Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024 04:47
ΒόλοςΤοπικά

Αύξηση καταγγελιών για κακές υπηρεσίες στα Νοσοκομεία της Θεσσαλίας το 2018






Αύξηση 56,3% παρουσίασαν το 2018 οι καταγγελίες των πολιτών για κακές υπηρεσίες στα Νοσοκομεία της Θεσσαλίας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και το Γενικό Νοσοκομείο Βόλου, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Υγείας.

Ωστόσο, η 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας είναι η δεύτερη ΥΠΕ με τις λιγότερες καταγγελίες που έγιναν στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας σε όλη τη χώρα.

Τα εν λόγω Γραφεία λειτούργησαν σε κάθε δημόσιο Νοσοκομείο από το 2017 με στόχο την ενημέρωση σχετικά με τις ενδονοσοκομειακές διαδικασίες και τα δικαιώματα των ληπτών/ριών υπηρεσιών υγείας, την έγκαιρη ενημέρωση των ανασφάλιστων ασθενών και των οικείων τους, για τις διαδικασίες υγειονομικής και φαρμακευτικής κάλυψής τους και μεταξύ άλλων την παρακολούθηση εξυπηρέτησης των ληπτών/ριών.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Υγείας, οι αναφορές πανελλαδικά για τα δύο χρόνια λειτουργίας των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας 3.500. Το 2018 οι έγγραφες καταγγελίες ήταν 1.938, ενώ το 2017 1.632.

Επισημαίνεται ότι τη διετία 2017-2018 ο αριθμός των νοσηλευθέντων στα δημόσια νοσοκομεία προσέγγισε τα 5 εκατομμύρια, ενώ οι επισκέψεις εξωτερικών ασθενών προσέγγισαν τις 25 εκατομμύρια. Οι λιγότερες αναφορές έγιναν στην 7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης, ενώ δεύτερη σε λιγότερα παράπονα ήταν η 5η ΥΠΕ Θεσσαλίας.

Τα στατιστικά στοιχεία

Συγκεκριμένα, στην 1η ΥΠΕ Αττικής τα έγγραφα παράπονα το 2018 ήταν 682 από 518 το 2017, ενώ στη 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου 329 από 235, στην 3η ΥΠΕ Μακεδονίας 212 από 166, στην 4η ΥΠΕ Μακεδονίας και Θράκης 250 από 224, στην 5η ΥΠΕ Θεσσαλίας 111 από 71, στην 6η ΥΠΕ Πελοποννήσου, Ιόνιων Νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας 251 από 324 και στην 7η ΥΠΕ Κρήτης ήταν 103 από 94.

Από τις γραπτές αναφορές που κατατέθηκαν στην 5η ΥΠΕ Θεσσαλίας οι 30 έγιναν απευθείας στα Νοσοκομεία. Το ποσοστό των καταγγελιών όπου διαπιστώθηκε παραβίαση δικαιώματος ληπτών υπηρεσιών υγείας ήταν της τάξης του 6%. Απαντήσεις από τις Διοικήσεις των Νοσοκομείων στον ενδιαφερόμενο πολίτη δόθηκαν σε 100 καταγγελίες δηλαδή στο 90%.

Τα Γραφεία Υποστήριξης του Πολίτη

Τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/ριων Υγείας συστήθηκαν σε κάθε Νοσοκομείο, σύμφωνα με το άρθρο 60 του Νόμου 4368/2016 (ΦΕΚ 21Α/2016). Εκτός των προαναφερόμενων έργο τους είναι η συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων καθώς και η συλλογή θετικών εντυπώσεων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, η διευκόλυνση υποβολής αναφορών στον Συνήγορο του Πολίτη, στην Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και στην Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής, στις Επιτροπές Ελέγχου Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας και Ψυχικής Υγείας και σε κάθε σχετική ελεγκτική αρχή.

Ακόμη, στα καθήκοντά της είναι η παρέμβαση στις αντίστοιχες υπηρεσίες του Νοσοκομείου για την ομαλή διευθέτηση των προκυπτουσών διαφορών και την ποιοτική εξυπηρέτηση των ληπτών/τριών υπηρεσιών υγείας και η ενημέρωση του προσωπικού του Νοσοκομείου σχετικά με τις ορθές κάθε φορά πρακτικές, με βάση τη νομοθεσία και την ιατρική δεοντολογία.