Ένα ακόμη περιστατικό ηλεκτρονικής απάτης (phishing) καταγράφηκε στη Μαγνησία, με πολίτες του Βόλου να λαμβάνουν παραπλανητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εμφανίζονται να προέρχονται από γνωστές ελληνικές τράπεζες.
Συγκεκριμένα, το ψεύτικο e-mail που εστάλη φέρει ως αποστολέα δήθεν την «Εθνική Τράπεζα» και καλεί τον παραλήπτη να προχωρήσει σε «επαλήθευση λογαριασμού» μέσω συνδέσμου, με το πρόσχημα της «ενίσχυσης των μέτρων ασφαλείας». Στην πραγματικότητα, ο σύνδεσμος οδηγεί σε ψεύτικη ιστοσελίδα, η οποία αποσκοπεί στην υποκλοπή προσωπικών στοιχείων, όπως ονόματα χρήστη, κωδικοί πρόσβασης και αριθμοί τραπεζικών καρτών.
Σ’ ανάρτησή του ο Βασίλης Χαλαστάρας, που έλαβε το παραπλανητικό μήνυμα, ενημέρωσε άμεσα προκειμένου να προειδοποιηθούν οι πολίτες: «Οι τράπεζες και οι υπηρεσίες δεν ζητούν ποτέ επαλήθευση λογαριασμού μέσω e-mail. Ας προστατεύσουμε τα προσωπικά μας δεδομένα με ιδιαίτερη προσοχή στις πολλές απάτες που σκαρφίζονται οι επιτήδειοι», τονίζει χαρακτηριστικά.
Υπογραμμίζεται πως οι τράπεζες ποτέ δεν ζητούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS στοιχεία σύνδεσης, PIN ή αριθμούς καρτών. Κάθε μήνυμα που περιλαμβάνει τέτοιο αίτημα ή οδηγεί σε εξωτερικό σύνδεσμο πρέπει να αντιμετωπίζεται με καχυποψία.
Επίσης, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνιστά στους πολίτες να μην πατούν ποτέ σε συνδέσμους (links) που περιλαμβάνονται σε ύποπτα e-mail, να επικοινωνούν απευθείας με την τράπεζά τους και να διαγράφουν τέτοια μηνύματα αμέσως.
Τέλος, μπορούν επίσης να αναφέρουν το περιστατικό στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μέσω της ιστοσελίδας www.cyberalert.gr ή στο 11188.













