Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024 12:04
Τοπικά

Ομόφωνα η διεκδίκηση από το Δήμο Βόλου σημαντικών τμημάτων του παραλιακού μετώπου






Ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο Βόλου αποφάσισε στη χθεισνή του συνεδρίαση, να διεκδικήσει την επαναχάραξη της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, προκειμένου να περιέλθουν στην πόλη και τους πολίτες σημαντικά τμήματα του παραλιακού μετώπου που αφορούν την προοπτική και την ανάπτυξη της.

Προς τούτο αποφασίστηκε να επιδιωχθεί συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και την Κτηματική Υπηρεσία, ώστε να κινηθούν το συντομότερο δυνατό οι αναγκαίες διαδικασίες και να περάσουν στο δήμο εκτάσεις στην χερσαία ζώνη που δεν χρησιμοποιούνται για λιμενικές χρήσεις. Η συνολική πρόταση προς το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει τη σύμφωνη γνώμη και όλων των φορέων, αφού θα προηγηθούν οι αναγκαίες διαπραγματεύσεις, και θα έλθει για τελική έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Στη χθεσινή συνεδρίαση παραβρέθηκε και πήρε το λόγο ο βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ. Χρ. Μπουκώρος ενώ οι υπόλοιποι βουλευτές, αν και κλήθηκαν δεν παρέστησαν. Εκ μέρους, πάντως, του βουλευτή του ΚΚΕ, κ. Στεργίου ο επικεφαλής της ΛΑΣ, Απ, Νάνος, δήλωσε ότι θα υπάρξει στήριξη του αιτήματος,. Επιστολή έστειλε με…ευχές και διδαχές, έστειλε η υφυπουργός κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη για να εισπράξει βέβαια και την ανάλογη απάντηση από πλευράς Δημοτικής Αρχής

Για την ιστορία, ή ακριβέστερα το περιθώριό της, λευκές ψήφους έδωσαν οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι Λαϊνας και Καλυβιώτης, για λόγους που παραμένουν αδιευκρίνιστοι.

Η εισήγηση
Σύμφωνα με την εισήγηση της δημοτικής αρχής προτείνεται η επαναχάραξη της χερσαίας ζώνης λιμένος Βόλου ως εξής:
Τμήμα 1ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου,
Τμήμα 2ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Συνοικία Παλαιού Λιμεναρχείου,
Τμήμα 3ο περιοχή Βόλου Μαγνησίας – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και
Τμήμα 4ο περιοχή Αγριάς Βόλου Μαγνησίας από τον κόμβο της Περιφερειακής
οδού έως την περιοχή Σουτραλί Αγριάς στο σημείο που περιγράφεται ως Βίλα
Φλωριά.
Επίσης προτείνεται η εξαίρεση από τη χερσαία ζώνη λιμένος Βόλου των κτιρίων των παλαιών Σφαγείων και του χώρου στάθμευσης που βρίσκεται προ των ως άνω κτιρίων. Όπως διευκρίνισε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου, κ. Στέλιος. Διαμαντίδης το θέμα με την έκταση των παλαιών Σφαγείων δεν έχει ξεκαθαρίσει, καθώς από τον ΟΛΒ είναι χαρακτηρισμένα ως χώρος αποθήκευσης σκαφών. Οι αποθήκες αυτές, όπως είπε, έχουν γίνει με δημοτικά έξοδα. «Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν εκεί οι αποθήκες του Δήμου. Για αυτό ζητάμε τον αποχαρακτηρισμό τους», κατέληξε ο κ. Διαμαντίδης.Το όριο της χερσαίας λιμενικής ζώνης στο παραλιακό μέτωπο από τον κόμβο του τελωνείου έως το λιμενίσκο προ του Ιερού Ναού του Αγίου Κωνσταντίνου να μεταφερθεί από το ρείθρο του βόρειου πεζοδρομίου σε απόσταση τεσσάρων μέτρων από τα κρηπιδώματα για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο μικρών σκαφών αναψυχής. Σημειώνεται ότι ο Ιερός Ναός Αγίου Κωνσταντίνου και το οικοδομικό τετράγωνο 2 (Green Park) βγαίνουν εκτός χερσαίας ζώνης λιμένος μαζί με το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου. Επιπλέον προτείνεται να εξαιρεθεί από την χερσαία ζώνη η ακτογραμμή στα Πευκάκια, ενώ όπως τονίζεται στην εισήγηση «τα όποια έσοδα θα απολέσει ο Ο.Λ.Β. Α.Ε. από την μίσθωση κοινόχρηστων χώρων θα τα αντισταθμίσει με τα έξοδα που καταβάλλει για την συντήρηση των χώρων αυτών αφού η συντήρηση θα περάσει στον Δήμο και τις δημοτικές υπηρεσίες οι οποίες και διαθέτουν μεγαλύτερη εμπειρία».

