
Δεύτερη ημέρα εξόδου για τα Χριστούγεννα με μπλόκα: Φόβοι για νέα ταλαιπωρία λόγω βροχής
Από νωρίς το πρωί ξεκίνησε εκ νέου η έξοδος των εκδρομέων με την ελπίδα να μην παρατηρηθούν παρόμοιες εικόνες με αυτές της Τρίτης
Με την ελπίδα σήμερα να είναι μια καλύτερη ημέρα για την αναχώρηση από την Αθήνα μετά την τεράστια ταλαιπωρία της χθεσινής ημέρας, έχει ξεκινήσει από νωρίς το πρωί η έξοδος των κατοίκων της πρωτεύουσας.
Όπως φαίνεται στα πλάνα που έχει καταγράψει το protothema.gr, ακόμα και πριν τις 7 το πρωί υπάρχει συμφόρηση από τα διόδια Σχηματαρίου – στα οποία η διέλευση γίνεται δωρεάν – μέχρι τον κόμβο της Ριτσώνας καθώς η τροχαία έχει τοποθετήσει κώνους η κυκλοφορία να γίνεται για κάποια μέτρα από μια λωρίδα ώστε να μπορούν να ελεγχθούν τα φορτηγά που πρέπει να κατευθυνθούν στην παλαιά Εθνική Οδό.
Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και λίγα χιλιόμετρα παραπάνω στους κόμβους της Θήβας και του Κάστρου.
Στο Κάστρο, όπως φαίνεται στα πλάνα, η κίνηση των οχημάτων γίνεται από μια λωρίδα κυκλοφορίας ενώ δίπλα τους, πίσω από κώνους, βρίσκονται παρατεταγμένα τα τρακτέρ.
Στην Αταλάντη, δε, η κίνηση των οχημάτων που κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη γίνεται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Αν και οι αγρότες προχώρησαν σε αναδιάταξη των οχημάτων τους σε κεντρικά σημεία των εθνικών οδών, εντούτοις ήταν χιλιάδες οι οδηγοί που βίωσαν πολύωρες καθυστερήσεις και στιγμές ταλαιπωρίας, αφού ο αριθμός των οχημάτων που έπρεπε να διασχίσουν παρακαμπτήριες οδούς ή εναλλακτικά περάσματα κάθε άλλο παρά μικρός ήταν. Μπροστά στο μέγεθος της αναστάτωσης, αλλά και με εμφανείς τους κινδύνους ως προς την οδική ασφάλεια, σε ορισμένα σημεία οι αγρότες προχώρησαν στην απελευθέρωση και δεύτερης λωρίδας κυκλοφορίας, το οποίο παραμένει και βασικό ζητούμενο, κατά την ΕΛΑΣ.
Αυτό συνέβη ιδίως στην περίπτωση της Εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, όπου τελικά δόθηκαν στην κυκλοφορία δύο λωρίδες σε σημεία όπως η Ριτσώνα, η Αμφίκλεια και το Κάστρο, όπου οι ουρές έφτασαν κατά τόπους και τα 10 χιλιόμετρα, με στόχο τη διευκόλυνση των εκδρομέων ιδίως στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.
Δείτε βίντεο από drone με την μποτιλιαρισμένη Αθηνών-Λαμίας:
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Θεσσαλία:
Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας ανακοινώνεται ότι, με νεότερη απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας, λόγω αγροτικών κινητοποιήσεων επί του Αυτοκινητόδρομου Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Α/Κ Νίκαιας, από ώρα 20:30’ σήμερα (23-12-2025) και για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί, ισχύουν οι κάτωθι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ Π.Α.Θ.Ε. – Ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα
Διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους έως 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686) και διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Α/Κ Βελεστίνου (Χ.Θ. 314+020).
Κατά τη διάρκεια των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
Όλα τα οχήματα θα εκτρέπονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918) στην Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας – Βόλου και στη συνέχεια:
– Τα οχήματα μικτού βάρους έως 3,5 τόνους, θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε.:
• είτε από τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686), μέσω της διασταύρωσης Αχιλλείου,
• είτε μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου, θα κατευθύνονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020).
– Τα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων θα κινούνται στην Π.Ε.Ο. Λάρισας-Βόλου και θα κατευθύνονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020), όπου θα εισέρχονται στον ΠΑ.Θ.Ε..
Ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη
Διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Νίκαιας (Χ.Θ. 348+106) έως τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918).
Κατά τη διάρκεια των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
Όλα τα οχήματα θα εκτρέπονται στο ύψος του Α/Κ Νίκαιας (Χ/Θ 348+106) και μέσω του κλάδου εξόδου προς Λάρισα θα εισέρχονται στην Π.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης και στην Λεωφόρο Καραμανλή και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε.:
-είτε από τον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918 του Π.Α.Θ.Ε.)
-είτε από τον Ανισόπεδο Κόμβο Γυρτώνης (Χ/Θ 367+319 του Π.Α.Θ.Ε.)
Όλα τα οχήματα που θα εκτρέπονται στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στον κλάδο εξόδου προς Λάρισα του Α/Κ Νίκαιας (Χ.Θ. 348+106), σε όλο το μήκος αυτού θα κινούνται υποχρεωτικά στην αριστερή λωρίδα και με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 50 km/h .
ΕΠΙ ΤΗΣ Π.Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑΣ – ΑΘΗΝΩΝ
Όλα τα οχήματα που κινούνται επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Αθηνών ώστε να εισέλθουν στον Αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη ή Αθήνα, πριν από τον Α/Κ Νίκαιας (Αερογέφυρα Ι.Κ.Ε.Α.) θα αναστρέφονται και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε ως εξής.:
– τα οχήματα που κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη μέσω του Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) ή του Α/Κ Γυρτώνης (Χ/Θ 367+319 του Π.Α.Θ.Ε.)
– τα οχήματα που κατευθύνονται προς Αθήνα σύμφωνα με τα προαναφερόμενα.
Στον νομό Πιερίας, αίρονται οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που ίσχυαν λόγω αγροτικών κινητοποιήσεων στο τμήμα από τον βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης (438 χιλιόμετρο) έως τον νότιο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης (434 χιλιόμετρο) της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών, με κατεύθυνση προς Αθήνα.
Η κυκλοφορία των οχημάτων στο ρεύμα προς Αθήνα, θα διεξάγεται αρχικά από τη δεξιά και μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας και στη συνεχεία μόνο από τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ μετά το τέλος της Σήραγγας Τ4 (Σήραγγα Κατερίνης), η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται από την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση που θα απαιτηθεί από τις κυκλοφοριακές συνθήκες, η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται παράλληλα και από τον βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης, μέσω της περιφερειακής οδού Κατερίνης, ενώ στη συνέχεια τα οχήματα θα εισέρχονται στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών μέσω του νότιου ανισόπεδου κόμβου Κατερίνης.
Σημειώνεται ότι η είσοδος των οχημάτων στην Κατερίνη, που κινούνται στην κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα, θα πραγματοποιείται από τον βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης και τον ημιανισόπεδο ανατολικό κόμβο Κατερίνης (πριν τη Σήραγγα Τ4 Κατερίνης-Χ/Θ 436,841).












