Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης των παρεχόμενων Υπηρεσιών Υγείας και σύμφωνα με τον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υγείας, πραγματοποιήθηκε η πρώτη μέτρηση ικανοποίησης των ασθενών που νοσηλεύτηκαν σε τρεις κλινικές του Νοσοκομείου Βόλου (Β΄ Παθολογική, Οφθαλμολογική και ΩΡΛ) την περίοδο Μαρτίου – Μαΐου 2025.
Η έρευνα έγινε μέσω ερωτηματολογίων, με την επιστημονική ευθύνη της Διευθύντριας Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, και αφορούσε ποιοτικούς δείκτες φροντίδας και εξυπηρέτησης.
Η πλειοψηφία των ασθενών εξέφρασε πολύ υψηλά επίπεδα ικανοποίησης, με μέσο όρο βαθμολογίας που φτάνει στο 5. Το Νοσοκομείο Βόλου αναδεικνύεται ότι παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, οι οποίες αποτυπώνονται θετικά στις εμπειρίες των ασθενών.
Ωστόσο, εντοπίζονται περιθώρια βελτίωσης στην ποιότητα και παρουσίαση της σίτισης και στον χρόνο αναμονής για εξετάσεις.
Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 158 ασθενείς. Το 44% ήταν άνδρες και το 56% γυναίκες. Το 91% ήταν ηλικίας ≥50 ετών, ενώ μόλις το 9% κάτω από 50 ετών.
Ανά κλινική, οι ασθενείς είχαν νοσηλευτεί σε ποσοστό 53% στη Β΄ Παθολογική, σε ποσοστό 21% στην Οφθαλμολογική και 26% στον ΩΡΛ. Η μέση διάρκεια νοσηλείας ήταν 4 ημέρες.
Οι απαντήσεις ανά κλίμακα
Οι απαντήσεις δόθηκαν σε κλίμακα 0–5, όπου 5 = πολύ καλές υπηρεσίες.
Υποδοχή & διαμονή: μ.ο. 4,9
Καθαριότητα: 4,8
Σίτιση: 4,7
Ιατρική παρακολούθηση: μ.ο. 4,9
Υποστήριξη από την ιατρική ομάδα: πολύ υψηλή ικανοποίηση
Συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων: πολύ υψηλή
Χρόνος αναμονής για εξετάσεις: 4,7
Νοσηλευτική φροντίδα: μ.ο. 4,9
Ενημέρωση ασθενών: 5 (άριστη)
Γενική εξυπηρέτηση: μ.ο. 4,9
Προσβασιμότητα και διαδικασία εξιτηρίου: πολύ θετική εμπειρία
Με βάση τα παραπάνω είναι σαφές πως το Νοσοκομείο Βόλου απέσπασε εξαιρετικές αξιολογήσεις, επιβεβαιώνοντας την προσήλωσή του στην ποιοτική φροντίδα, με μικρά αλλά σημαντικά σημεία προς ενίσχυση.