Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024 18:47
ΘεσσαλίαΛάρισα

Απάτη στοίχισε σε Φαρσαλινό 7.500 ευρώ!






Φαρσαλινός βρέθηκε ζημιωμένος με το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 7.500 ευρώ, μετά από καλοστημένη τηλεφωνική απάτη σε βάρος του, καθώς είχε αγνοήσει τις προειδοποιήσεις της Δίωξης Ηλεκτρο­νικού Εγκλήματος για τις τηλεφωνικές απάτες, μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών, που χρησιμοποιούν οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου, με αποτέλεσμα να πληρώσει πολύ ακριβά την άγνοιά του. Συγκεκριμένα, ο απατεώνας τηλεφώνησε σε Φαρσαλινό, και χρησιμο­ποιώντας μεγάλη πειθώ, όπως έχουν όλοι αυτοί που προβαίνουν σε αυτήν τη διαδικασία απάτης για να ξεγελάσουν ανυποψίαστους, «έστησε» υπαρκτό σενάριο, προσποιούμενος τον λογιστή γνωστού προσώπου του και τον έπεισε να του δώσει τον αριθμό της κάρτας της τράπεζας και άλλα ευαίσθητα στοιχεία, προκειμένου να του επιστρέψει κάποια χρήματα που του χρωστούσε κάποιος άλλος.

Προ­χώρησε μάλιστα τη διαδικασία ένα βήμα παραπέρα, αποσπώντας από το θύμα επίσης τους κωδικούς χρήστη και τον μυστικό κωδικό υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) με αποτέλεσμα να αποσπάσει τελικά από το λογαριασμό του θύματος και να μεταφέρει σε έναν άλλο λογαριασμό τρίτου το ποσό των 7.500 ευρώ. Το θύμα όταν αναλήφθηκε ότι αντί να του πιστωθούν τα χρωστούμενα, τα λεφτά είχαν κάνει «φτερά» από τον τραπεζικό λογαριασμό του, μετέβη στο Α.Τ. Φαρσάλων και κατήγγειλε την υπόθεση στους αστυ­νομικούς όπου και σχηματίστηκε δικογραφία για απάτη μέσω τηλε­φώνου και υπολογιστή σε βάρος αγνώστων.

Η αύξηση των εξ αποστάσεως τραπεζικών συναλλαγών το διάστημα της πανδημίας έχει θέσει σε εγρήγορση τις τράπεζες -και το ίδιο επι­βάλλει στους συναλλασσόμενους- για τον κίνδυνο απάτης. Στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες σπεύδουν να ενημερώσουν με προσωπικά μηνύματα τους πελάτες τους για τους κανόνες ασφαλούς χρήσης του e-banking. Οι τράπεζες προειδοποιούν τους πελάτες τους, εφιστώντας τους την προσοχή, μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωvικής επι­κοινωνίας, ότι οποιοσδήποτε μπορεί να επιχειρήσει να αποσπάσει πληροφορία και κωδικούς, προσποιούμενος ότι συνδέεται με επί­σημους και έμπιστους φορείς. Όπως τονίζει στους πελάτες της κατ’ επανάληψη, «η Τράπεζα δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανέναν τρόπο (τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά) τους κωδικούς πρόσβασής σας καθώς είναι προσωπικοί και δεν αποκαλύπτονται σε κανέναν».

Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία