
Αλλάζει όλο το κέντρο του Βόλου – Μετά την Ιάσονος που γίνεται ήπιας κυκλοφορίας ακολουθεί και η Δημητριάδος
Αλλάζει όλο το κέντρο του Βόλου, καθώς μετά την Ιάσονος που μετατρέπεται σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας και πρασινίζει με 165 νέα δέντρα και χιλιάδες θάμνους και πολυετή φυτά, ο σχεδιασμός του Δήμου, προβλέπει αντίστοιχη παρέμβαση και στη λεωφόρο Δημητριάδος.
Όπως και η Ιάσονος, η οποία θα μετατραπεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, με τη διατήρηση μιας λωρίδας κυκλοφορίας για τα οχήματα και μιας λωρίδας για αποκλειστική διέλευση λεωφορείων και ταξί, μείωση του πλάτους του οδοστρώματος και ταυτόχρονα διαπλάτυνση των πεζοδρομίων με ανακατασκευή τους και στόχο να δοθεί προτεραιότητα στον πεζό και το ποδήλατο, έτσι θα γίνει και η Δημητριάδος, όπως έγινε γνωστό, πριν από λίγη ώρα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου εγκρίθηκε η κανονιστική απόφαση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την Ιάσονος.
Στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής που προβλέπεται από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο έχει εγκριθεί από το ίδιο το δημοτικό συμβούλιο, δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 11 Μαρτίου 2024 και έχει την έγκριση του Υπουργείου Μεταφορών, διαφώνησαν οι μειοψηφίες, παρόλο που αναγνώρισαν ότι στην πόλη προτεραιότητα θα πρέπει να έχει ο πεζός και όχι το αυτοκίνητο και ότι θα πρέπει να ανακουφιστεί το κέντρο της πόλης τόσο από το κυκλοφοριακό όσο και από το πρόβλημα της επιβάρυνσης της ατμόσφαιρας από ρύπους αλλά και από τον θόρυβο που προκαλείται.
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Νίκος Παπαπέτρος υποστήριξε ότι με την παρέμβαση θα δημιουργηθεί το φαινόμενο του «λαιμού του μπουκαλιού» στην Ιάσονος και ότι θα δημιουργήσει, ελλείψει κυκλοφοριακής μελέτης, περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Ο ίδιος μάλιστα ζήτησε ειδική μελέτη για την Ιάσονος.
Ο δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Βόλου, Κώστας Γαργάλας υπογράμμισε ότι το αποτέλεσμα της παρέμβασης θα είναι οδυνηρό για τον Βόλο και ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα μεταφερθεί στις κάθετες οδούς, «ως αποτέλεσμα αποσπασματικού σχεδιασμού».
«Θα δημιουργήσουμε πρόβλημα πρόσβασης στο Νοσοκομείο και θα κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές», εκτίμησε από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, Λεωνίδας Αναστασίου, ο οποίος άφησε αιχμές ότι στα νέα πιο φαρδιά πεζοδρόμια θα… εμφανιστούν «τραπεζάκια και ομπρελίτσες από καταστήματα εστίασης».
Την αντίθεσή του εξέφρασε επίσης ο δημοτικός σύμβουλος, Λεωνίδας Μαυρογιάννης όπως και ο δημοτικός σύμβουλος, Μάρκος Βαξεβανόπουλος, υποστηρίζοντας ότι τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν θα γυρίσουν μπούμερανγκ στην ίδια την πόλη. Ζήτημα μη πρόβλεψης περιφερειακού πάρκινγκ έθεσε η Βιολέτα Καντόλα, ενώ ο Χρήστος Βενέτης εστίασε στην άμεση πρόσβαση στο Νοσοκομείο. «Ακόμη και το λεπτό μετράει», είπε.
Ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Βιώσιμης Κινητικότητας, Γιώργος Μουλάς υπερασπίστηκε το έργο, επικαλούμενος τη διεθνή αλλά και εθνική τάση «έξωσης» του αυτοκινήτου από το κέντρο των πόλεων, ενώ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μιχάλης Καπουρνιώτης, αναφέρθηκε στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής να κάνει την πόλη, όχι απλώς πιο όμορφη, αλλά και πιο λειτουργική και φιλική για τους πολίτες.
Απαντώντας δε ο κ. Μουλάς στις αιχμές περί αποσπασματικών παρεμβάσεων ζήτησε να σταματήσει η σπέκουλα και επανέλαβε ότι πρόκειται για τμήμα του ΣΒΑΚ στο οποίο εντάσσονται τόσο οι κυκλικοί κόμβοι που έγιναν όπως και το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Αντιδήμαρχο Βόλου Άρη Σαββάκη υπάρχει και το σχετικό ΦΕΚ που είχε εκδοθεί για τη συγκεκριμένη μελέτη
Παράλληλα, ο αντιδήμαρχος Μιχάλης Καπουρνιώτης κατηγόρησε την αντιπολίτευση για ασυνέπεια, λέγοντας: «Δεν γίνεται άλλα να ψηφίζουν πριν από τρία χρόνια και άλλα τώρα». Όπως τόνισε, οι παρεμβάσεις «δεν έρχονται για να δημιουργήσουν προβλήματα, αλλά για να αλλάξουν την εικόνα στο κέντρο της πόλης και να προσφέρουν μια πιο πράσινη και προσβάσιμη καθημερινότητα για όλους τους πολίτες».