγματα που δε χρειαζόμαστε. Πιο συγκεκριμένα, δεν μπαίνουμε στον πειρασμό να αγοράσουμε κάτι επειδή το είδαμε στο ράφι κοντά στο ταμείο και κάνουμε έτσι τις αγορές μας πιο στοχευμένα. Τέλος, κερδίζουμε πολύτιμο χρόνο αφού για κάθε νοικοκυριό μόνο τα ψώνια της εβδομάδας από το σούπερ μάρκετ απαιτούσαν αρκετές ώρες μας μέσα στο μήνα. 

Η καραντίνα του κορονοϊού τελείωσε, οι αλλαγές όμως που έφερε στη ζωή μας ήρθαν και θα μείνουν. Η οικονομική ζωή, ο τρόπος που ψωνίζουμε και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έγιναν πια κομμάτι της καθημερινότητας κάθε νοικοκυριού.