Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024 12:42
ΒόλοςΤοπικά

«Ανένδοτος» της Goldair για το λιμάνι του Βόλου – Το κόστος αποκατάστασης ζημιών






Δε σκοπεύει να καταθέσει τα όπλα η κοινοπραξία της Goldair Cargo και Goldair Handling συμφερόντων Καλλίνικου Καλλίνικου για την παραχώρηση του λιμένα Βόλου. Η εταιρεία συμμετείχε στον πρόσφατο διαγωνισμό και αποκλείστηκε, καθώς προτιμητέος επενδυτής ανακηρύχθηκε ο ΟΛΘ και ο όμιλος Σαββίδη, που κατέθεσε το υψηλότερο τίμημα ύψους 51 εκατομμυρίων.

Για την απόκτηση του 67% δεύτερος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής ήταν το επίμαχο σχήμα, το οποίο υπέβαλε προσφορά περί τα 26 εκατ. ευρώ. Η επιλαχούσα κοινοπραξία έχει ήδη καταθέσει δύο προσφυγές εναντίον της διαδικασίας. Μία στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του ΤΑΙΠΕΔ και μία κατά της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων καθώς δήλωσε αναρμόδια για να εξετάσει την προσφυγή που είχε υποβάλει σε αυτήν η κοινοπραξία.

Πληροφορίες που προέρχονται από κύκλους που πρόσκεινται στην εταιρεία δεν αποκλείουν οι ενστάσεις να επεκταθούν και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα. Ωστόσο, αρμόδιες πηγές του ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν ότι οι ισχυρισμοί και τα νομικά επιχειρήματα της κοινοπραξίας δεν απειλούν τον διαγωνισμό.

Την ίδια στιγμή, ερωτήματα προκύπτουν για το κόστος αποκατάστασης των ζημιών που έχει υποστεί ο λιμένας Βόλου μετά την πρόσφατη θεομηνία στη Θεσσαλία. Κάποιες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι θα χρειαστούν πρόσθετες επενδύσεις για την εκβάθυνση του λιμανιού και την απομάκρυνση της λυματολάσπης από τοξικά απόβλητα και νεκρά ζώα που υπολογίζονται από 6 έως 20 εκατομμύρια ευρώ! Πολλοί αναρωτιούνται ποιος θα επωμιστεί το κόστος αυτό και αν οι επενδύσεις αποκατάστασης θα επηρεάσουν το τελικό τίμημα του λιμένα.

newmoney.gr