Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024 12:47
Κόσμος

Νέα στοιχεία για το μοιραίο Airbus






Νέες αποκαλύψεις αναφορικά με την αεροπορική τραγωδία με το Airbus της ρωσικής εταιρείας Metrojet έρχονται στη δημοσιότητα ώρα με την ώρα, ρίχνοντας «φως» στις τελευταίες, δραματικές στιγμές των 224 επιβατών της, λίγο πριν το αεροσκάφος συντριβεί στη Χερσόνησο του Σινά.

Το πρωί της Τρίτης η βρετανική Daily Mail, επικαλούμενη πηγές από την Metrojet, μετέδωσε πως το αεροσκάφος πριν ξεκινήσει τη «βουτιά» από τα 31.000 πόδια έκανε μια βίαιη κίνηση πάνω και κάτω. Ωστόσο, ακόμη πιο φρικιαστική ήταν η εκτίμηση ότι αρκετοί από τους επιβάτες «ρουφήχτηκαν» από την τρύπα που δημιουργήθηκε στο πίσω μέρος του αεροσκάφους τη στιγμή που ήταν ακόμα δεμένοι στα καθίσματά τους.

Λίγες ώρες αργότερα, διεθνή ΜΜΕ μετέδωσαν ότι από την εξέταση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους προκύπτει ότι πριν από τη συντριβή, «ασυνήθιστοι ήχοι» ακούγονταν από το εσωτερικό του Airbus.

Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες, στην ουρά του αεροσκάφους υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι οι πιθανότητες να είχε τοποθετηθεί βόμβα είναι μεγάλες

Αρχικά, ακούγονται φυσιολογικές συζητήσεις στο πιλοτήριο αλλά στη συνέχεια, καταγράφονται ήχοι ασυνήθιστοι για μια πτήση ρουτίνας. Σύμφωνα με το πρακτορείο Interfax, «υπήρξε μια ξαφνική κατάσταση έκτακτης ανάγκης, που προκάλεσε τον αιφνιδιασμό του πληρώματος το οποίο δεν πρόλαβε να στείλει σήμα κινδύνου.

Σύμφωνα με ειδικούς που ρωτήθηκαν από το Γαλλικό Πρακτορείο, αυτό που συνέβη στο αεροσκάφος ό,τι κι αν ήταν αυτό, πρέπει να ήταν άκρως αιφνιδιαστικό, καθώς ο κυβερνήτης του έχασε αμέσως τον έλεγχό του.

Τα πιθανά σενάρια

Η αποκάλυψη ότι το το αεροσκάφος «διαλύθηκε» στα 31.000 πόδια και το γεγονός ότι τα συντρίμμια του βρέθηκαν σκορπισμένα σε περιοχή μεγαλύτερη από 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα, κάνει πολλούς ειδικούς να εκτιμούν πως το νέο αεροπορικό δυστύχημα προκλήθηκε από έκρηξη.

Ωστόσο, οι περισσότεροι αποκλείουν το ενδεχόμενο το αεροπλάνο να χτυπήθηκε σε ύψος μεγαλύτερο από τα 10.000 μέτρα από έναν πύραυλο από αυτούς που διαθέτουν οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους στο Σινά.

Επομένως παραμένουν δύο υποθέσεις: ένα τεχνικό πρόβλημα που προκάλεσε μια έκρηξη και μια άμεση διάλυση του αεροσκάφους χωρίς να αφήσει χρόνο στον πιλότο να επικοινωνήσει με το έδαφος -μια πολύ σπάνια περίπτωση, σύμφωνα με τους ειδικούς-, ή μια βόμβα, που έβαλε μέσα στο αεροσκάφος κάποιος από τους επιβαίνοντες, ή είχε τοποθετηθεί σε αυτό από ένα μέλος του προσωπικού εδάφους.

«Kάποιος άλλος εκτός από τον πιλότο μπορεί να έριξε το Αirbus»

Kάποιος άλλος εκτός από τον πιλότο μπορεί να έριξε το ρωσικό Αirbus, υποστηρίζει την ίδια ώρα Ρώσος αξιωματούχος σε δηλώσεις του στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων «Sputnik».