Οι τοποθετήσεις

“Χωροταξικό και οικονομικό πνεύμονα της πόλης” χαρακτήρισε τη χερσαία ζώνη που δεν έχει χρήση λιμενικών εγκαταστάσεων ο Χρ. Μπουκώρος και πρότεινε όλοι να ομονοήσουν και να κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες, καθώς όπως είπε, “με το τελευταίο νομοσχέδιο και τη δημιουργία του υπερταμείου προβάλλει ο κίνδυνος να μην γνωρίζουμε ποιοι θα διαχειρίζονται την βιτρίνα της πόλης».
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μαργ. Πατσιαντάς ανέφερε ότι επανέρχεται σε σωστή κατεύθυνση πάγιο αίτημα της πόλης και ζήτησε να κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες πριν η κυβέρνηση προλάβει να εκχωρήσει δημόσια περιουσία όπως συμφώνησε με τα μνημόνια.
Η επικεφαλής της α’ ελάσσονος μειοψηφίας Νατάσσα Οικονόμου, επέμεινε στη θέση ότι θα πρέπει να γίνει συνολική συζήτηση για την αξιοποίηση του λιμανιού. Επιπλέον ζήτησε από το δήμο να διεκδικήσει και τις αποθήκες του Τελωνείου και την πλατεία. «Ο Δήμος έχει κάνει μελέτες για τη συγκεκριμένη περιοχή για να αξιοποιηθούν ως πολιτιστικοί χώροι. Στη συνάντηση που είχα με τον κ. Σταυριδόπουλο μας είπε ότι ο ΟΛΒ έχει σχεδιασμό για αξιοποίηση των συγκεκριμένων χώρων. Αν δεν καταλήξουν Δήμος – ΟΛΒ και Κτηματική δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτα», είπε
Ο σύμβουλος της β’ ελάσσονος μειοψηφίας Τέλης Δουλόπουλος στηλίτευσε την απουσία των υπολοίπων Βουλευτών, τονίζοντας ότι έπρεπε να παρευρεθούν στη συνεδρίαση. Όσον αφορά στην επαναχάραξη δήλωσε ότι η παράταξη είναι σύμφωνη με την πρόταση και πρότεινε στο Δήμο να τρέξει τις διαδικασίες.

Ο επικεφαλής της ΛΑΣ Απ. Νάνος, δήλωσε ότι είναι θέμα χρόνου να μπει ο ιδιώτης στο λιμάνι και να γίνει «γκέτο», τονίζοντας ότι θα πρέπει να συζητηθεί για την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου πέρα από τη χερσαία ζώνη. Ο ανεξάρτητος σύμβουλος Κ. Γαργάλας είπε ότι το λιμάνι και η πόλη είναι ένα πράγμα και η συνεννόηση με τον ΟΛΒ πρέπει να είναι δεδομένη. ”Εμείς θεωρούμε πολύ σημαντικό τη μεταβίβαση χερσαίων ζωνών –περιοχών που από παράδοση ή παλαιότερη ανάγκη βρίσκονται στη διαχείριση του ΟΛΒ και ιδιοκτησιακά στο Ελληνικό Δημόσιο».
Ο κ. Μουλάς λαμβάνοντας το λόγο ζήτησε να μην καταστραφεί ο φυσικός υδροβιότοπος που υπάρχει 300στρ. στην Μπουρμπουλήθρα, ενώ ο κ. Θεοδώρου αναφερόμενος στις αποθήκες του τελωνείου, δήλωσε ότι ήταν αρνητικός ο ΟΛΒ και μετέφερε ο Δήμος το κέντρο κατάρτισης στο κτίριο που στεγάζεται σήμερα η ΑΝΕΒΟ ενώ για το πάρκο του Αγ. Κωνσταντίνου, τόνισε ότι ο Δήμος δε συμφωνεί με τα κοντέινερ.