Την Τέταρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2025, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Μαγνησία, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, είχε συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα, με αντικείμενο τα έργα και τις δράσεις του Υπουργείου που βρίσκονται σε εξέλιξη και δρομολογούνται στη Μαγνησία. Ένα από τα βασικά θέματα της συνάντησης εργασίας, σε συνέχεια της αυτοψίας στο Νότιο Πήλιο του βουλευτή, κ. Χρήστου Τριαντόπουλου, ήταν η πορεία υλοποίησης του μεγάλο έργου αποκατάστασης των οδικών υποδομών και δικτύων της Μαγνησίας που υπέστησαν ζημιές από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου 2023.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο δύο εργολαβιών προβλέπονται έργα αποκατάστασης των οδικών υποδομών σε πέντε (5) δήμους της Μαγνησίας, σε 309 σημεία παρέμβασης με προϋπολογισμό τα 293,4 εκατ. ευρώ, το οποίο και αντιστοιχεί στο 32,6% του συνολικού προϋπολογισμού. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις συμβάσεις που υπεγράφησαν, δρομολογούνται:
* Έργα ύψους 104,7 εκατ. ευρώ σε 123 σημεία παρέμβασης στο Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου.
* Έργα ύψους 76,7 εκατ. ευρώ σε 77 σημεία παρέμβασης στο Δήμο Νοτίου Πηλίου.
* Έργα ύψους 75,7 εκατ. ευρώ σε 71 σημεία παρέμβασης στο Δήμο Βόλου.
* Έργα ύψους 21,1 εκατ. ευρώ σε 22 σημεία παρέμβασης στο Δήμο Ρήγα Φεραίου.
* Έργα ύψους 15,2 εκατ. ευρώ σε 16 σημεία παρέμβασης στο Δήμο Αλμυρού.
Μετά την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, σύμφωνα με την ενημέρωση και από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις δύο εργολαβίες που αφορούν τη Μαγνησία ξεκίνησαν και προχωρούν εντατικά τόσο οι μελετητικές προεργασίες, όσο και τα έργα αποκατάστασης.
Όσον αφορά την πρώτη εργολαβία, το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με προϋπολογισμό περίπου 278 εκατ. ευρώ και συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου την 29/04/2029. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην αποκατάσταση 293 σημείων σε οδικά τμήματα των Δήμων Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, της Π.Ε. Μαγνησίας. Στην παρούσα φάση υποβάλλονται, ελέγχονται και εγκρίνονται οι σχετικές μελέτες, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σε μέρος των θέσεων αποκατάστασης του Δήμου Ρήγα Φεραίου και του Δήμου Νοτίου Πηλίου. Μάλιστα, σύμφωνα με την ενημέρωση του αναδόχου στον κ. Χρήστο Τριαντόπουλο κατά την αυτοψία του στα έργα στο Νότιο Πήλιο, από τα 293 σημεία οδικής αποκατάστασης μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται οι αποκαταστάσεις σε 15 σημεία αστοχίας, ενώ έχουν προηγηθεί εκτενείς επίγειες τοπογραφικές αποτυπώσεις, πολλές γεωτρήσεις για τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες και πολλές γεωλογικές χαρτογραφήσεις.
Όσον αφορά τη δεύτερη εργολαβία, το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με προϋπολογισμό περίπου 170 εκατ. ευρώ και συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου την 29/04/2029. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην αποκατάσταση 146 σημείων σε οδικά τμήματα Δήμων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, μεταξύ των οποίων και του Δήμου Αλμυρού της Μαγνησίας. Στην παρούσα φάση υποβάλλονται, ελέγχονται και εγκρίνονται οι σχετικές μελέτες, ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησαν και οι εργασίες καθαίρεσης του κατάντη τμήματος (κατεστραμμένου τμήματος) της Γέφυρας Αλμυρού, μετά την έγκριση της σχετικής κυκλοφοριακής μελέτης.
Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Μαγνησία, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, σε συνέχεια της συνάντησης εργασίας με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα, σημείωσε πως «όλη αυτή την περίοδο έχει αναπτυχθεί μια στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της προώθησης και υλοποίησης του μεγαλύτερου, ιστορικά, έργου αποκατάστασης ζημιών σε οδικές υποδομές και δίκτυα μετά από φυσικές καταστροφές, που λαμβάνει χώρα στη Μαγνησία. Και θέλω να ευχαριστήσω την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, που παρακολουθεί στενά την εξέλιξη του έργου με τακτική παρουσία στο πεδίο και στην περιοχή μας. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα μεγάλο έργο, ύψους 293 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ξεκινήσει, υλοποιείται και προχωρά με εντατικούς ρυθμούς, με παράλληλη έμφαση στην ανθεκτικότητα των έργων και στην εναρμόνιση με τα νέα δεδομένα που έχει διαμορφώσει η κλιματική κρίση. Τα έργα, λοιπόν, έχουν ξεκινήσει και βρίσκονται εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί. Φυσικά, είναι στην αρχή και είναι πάρα πολλά ακόμα αυτά που πρέπει να γίνουν. Την πρόοδο, λοιπόν, του μεγάλου αυτού έργου την παρακολουθούμε από κοντά, σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με όλους, ώστε η Μαγνησία να έχει το συντομότερο δυνατόν καλύτερες και πιο ανθεκτικές οδικές υποδομές, συνεισφέροντας καθοριστικά στην καθημερινότητα των πολιτών, στην ασφάλεια των μετακινήσεων και στην ανάπτυξη της περιοχής».