Mε βάση το σενάριο ότι τo ρωσικό Αirbus A321-200 της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας Kogalymavia, προτού συντριβεί είχε ανέβει απότομα και εν συνεχεία είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα πέφτοντας σημαίνει πως, είτε ότι είχε κάποια σοβαρά τεχνικά προβλήματα είτε ότι κάποιος άλλος εκτός από τον πιλότο είχε αναλάβει τον έλεγχο και σκοπίμως το έριξε, υποστηρίζει ο Ντέιλ Λέπαρντ, πρώην επικεφαλής της Διεθνούς Ομοσπονδίας της Ένωσης Πιλότων Αεροπορίας (IFALPA).

Η λάμψη που κατέγραψε δορυφόρος ενισχύει τη θεωρία της έκρηξης

Την ίδια ώρα αμερικανοί αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι αμερικανικός δορυφόρος που καταγράφει υπεριώδεις ακτινοβολίες κατέγραψε μια λάμψη δευτερόλεπτα πριν ξεκινήσει η πτώση του αεροσκάφους.

Η πληροφορία αυτή ενισχύει την εκδοχή έκρηξης στο εσωτερικό του αεροσκάφους καθώς κατά τους ίδιους αξιωματούχους η καταγραφή της λάμψης αυτής δεν συνεχίστηκε για αρκετά δευτερόλεπτα στοιχείο που θα υποδείκνυε ότι εκτοξεύθηκε κάποιος πύραυλος προς το αεροσκάφος, όπως είχαν υποστήριξει το Σάββατο οι τζιχαντιστές υποστηρίζοντας ότι ήταν αυτοί που κατέρριψαν το ρωσικό αεροσκάφος.

Παρόλα αυτά το στοιχείο αυτό αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά καθώς θα μπορούσε να προέρχεται από έκρηξη βόμβας ή από έκρηξη στο χώρο των καυσίμων ή από μηχανική βλάβη σε κάποιον από τους κινητήρες.

Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές ειδικών από το Κάιρο που παραχώρησαν δηλώσεις στο πρακτορείο Ria Novosti δεν έχουν εντοπιστεί προς το παρόν ίχνη από εκρηκτικά.

Και μπορεί οι ρωσικές υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας να απορρίπτουν ως βιαστική κάθε εκτίμηση για τα αίτια της πολύνεκρης συντριβής πάνω από το Σινά, όμως, ελλείψει στοιχείων, τα σενάρια κάθε είδους οργιάζουν.

Ο Αιγύπτιος πρόεδρος έφτασε στο σημείο να απορρίψει ως «προπαγάνδα» τα περί κατάρριψης από τζιχαντιστές, αλλά μέχρι να βγάλει συμπεράσματα, κάθε ενδεχόμενο παραμένει ανοικτό.

Σύμφωνα, όμως, με τα διεθνή ΜΜΕ, η περιοχή όπου συνετρίβη το ρωσικό αεροσκάφος βρίσκεται στα χέρια τρομοκρατικών οργανώσεων που πρόσκεινται στο Ισλαμικό Κράτος. Το γεγονός ότι η αιγυπτιακή κυβέρνηση έχει αφήσει τη χερσόνησο του Σινά στην τύχη της, εκμεταλλεύονται οι τρομοκρατικές οργανώσεις για να στρατολογούν νέα μέλη.

Μετά την καθαίρεση του ισλαμιστή προέδρου Μοχάμεντ Μόρσι το 2013, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Die Zeir», οι δραστηριότητες παρόμοιων ομάδων έχουν αρχίσει και πάλι να εντείνονται. Μία από τις από τις ισχυρές αυτή στη στιγμή στη χερσόνησο είναι η «Ανσάρ Μπέιτ Αλ Μαγκντίς» ή αλλιώς «Επαρχία Σινά», η οποία έχει προσαρτηθεί στο Ισλαμικό Κράτος .

Η «Επαρχία Σινά» αριθμεί μεταξύ 300 και 700 μαχητών, σύμφωνα με τον Τσακ Γκολντ, από το το Ινστιτούτο για Μελέτες Ασφαλείας του Τελ Αβίβ. Το γεγονός ότι οι τρομοκρατικές ομάδες είναι σε θέση να στρατολογούν νέα μέλη δεν οφείλεται μόνο στην ανεργία. Στην περιοχή ανθεί το λαθρεμπόριο όπλων και ναρκωτικών.

Πηγή: Protothema.gr