Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024 14:16
Ελλάδα

Πανελλαδικές: Οι τέσσερις ανατροπές






Ανατροπές στο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, που αφορούν μεταξύ άλλων στην αποσύνδεση των επιδόσεων των μαθητών στο σχολείο αλλά και στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των μορίων, προανήγγειλε το Υπουργείο ΠαιδείαςΕιδικότερα, ως φαίνεται, για την εισαγωγή στα τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης σχεδιάζεται να υπολογίζονται αποκλειστικά οι επιδόσεις των υποψηφίων στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Ως εκ τούτου, καταργούνται τα «πριμ» του προφορικού βαθμού που ίσχυαν έως πέρυσι και τα οποία μπορεί να έδιναν έως και +600 μόρια στους υποψηφίους.

Αναφορικά με την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των μορίων, σχετική υπουργική απόφαση ορίζει πως ο γραπτός βαθμός και των τεσσάρων εξεταζόμενων μαθημάτων που προβλέπονται από την ομάδα προσανατολισμού, του κάθε υποψηφίου, θα πολλαπλασιάζεται επί δύο.

Εν συνεχεία στο γινόμενο αυτό θα προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων που έχουν συντελεστή βαρύτητας. Το τελικό άθροισμα θα πολλαπλασιάζεται επί εκατό. Εάν ο υποψήφιος έχει πάρει ειδικό μάθημα, το «Άριστα» θα ορίζεται τα 22.000 μόρια και σε περίπτωση δύο ειδικών μαθημάτων, τότε τα μόρια θα είναι 24.000.

Μία άλλη αλλαγή που συμπεριλαμβάνεται στον σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργείου αφορά στο 5ο μάθημα που μπορεί να επιλέξουν οι υποψήφιοι προκειμένου να μπορούν να δηλώσουν σχολές από το δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Η απόφαση ορίζει ότι το εν λόγω μάθημα θα επηρεάζει -είτε θετικά είτε αρνητικά- μόνο τις σχολές του αντίστοιχου πεδίου.

Τέλος, από τη στιγμή που τα εξεταζόμενα μαθήματα από έξι έχουν γίνει τέσσερα, το μάθημα βαρύτητας με συντελεστή 1,3 ισχυροποιείται ακόμη περισσότερο, καθώς θα συντελεί κατά 33% (από 24%) στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας. Έτσι, όπως αναφέρει και το «Έθνος», μία κακή επίδοση στο πρώτο μάθημα βαρύτητας θα έχει πολύ πιο αρνητικό αντίκτυπο στην τελική συγκομιδή μορίων συγκριτικά με την περσινή χρονιά.

Αξίζει να σημειωθεί πως σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν λάβει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή Γενικής Παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικώς, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε κανονικά και πήρε μηδέν.