Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024 08:37
Θεσσαλία

ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ στα Τέμπη






Τους τελευταίους 4 μήνες από τη Λάρισα μέχρι και τους Νέους Πόρους δεν μπορούσαν να συναντηθούν αμαξοστοιχίες με αντίθετες κατευθύνσεις. Για να περάσει η μία έπρεπε να περιμένει ή άλλη στον Σταθμό της Λάρισας ή σε αυτόν των Νέων Πόρων. Αυτό – που σήμαινε ταλαιπωρία και χρονική καθυστέρηση για τους επιβάτες – πρόκειται να αλλάξει μέσα στο επόμενο διάστημα καθώς θα ξεκινήσουν τα έργα αποκατάστασης της δεύτερης σιδηροδρομικής γραμμής.

Ήδη έχει επιλεγεί ο εργολάβος, αυτές τις ημέρες ελέγχεται η σύμβαση και μέσα στα επόμενα 24ωρα θα αρχίσουν να αποκαθίστανται οι ζημιές που είχαν προκληθεί από τον εκτροχιασμό μιας εμπορικής αμαξοστοιχίας το καλοκαίρι.

Συγκεκριμένα ήταν ένα πρωινό στις αρχές Ιουλίου όταν συνέβη το πρώτο σοβαρό ατύχημα με τρένο, εντός σιδηροδρομικής σήραγγας στην Ελλάδα και ειδικά στη σήραγγα των Τεμπών, μήκους 5.300 μέτρων.

Το εμπορικό τρένο, με 42 συνολικά βαγόνια, ήταν φορτωμένο με κοντέινερ της COSCO, είχε ξεκινήσει από το λιμάνι του Πειραιά και είχε προορισμό την Ουγγαρία μεταφέροντας ηλεκτρονικό υλικό. Ο εκτροχιασμός συνέβη σε δύο βαγόνια, περίπου στο μέσον του συρμού και από την τριβή πήρε φωτιά το ένα βαγόνι, ενώ βρισκόταν σε βάθος ενός χιλιομέτρου περίπου, από την είσοδο της μεγάλης σήραγγας. Ήταν εμφανή τα ίχνη από την επαφή μεταλλικών στοιχείων των βαγονιών με τις τσιμεντένιες τραβέρσες της γραμμής, σε μήκος πάνω από χιλιόμετρο.

Επί τόπου κατέφτασαν 5 οχήματα με 18 άνδρες από την 8η ΕΜΑΚ, τον 3ο και τον 1ο Πυροσβεστικό Σταθμό Λάρισας και σύσσωμη τη διοίκηση. Η φωτιά εκδηλώθηκε σε βαγόνια αμαξοστοιχίας σε βάθος περίπου 1000 μέτρων από την έξοδο της σήραγγας. Λόγω των συνθηκών και των καιόμενων υλικών η πυρκαγιά ήταν μεγάλης έντασης και επικινδυνότητας και την οποία οι πυροσβέστες, με τον κατάλληλο εξοπλισμό κατάφεραν να την προσεγγίσουν, να την θέσουν υπό έλεγχο και να την κατασβέσουν. Σύμφωνα μάλιστα με τους ίδιους, χρειάστηκε όμως να προβούν σε εγκατάσταση σωλήνων παροχής νερού περίπου ενός χιλιομέτρου αφού το υδροδοτικό σύστημα της σήραγγας ήταν εκτός λειτουργίας, ενώ δεν δούλεψε όταν χρειάστηκε και το σύστημα απαγωγής καπνού, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει το έργο τους.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα της πυρόσβεσης στη σήραγγα είχε διαπιστώσει όπως επισήμανε με ανακοίνωσή της, η διοίκηση της 8ης ΕΜΑΚ από το 2010 μετά από άσκηση που πραγματοποίησε στη σήραγγα. Είχε μάλιστα ενημερώσει και εγγράφως τους αρμόδιους ότι δεν υπήρχε παροχή νερού. Ήδη ωστόσο σύμφωνα με τους ανθρώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λειτουργεί το σύστημα πυρόσβεσης.

Η ζημιά στους στρωτήρες (τραβέρσες) της σιδηροδρομικής γραμμής προκλήθηκε από το σύρσιμο μεταλλικών στοιχείων των βαγονιών, στη γραμμή και αυτά είναι που θα αντικατασταθούν όπως και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Οι συγκεκριμένοι στρωτήρες διαφέρουν από τους συνήθεις στρωτήρες της σιδηροδρομικής γραμμής καθώς είναι ειδικής κατασκευής, αντικραδασμικοί και πιθανότατα εισάγονται από το εξωτερικό.

ΠΗΓΗ: www.eleftheria.gr