Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024 22:56
ΒόλοςΤοπικά

Πέρασε από τη Βουλή το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας






Στις ράγες της υλοποίησης μπήκε από σήμερα το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας. Ήταν η τελευταία υποχρέωση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, η ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, πριν την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου. Ο συμβατικός χρόνος παράδοσης του έργου είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία αναμένεται τις επόμενες ημέρες. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 68.000.000 ευρώ.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και μέλος της Διαρκούς Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης στο ιστορικό του έργου, αλλά κυρίως μίλησε για τη σημασία του.

Πιο αναλυτικά στην ομιλία του, ο βουλευτής Μαγνησίας τόνισε τα εξής: «Πρόκειται για έργο με υπερτοπική και όχι μόνο τοπική σημασία, ένα έργο το οποίο ήταν ώριμο από το 2014 και το οποίο θα συμβασιοποιηθεί τις επόμενες ημέρες, αφού προηγουμένως περιήλθε και αυτό για αρκετά χρόνια στη μέγγενη των καθυστερήσεων.

Για να κάνουμε μια σύντομη αναδρομή θα πω ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν κατόρθωσε να δημοπρατήσει αυτό το έργο. Γινόμαστε μάρτυρες στη Μαγνησία τον τελευταίο καιρό μιας προσπάθειας να καταδειχθεί ότι πρόκειται για έργο της προηγούμενης κυβέρνησης. Πρόκειται για πλήρη διαστρέβλωση. Ενώ το έργο ήταν ώριμο προς ένταξη, η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να τροποποιήσει τη μελέτη. Ορθώς κατά την άποψή μου και γι’ αυτό και υιοθετήθηκε και από τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου. Από εκεί και πέρα όμως δεν έκανε απολύτως τίποτα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Απλά ανακοίνωσαν τρεις φορές επισήμως σε 4,5 χρόνια τη δημοπράτηση, η οποία ουδέποτε έγινε. Μια τροποποίηση μελέτης, για μία ολόκληρη κυβερνητική θητεία.

Ας δούμε, λοιπόν, τι έγινε τα δύο τελευταία χρόνια. Οριστικοποιήθηκαν οι μελέτες, τα τεύχη δημοπράτησης και στη συνέχεια έγιναν οι αναγκαίοι αποχαρακτηρισμοί. Επιπλέον έγινε η δημοπράτηση του έργου πριν οκτώ μήνες, η ανάδειξη του αναδόχου χωρίς ενστάσεις και προσφυγές και μέσα σε οκτώ μήνες, χρονικό διάστημα που αποτελεί ρεκόρ, πάμε για τη συμβασιοποίηση του έργου. Δεν ήταν όμως μόνο αυτά. Υπήρξε η αναγκαιότητα της τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου -πράξη χρονοβόρα- και η διευθέτηση της κοίτης χειμάρρου που διατρέχει τη Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου και εκεί υπουργέ ήρθαν τα αντικρουόμενα συμφέροντα της ΕΤΒΑ και του Φορέα Αυτοδιαχείρισης της Βιομηχανικής Περιοχής που έθεσαν το έργο, το σπουδαίο αυτό αναπτυξιακό έργο σε πραγματικό κίνδυνο.

Τα λέω αυτά, κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε της ΕΡΓΟΣΕ κύριε Βίνη, για να καταγραφούν στα πρακτικά της Βουλής, διότι όλο αυτό το κρίσιμο διάστημα είχα τη χαρά να συνεργαστώ μαζί σας και να δω από κοντά πόσο δύσκολα ξεπεράστηκαν ένα -ένα τα εμπόδια.

Κύριε υπουργέ, αν δεν υπήρχε η δική σας προσήλωση, σταθερή προσήλωση από την ανάληψη των καθηκόντων σας στο υπουργείο για την υλοποίηση αυτού του έργου, αν δεν υπήρχε η μεθοδικότητα του κυρίου Βίνη αυτά τα δύο τελευταία χρόνια, που πραγματικά χρειάστηκε να έχει τεράστια ψυχικά αποθέματα για να ξεπεράσει όλα αυτά τα εμπόδια, αλλά και η παρέμβαση της τελευταίας στιγμής του υπουργού Ανάπτυξης του κυρίου Άδωνι Γεωργιάδη, ώστε να συγκεράσει αυτά τα αντικρουόμενα συμφέροντα, ενδεχομένως σήμερα να μη μιλούσαμε για ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής και συμβασιοποίηση του έργου, αλλά για απένταξη του έργου.

