Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024 17:12
Άλλες Ειδήσεις

Το Facebook αλλάζει τη δομή του Νewsfeed!






Το Facebook αλλάζει τη δομή του Νewsfeed και… ταράζει τα νερά, προκαλώντας ισχυρό πλήγμα στα μέσα ενημέρωσης.

Η κυριαρχία του Facebook στον χώρο των social media έχει δώσει, τα τελευταία χρόνια, χώρα και κίνητρο στους εκδότες και τα μέσα ενημέρωσης να στηρίξουν μεγάλο μέρος της επισκεψιμότητάς στην ανταπόκριση με αυτό.

To Facebook, από 1η Ιουλίου, προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές που αφορούν στη ροή δημοσιεύσεων που εμφανίζονται στην αρχική σελίδα του κάθε χρήστη. Στην προσπάθειά του να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην… friendly πλευρά του, το Facebook προκαλεί σημαντικό «πλήγμα» στα μέσα ενημέρωσης. Ουσιαστικά, το Facebook ζητά πλέον από τους εκδότες να έχουν χαμηλότερες προσδοκίες από την διάδρασή τους με το μέσο δικτύωσης.

Τι εννοούμε; Ο αλγόριθμος του Newsfeed (σ.σ. της ροής ειδήσεων δηλαδή) αλλάζει σημαντικά και προωθεί πλέον περισσότερο το περιεχόμενο που δημοσιεύεται από τους κοντινούς φίλους, με τους οποίους υπάρχει συχνότερη επαφή και αλληλεπίδραση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αισθητά μειωμένη ροή ειδήσεων στο newsfeed με περιεχόμενο που προέρχεται από τις σελίδες των μέσων ενημέρωσης. Έτσι, τα μέσα χάνουν μεγάλο μέρος της δυναμικής τους, καθώς είχαν αρχίσει να βασίζουν σημαντικό κομμάτι της επισκεψιμότητάς τους στα «κλικ» των χρηστών του facebook σε μία δημοσίευση που αναρτάται στην σελίδα τους.

Πρόθεση του Facebook, όπως υπογραμμίζεται από τα στελέχη του, είναι να προωθηθεί περισσότερο ο αρχικός σκοπός δημιουργίας του: η αλληλεπίδραση με άτομα του περιβάλλοντος των χρηστών. Άλλωστε, το Facebook μοιάζει να έχει πολύ χαμηλά στις λίστες των προτεραιοτήτων του, το συμφέρον των εκδοτών.

Οι αλλαγές θα επηρεάσουν όλους τους τύπους περιεχομένου που αναρτώνται από τους εκδότες, συμπεριλαμβανομένων των links, βίντεο, ζωντανών βίντεο και φωτογραφιών. To Facebook δήλωσε ότι αναμένεται μια πτώση στην εμβέλεια και την κινητικότητα για τους εκδότες, το κοινό των οποίων έρχεται κυρίως σε επαφή μαζί τους μέσω αυτών που δημοσιεύονται στην επίσημη σελίδα Facebook του εκδότη.

Θα έχουν μικρότερη επίπτωση, ωστόσο, αν το μεγαλύτερο μέρος της κινητικότητας ενός εκδότη προέρχεται από μεμονωμένους χρήστες, που μοιράζονται και σχολιάζουν τις ιστορίες και τα βίντεο τους. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο ενός εκδότη με το οποίο ασχολούνται οι φίλοι σας, θα εμφανίζεται υψηλότερα στο Newsfeed από τα posts που δημοσιεύονται απευθείας από έναν εκδότη.

Oι «New York Times» παρουσιάζουν εκτεταμένη ανάλυση της νέας συνθήκης και μεταξύ άλλων αναφέρουν: «Οι εκδότες δεν έχουν πολλές επιλογές εκτός από το να αποδεχθούν τις αλλαγές που θα κάνει το Facebook, με δεδομένη την εξαρτημένη πλέον σχέση των εταιριών Μέσων Ενημέρωσης με τα Social Media. Περισσότερο από το 40% της αναγνωσιμότητας των sites προέρχεται από το Facebook, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Parse.ly, μια εταιρία ψηφιακής ανάλυσης δεδομένων».

«Νομίζω ότι θα πρέπει απλά να το παρακολουθήσουμε», δήλωσε ο Kinsey Wilson, εκτελεστικός αντιπρόεδρος προϊόντων και τεχνολογίας στους The New York Times. Πρόσθεσε ότι ο ίδιος δεν περιμένει ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να οδηγήσει τους Times σε μια μεγάλη αλλαγή στρατηγικής.

Η εκτίμηση των αναλυτών πάντως αναφέρει πως μέσα παγκόσμιας εμβέλειας δεν θα πληγούν τόσο, όσο μικρότερα που στηρίζουν μεγάλο μέρος των φιλοδοξιών τους στην αξιοποίηση της σελίδας τους στο Facebook. Ο Rob Toledo, εκδότης και συνιδρυτής της Exstreamist.com, ένα site για υπηρεσίες streaming το οποίο έχει περίπου 500.000 μηνιαίες προβολές σελίδας, έχει ήδη αρχίσει να ψάχνεται για άλλες πλατφόρμες, όπως το Twitter, επειδή η σελίδα του site του στο Facebook δεν αυξάνει σημαντικά το κοινό του.

Ακόμα, ο Rob Toledo είπε ότι η αλλαγή αλγορίθμου ήταν απογοητευτική και θα μπορούσε να μειώσει κατά το ήμισυ τον αριθμό των χρηστών του Facebook που επισκέπτονται την ιστοσελίδα του. «Σχεδόν δεν αξίζει τον κόπο για τους μικρούς εκδότες», δήλωσε.

Το συμπέρασμα είναι πως οι νέες αλλαγές πλήττουν έντονα τα μέσα ενημέρωσης και τη δυναμική τους και μεταβάλλουν ριζικά το προφίλ της αρχικής σελίδας των χρηστών. Η προτεραιότητα στην προβολή περιοχομένου που αναρτάται από τους φίλους των χρηστών μπαίνει σε πρώτο πλάνο.