Υπογραμμίστηκε η σημασία της τήρησης του νέου ΚΟΚ στη συνέντευξη τύπου στην Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας
Μία αξιέπαινη πρωτοβουλία αφύπνισης και παράλληλα ενημέρωσης πήρε η Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας σε συνεργασία με την Τροχαία Βόλου και το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, προκειμένου οι πολίτες να «γνωρίσουν» τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ο νέος ΚΟΚ δεν στοχεύει στην τιμωρία αλλά και στην πρόληψη, προκειμένου να απαλειφτούν τα τροχαία ατυχήματα τα οποία κοστίζουν ανθρώπινες ζωές. Ο φόρος αίματος στην άσφαλτο παραμένει βαρύς και τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως πολλά τροχαία, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν η οδηγική συμπεριφορά ήταν διαφορετική.
Ο νέος ΚΟΚ διασφαλίζει μία ασφαλή καθημερινότητα για όλους, υπογράμμισε ο Αστυνομικός Διευθυντής Μαγνησίας Γιώργος Ντιζές, έχοντας στο πλευρό του τον διοικητή της Τροχαίας Βόλου, Αστυνόμο Α’ Στέλιο Βαρβάρη, τον διοικητή της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, αστυνομικό υποδιευθυντή Λευτέρη Αναδιώτη και την υπαστυνόμο Δήμητρα Δημοπούλου.
Εστιάζοντας στη σημασία της πρόληψης και αφού παρουσιάστηκαν στατιστικά απολογιστικά στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2025 οι προαναφερθέντες κάλεσαν τους πολίτες να εντρυφήσουν στο πλαίσιο των νέων διατάξεων του ΚΟΚ και υπογράμμισαν ότι η πιστή τήρησή τους αν μη τι άλλο εγγυάται οδική ασφάλεια.
Όπως επισημάνθηκε το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι πια στους αυτοκινητoδρόμους, αλλά έχει μεταφερθεί στα αστικά κέντρα, για αυτό και έρχεται εντατικοποίηση ελέγχων σε όλα τα επίπεδα.
Ο νέος ΚΟΚ θα εφαρμοστεί πλήρως από 13 Σεπτεμβρίου ενώ ήδη από 1η Ιουλίου έχουν ξεκινήσει έλεγχοι για τη χρήση κράνους.
«Προτεραιότητα είναι η ανθρώπινη ζωή και ζητούμενο η συνεργασία, η ενημέρωση και η παιδεία. «Στόχος δεν είναι τα πρόστιμα, αλλά η συνειδητή ευθύνη κάθε οδηγού», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Αστυνομικός Διευθυντής Γιώργος Ντιζές, ενημερώνοντας ότι οι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί εστιάζοντας στη χρήση κράνους, που πλέον είναι αδιαπραγμάτευτη για όλους τους οδηγούς, επαγγελματίες και μη. Ο κ. Ντιζές κατέστησε σαφές ότι οι εργοδότες επιχειρήσεων που διαθέτουν ντελίβερι είναι υποχρεωμένοι να χορηγούν κράνη στους υπαλλήλους τους και έκανε λόγο για μηδενική ανοχή σε παραβάσεις που συνιστούν άμεση απειλή για τη ζωή και τη δημόσια ασφάλεια.
Με τη σειρά του ο διοικητής της Τροχαίας Βόλου, Στέλιος Βαρβάρης, προειδοποίησε για αυστηροποίηση της στάσης απέναντι στις παραβάσεις υψηλού κινδύνου: κράνος, STOP, φανάρια και μέθη.
Αλλωστε ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες, ενώ προβλέπονται κλιμακωτές ποινές για υποτροπή και -σε βαριές περιπτώσεις- ποινές έως και ισόβια.
Μηδενική ανοχή θα υπάρχει και για τις παραβάσεις ταχύτητας, με τον διοικητή της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, Λευτέρη Αναδιώτη, να ενημερώνει ότι μόνο στο δεύτερο μισό του Ιουνίου καταγράφηκαν 7 σοβαρές παραβάσεις στον ΠΑΘΕ, με ταχύτητες που άγγιξαν έως 247 χλμ/ώρα,
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου επίσης αναφέρθηκε ότι οι υπηρεσίες Τροχαίας έχουν επισημάνει στους αρμόδιους φορείς τα επικίνδυνα σημεία του Βόλου για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και ήδη ο Δήμος Βόλου εξετάζει το ενδεχόμενο τοποθέτησης καμερών. Τας σημεία αυτά είναι η είσοδος της πόλης στον Σωρό και στην Αθηνών, η οδός Λαρίσης, η οδός Διμηνίου και ο περιφερειακός.
Τα στατιστικά στοιχεία
Από την κ. Δημοπούλου παρουσιάστηκαν τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στο ν. Μαγνησίας το πρώτο εξάμηνο του 2025, όπου σημειώθηκαν 9 θανατηφόρα δυστυχήματα με 10 νεκρούς, και 18 ατυχήματα με 22 τραυματίες, που είναι βαρύς φόρος στην άσφαλτο.
Το ίδιο διάστημα βεβαιώθηκαν 7.772 παραβάσεις από τις οποίες 236 για οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, 536 για οδήγηση χωρίς κράνος, 311 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και 162 για χρήση κινητού τηλεφώνου.
Εν κατακλείδι, αυτό που με κατηγορηματικό τρόπο τονίστηκε από τους εκπροσώπους των τοπικών αστυνομικών αρχών είναι πως νέος ΚΟΚ αντιμετωπίζει την παραβατικότητα στοχευμένα και αντιμετωπίζει τον κατά συνήθεια επικίνδυνο οδηγό, προβλέποντας την υποτροπή της ίδιας παράβασης σε διάστημα πέντε ετών.
Τέλος, θέτει κανόνες στα ηλεκτρικά πατίνια ή ηλεκτρικά δίκυκλα, οι αναβάτες των οποίων πρέπει να φορούν κράνος, να σέβονται τις πινακίδες, να μη χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο, να κινούνται στους ποδηλατόδρομους ή στα δεξιά του δρόμου και να μην κυκλοφορούν σε πεζόδρομους.