Ποια είναι, όμως, η σημασία αυτού του έργου, κύριε πρόεδρε, για να έχουμε και μία πλήρη αντίληψη του τι συμβαίνει. Ο Βόλος και η Θεσσαλία, η Λάρισα, τα Τρίκαλα και η Καρδίτσα είναι συνδεδεμένοι με στενούς ιστορικούς, οικονομικούς και πολιτιστικούς δεσμούς με τον σιδηρόδρομο. Ο θεσσαλικός σιδηρόδρομος προ 130 ετών ήταν το πρώτο αυτοχρηματοδοτούμενο πετυχημένο έργο που τελείωσε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Έκτοτε και για πολλές δεκαετίες στον σιδηρόδρομο βασίστηκε ολόκληρη η ανάπτυξη της Θεσσαλίας με οικονομικό πνεύμονα το λιμάνι του Βόλου και σε μια λογική αναπτυξιακού διπόλου μεταξύ Λάρισας και Βόλου, αλλά και δυτικής Θεσσαλίας. Ήταν το μόνο μέσο μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών. Κάποια στιγμή με τα κύματα αποβιομηχάνισης μαράζωσε και ο σιδηρόδρομος ο Θεσσαλικός και ενώ είχαμε φτάσει πριν από 120 χρόνια να υπάρχουν γραμμές του τρένου στις αποβάθρες του λιμανιού του Βόλου, τώρα την εποχή του 21ου αιώνα να μην έχουμε σιδηρόδρομο στο λιμάνι του Βόλου.

Πρόκειται, λοιπόν, για μια σπουδαία υποδομή, η σημασία της οποίας αγγίζει τόσο την περιφερειακή ανάπτυξη, όσο και τις συνδυασμένες μεταφορές και εξυπηρετεί το αναπτυξιακό δίπολο Βόλου-Λάρισας, αξιοποιώντας τόσο την τοπική παραγωγή, αλλά ανοίγοντας ακόμα μια πύλη εισόδου της χώρας στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι. Μέσα, λοιπόν, από τις συνδυασμένες μεταφορές και από τη σύνδεση κύριε υπουργέ –και εσάς και τον κύριο υφυπουργό και τον κύριο Βίνη αλλά και την διοίκηση του ΟΣΕ τον κύριο Πατέρα- θα παρακαλέσω να πάμε πολύ γρήγορα στη διόρθωση και την ολοκλήρωση των συνδέσεων της Κεντρικής Σιδηροδρομικής γραμμής με το λιμάνι του Βόλου και με τη Β’ Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου.

Πρόκειται για συνοδά έργα απολύτως αναγκαία που δεν αντιπροσωπεύουν σε χρηματική αξία, γιατί σε οικονομική αξία και σε υπεραξία πραγματικά συμπληρώνουν το κυρίως έργο, δεν αντιπροσωπεύουν όπως έλεγα πριν σε χρηματική αξία ούτε το 10% του κυρίως έργου.

Θα έλεγα εν κατακλείδι ότι συμβασιοποιεί σήμερα μέσω του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το πρώτο, έχουν ωριμάσει βέβαια και άλλα μεγάλα αναπτυξιακά έργα, αλλά συμβασιοποιεί τις επόμενες μέρες το πρώτο μεγάλο αναπτυξιακό έργο της περιοχής μας που σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του λιμένος Βόλου μπορεί να φέρει νέες προοπτικές για ολόκληρη τη Θεσσαλία. Είναι ένα έργο ανάπτυξης που η περιοχή μας το περίμενε δεκαετίες. Ένα έργο αξίας 68.000.000 ευρώ που θα προσδώσει, όμως, πολύ περισσότερη υπεραξία στο Βόλο και σε ολόκληρη τη Θεσσαλία.

Από την εκλογή μου ως βουλευτής Μαγνησίας το 2015, ως βουλευτής αντιπολίτευσης στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, αλλά και τα δυόμιση τελευταία χρόνια ως κυβερνητικός βουλευτής και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος που είχα τη χαρά να συνεργαστώ τακτικότατα τόσο με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή όσο και με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βίνη, αλλά και στην τελευταία φάση με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη είδα από κοντά πόσο δύσκολο ήταν να μπει στις ράγες της υλοποίησης αυτό το σπουδαίο έργο. Ασφαλώς τα δημόσια έργα δεν ανήκουν ούτε σε κόμματα ούτε σε κυβερνήσεις αλλά στους έλληνες πολίτες. Οι κυβερνήσεις κρίνονται για την διαχειριστική ικανότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Στο συγκεκριμένο αναπτυξιακό έργο οι χρόνοι υλοποίησης της κάθε φάσης τους είναι αψευδής μάρτυρες, Εκ μέρους των πολιτών της Μαγνησίας θα ήθελα θερμά την ηγεσία του υπουργείου και την ΕΡΓΟΣΕ για την προσήλωσή τους στην υλοποίηση του έργου. Ελπίζω και ο ανάδοχος που είναι από τις μεγαλύτερες τεχνικές εταιρείες τη χώρας να ξεπεράσει ακόμη και τα δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα. Σας ευχαριστώ όλους», κατέληξε ο βουλευτής Μαγνησίας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Χρήστος Μπουκώρος.