Τρίτη, 6 Μαΐου, 2025 07:36
ΕλλάδαΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι πολίτες θα αξιολογούν το Δημόσιο, παρουσιάζεται σήμερα στο Μαξίμου η πλατφόρμα -Ποιες υπηρεσίες αφορά, όλη η διαδικασία






Η πλατφόρμα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών θα παρουσιαστεί σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου από τον πρωθυπουργό, ενώ θα ακολουθήσει συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Εσωτερικών.

Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα η πρωθυπουργική έδρα γίνεται το σκηνικό για την παρουσίαση και προώθηση του κυβερνητικού έργου σε τομείς που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών. Στρατηγική της κυβέρνησης είναι ο «βομβαρδισμός» με θετικές ειδήσεις που θα αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της δουλειάς που γίνεται και την προώθηση των μεταρρυθμίσεων. Έτσι, μετά την εθνική στρατηγική για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων παίρνει σειρά το νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες ώστε να εντοπίζονται οι δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού και βελτιώνονται οι υπηρεσίες που προσφέρει.

Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών: Στόχος η βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών
Στο προς αξιολόγηση …μενού των δημοσίων υπηρεσιών βρίσκονται ο e-ΕΦΚΑ, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η ΑΑΔΕ, η ΔΥΠΑ και το Κτηματολόγιο. Στο μικροσκόπιο των πολιτών θα βρεθεί και η τοπική αυτοδιοίκηση σε τομείς όπως η καθαριότητα, ο φωτισμός στους δρόμους, οι χώροι στάθμευσης και οι παιδικοί σταθμοί.  Στον κατάλογο των αξιολογούμενων υπηρεσιών και υποδομών περιλαμβάνονται επίσης, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, τα ΚΑΠΗ, οι Πολεοδομίες, η ανακύκλωση, οι χώροι πρασίνου, οι παιδικές χαρές, η κάλυψη των αναγκών ατόμων με αναπηρία, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα δημοτικά ιατρεία, ακόμα και οι πρόνοιες για τα ζώα συντροφιάς. Στη λίστα θα βρεθούν και ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, αλλά και υπηρεσίες που πλέον παρέχονται μέσω του gov.gr, όπως η συμπλήρωση υπεύθυνης δήλωσης, ο ψηφιακός έλεγχος εισιτηρίων για γήπεδα και το e-παράβολο. Σημειώνεται πως για τις υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση του πολίτη συνήθως γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο (πχ τα ΚΕΠ) σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου μετά την απομάκρυνση από το γκισέ ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορεί να αξιολογήσει τόσο την υπηρεσία όσο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κάλυψη των αναγκών του.

Ανώνυμη αξιολόγηση Δημοσίων Υπηρεσιών -Νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών
Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει καταρτίσει το υπουργείο Εσωτερικών η αξιολόγηση θα γίνεται ανώνυμα, μέσω τακτικού ερωτηματολογίου που θα μπορούν να συμπληρώσουν εθελοντικά όσοι ενδιαφέρονται. Κάθε πολίτης θα μπορεί να επιλέγει την υπηρεσία που χρησιμοποίησε και να την αξιολογεί βάσει της εμπειρίας του, με βαθμολογία και σχόλια. Βασική προϋπόθεση να είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνιών, το ερωτηματολόγιο, το οποίο θα αποσταλεί μέσω email, θα περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις, κυρίως πολλαπλής επιλογής και δεν θα αφορά την αξιολόγηση συγκεκριμένων δημοσίων υπαλλήλων, αλλά την αξιολόγηση των υπηρεσιών και η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται δύο φορές το χρόνο, κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο.

Πολυεπίπεδη ανάλυση σχολίων πολιτών για τη βελτίωση της Δημόσιας Διοίκησης
Κυβερνητικοί στελέχη σημειώνουν πως η ανάλυση των στοιχείων που θα προκύψουν από τα σχόλια των πολιτών θα γίνεται σε πολλά επίπεδα: ανά φορέα, ανά υπηρεσία, ανά περιφέρεια, περιφερειακή ενότητα, δήμο και δημοτική ενότητα, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα. Οι απαντήσεις θα εξετάζονται επίσης με βάση την ηλικιακή ομάδα των συμμετεχόντων. Όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, μέσα από αυτή την πολυεπίπεδη μελέτη των αποτελεσμάτων, ο άμεσος στόχος του νέου συστήματος είναι ο εντοπισμός συγκεκριμένων σημείων όπου παρατηρούνται πρακτικές δυσλειτουργίες και δεν ικανοποιούνται οι προσδοκίες των φορολογουμένων. Μακροπρόθεσμα όμως, οι απαντήσεις των πολιτών θα επιτρέψουν την οικοδόμηση μίας μεγάλης τράπεζας δεδομένων που θα επιτρέπει την αντιμετώπιση συστημικών αδυναμιών του Δημοσίου αλλά και την αναγνώριση επιτυχημένων πρακτικών, που μπορούν να δοκιμαστούν ευρύτερα