
Από τον Βόλο στη Wall Street της ομορφιάς η Βασιλική Πέτρου – Καταξιώθηκε ως CEO της Unilever
Η κ. Πέτρου έφτασε να διοικεί οκτώ εταιρείες και να κατέχει τη θέση του CEO στη UNILEVER, γεγονός που την κατέστησε αναγνωρίσιμα σε όλο τον κόσμο.
Σήμερα, ως μια από τις πλέον αναγνωρισμένες Ελληνίδες παγκοσμίως στον επιχειρηματικό κλάδο της ομορφιάς και της ευεξίας, επιχειρεί πλέον ένα ακόμη σπουδαίο επιχειρηματικό άλμα, αυτή τη φορά μέσα από το δικό της «οικοσύστημα καινοτομίας», τη Veralis Group Limited.
Πρόκειται για ένα νέο επενδυτικό και συμβουλευτικό οικοσύστημα, το οποίο επικεντρώνεται στους τομείς της ομορφιάς, της ευεξίας, της μακροζωίας, των διαγνωστικών και της υγείας των καταναλωτών, δημιουργώντας μια γέφυρα ανάμεσα στην επιστήμη, την επιχειρηματικότητα και την ανθρώπινη εμπειρία
«Στην ανταγωνιστική παγκόσμια βιομηχανία της ομορφιάς, η διεθνής Ελληνίδα μάνατζερ είναι γνωστή για την ολιστική της προσέγγιση, η οποία συνδυάζει την πολύπλευρη δημιουργικότητα με τα εξαιρετικά αποτελέσματα σε ό,τι καταπιάνεται», έγραψε για εκείνη η «Καθημερινή», εκθειάζοντας τις ικανότητές της και τα επιχειρηματικά της βήματα.
Από τον Βόλο στη Νέα Υόρκη με υποτροφία
Γεννημένη στον Βόλο, σε μια οικογένεια που πίστευε βαθιά στη δύναμη της αυτοπεποίθησης, η Βασιλική Πέτρου έμαθε από μικρή να στοχεύει ψηλά. Ο πατέρας της, διευθυντής της ΕΤΒΑ, μαζί με τη μητέρα της, την ενέπνευσαν να πιστέψει στον εαυτό της και να ανοίξει τα φτερά της.
Με υποτροφία Fulbright βρέθηκε στη Νέα Υόρκη για να ολοκληρώσει το MBA στο Columbia Business School, ανοίγοντας τον δρόμο για μια διεθνή καριέρα που θα την καθιστούσε μία από τις πιο επιδραστικές γυναίκες στον παγκόσμιο χώρο της ομορφιάς.
Πρώτος επαγγελματικός σταθμός η Ελβετία
Η επαγγελματική της πορεία ξεκίνησε στην Procter & Gamble, αρχικά στην Ελβετία και στη συνέχεια στην Ελλάδα. Εκεί, διακρίθηκε γρήγορα για τη στρατηγική της σκέψη και τη διορατικότητά της. Το 1999 μετακόμισε στη Βρετανία, όπου ανέλαβε τη διεύθυνση της Max Factor, ενός brand με έσοδα άνω του 1 δισ. δολαρίων.
Επί σχεδόν 19 χρόνια στην P&G, η Βασιλική Πέτρου ανέπτυξε σπάνια εμπειρία σε συγχωνεύσεις, εξαγορές και ανάπτυξη χαρτοφυλακίων, δεξιότητες που αργότερα θα αποτελούσαν τη βάση της θρυλικής της διαδρομής στην Unilever.
Η «γέννηση» της Unilever Prestige
Το 2014, η Unilever ανέθεσε στη Βασιλική Πέτρου ένα φιλόδοξο έργο. Να δημιουργήσει από το μηδέν ένα τμήμα που θα έβαζε την εταιρεία στον κόσμο της πολυτελούς ομορφιάς. Έτσι γεννήθηκε η Unilever Prestige. Υπό την ηγεσία της, το νέο αυτό τμήμα εξελίχθηκε σε έναν κολοσσό 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με 13 συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης.
Η ίδια καθόρισε τη φιλοσοφία του. Brands με ψυχή, αξίες και αυθεντικότητα. Στο χαρτοφυλάκιό της πέρασαν μερικά από τα πιο επιτυχημένα ονόματα του κλάδου: Dermalogica, Murad, Living Proof, Tatcha, Kate Somerville, REN, Paula’s Choice, K18.
Κάθε εξαγορά δεν ήταν απλώς μια επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια επένδυση στην ουσία της ομορφιάς. «Αν είστε ο εαυτός σας και εξυπηρετείτε το κοινό σας με ειλικρίνεια και πάθος, τότε συνδέεστε πραγματικά με την κοινότητά σας», είχε δηλώσει στο Global Business of Beauty Forum το 2024.
Veralis Group: Το νέο κεφάλαιο
Το 2025, ένα χρόνο μετά την αποχώρησή της από την Unilever, η Βασιλική Πέτρου ίδρυσε τη Veralis Group Limited, που στοχεύει να ενώσει ιδρυτές, επενδυτές και συμβούλους γύρω από κοινές αξίες και στόχους.
«Δεν προσφέρουμε απλώς κεφάλαια», εξηγεί η ίδια στην ιστοσελίδα του Ομίλου της. «Προσφέρουμε εμπειρία, πολιτισμική ευαισθησία και δίκτυα που επιταχύνουν την ανάπτυξη χωρίς να θυσιάζουν την πρωτοτυπία». Στόχος της είναι να διπλασιάζει τις δυνατότητες των εταιρειών στις οποίες επενδύει, όχι μόνο σε μέγεθος, αλλά και σε αντίκτυπο.
Η εταιρεία σκοπεύει να προχωρά σε επενδύσεις σημαντικών, συχνά πλειοψηφικών μεριδίων, με στόχο τουλάχιστον τον διπλασιασμό των επιχειρηματικών λειτουργιών των εταιρειών στις οποίες επενδύει, τόσο σε κλίμακα όσο και σε αντίκτυπο. Η ενίσχυση των συνεργειών μεταξύ ιδρυτών και επενδυτών επίσης αποτελεί στόχο.
Η εμπειρία της κ. Πέτρου στην Unilever Prestige, η βαθιά γνώση της στη διαχείριση χαρτοφυλακίων και συγχωνεύσεων, καθώς και το τεράστιο διεθνές δίκτυό της από ιδρυτές, τραπεζίτες, επενδυτές και ηγέτες του κλάδου της ομορφιάς, αποτελούν ισχυρά θεμέλια για τη Veralis.
Με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της ομορφιάς, η Πέτρου θεωρεί ότι ο κλάδος βρίσκεται σε σημείο καμπής. «Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή μακροζωίας, στην οποία πρέπει να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα ομορφιάς, ευεξίας και υγείας των καταναλωτών, με επιχειρηματικά μοντέλα και πρωτοποριακές τεχνολογίες που αναπτύσσουν τον τομέα με τρόπους που δεν έχουν εφαρμοστεί ποτέ ξανά», τονίζει. Η ίδια πιστεύει ότι υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος δημιουργίας οικοσυστημάτων, όπου όλοι κερδίζουν και η Veralis Group είναι η απάντησή της σε αυτό το όραμα.
Η επιρροή της οικογένειας
Το οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε η Βασιλική Πέτρου στον Βόλο είχε καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξή της, όπως έχει δηλώσει κατά καιρούς η ίδια.
Εστιάζοντας στη δύναμη που άντλησε από την οικογένειά της, μεγαλώνοντας σε ένα σπίτι όπου όλοι πίστευαν στη σημασία της θετικής σκέψης η ίδια έχει επισημάνει: «Το μότο μας ήταν “πίστευε στον εαυτό σου”, όμως, παράλληλα, πάντα υπήρχε η αίσθηση της ασφάλειας που παρέχει μια δεμένη ελληνική οικογένεια».
Σήμερα, η κυρία Πέτρου ενσαρκώνει την ιδέα του service leadership αλλά και εκείνη του «να βοηθάς όπου μπορείς, χωρίς να περιμένεις κάτι πίσω», κάτι που έχει μάθει και στον 22 γιο και στη 18χρονη κόρη της. Με τον σύζυγό της και τα παιδιά τους ταξιδεύουν συχνά στην Ελλάδα. Σε κάθε επίσκεψη, εκείνη συνειδητοποιεί τις τεράστιες δυνατότητες της χώρας μας σε ό,τι αφορά τον φυσικό της πλούτο. Πίσω στη βάση της, στο Λονδίνο, συνεχίζει την επαγγελματική και προσωπική της διαδρομή, η οποία συμπληρώνεται με άσκηση, γιόγκα και διαλογισμό, όπως σημειώνεται το αφιέρωμα στην «Καθημερινή».
Τα γυναικεία θέματα βρίσκονται και στην ατζέντα της ως προέδρου του βρετανικού τμήματος της παγκόσμιας οργάνωσης Cosmetic Executive Women, η οποία προωθεί ζητήματα που καλύπτουν ολόκληρη την αλυσίδα της διεθνούς βιομηχανίας. Σε κάθε της ρόλο, η κ. Πέτρου ενθαρρύνει τις γυναίκες να μη σταματούν να διεκδικούν όσα δικαιούνται και όσα ονειρεύονται.
«Η συμβουλή μου στις γυναίκες είναι να μη φοβούνται. Συχνά είναι επιφυλακτικές και δεν έχουν αυτοπεποίθηση, ειδικά αν πρόκειται για μια μεγάλη προαγωγή. Οι άνδρες πάντα βάζουν μπροστά τον εαυτό τους, ακόμα κι όταν διαθέτουν τα μισά από τα προσόντα των γυναικών. “Go for it”, τους λέω! Πολλές γυναίκες με ρωτούν πώς ισορροπώ ανάμεσα στην οικογένεια και τη δουλειά. Δεν υπάρχουν χρυσές λύσεις. Δώστε προτεραιότητα σε εκείνα που σας δίνουν χαρά και στη δική σας ευεξία. Αν νιώθετε γεμάτες στη δουλειά ή μέσω της δημιουργικότητας, αυτό είναι υπέροχο. Η οικογένεια και τα παιδιά θα συγχρονιστούν με την ενέργειά σας», το μήνυμά της.