Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024 03:00
Τοπικά

Η πρωτοποριακή εφαρμογή Novoville στην υπηρεσία των πολιτών του Βόλου






Μία νέα πρωτοποριακή εφαρμογή για τους χρήστες των smartphones εγκαινίασε σήμερα η Δημοτική Αρχή Βόλου. Πρόκειται για την εφαρμγή novoville, από την οποία ο δημότης θα μπορεί να φωτογραφίζει και ν’ αποστέλλει στις αρμόδιες υπηρεσίες όποιο πρόβλημα συναντάει στο Δήμο και τ οποίο θα προωθείται για την επίλυση του.

«Η επικοινωνία με τους δημότες είναι πρωταρχικός στόχος της Δημοτικής Αρχής, ώστε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του», υπογράμμισε ο Θάνος Θεοδώρου.

ΑΠό την πλευρά του ο κ. Ηρακλής Μπουραντάς, συνιδρυτής της novoville, η οποία λειτουργεί ήδη σε 17 Δήμους της Ελλάδας και την επόμενη εβδομάδα σ” ένα Δήμο της Μεγάλης Βρετανίας, επεσήμανε πως ο Βόλος για την εταιρεία αποτελεί μία ιδιαίτερη περίπτωση και ευελπιστεί ν” αποτελέσει success story.

Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης ζητημάτων δημοσίου ενδιαφέροντος και αιτημάτων πολιτών. Αποτελείται από δύο υποσυστήματα, αυτό που βλέπουν οι πολίτες και αυτό που βλέπουν οι υπηρεσιακοί παράγοντες.

Οι δυνατότητες του δημότη είναι η αναφορά του προβλήματος, η ζωντανή ενημέρωση για την πορεία του προβλήματος, η λήψη σημαντικών νέων, η αποθήκευση όλων των τηλεφώνων των υπηρεσιών και η σύνδεση του με το αρμόδιο τμήμα, συχνές ερωτήσεις και η συμμετοχή σε δημοσκοπήσεις.

Λειτουργεί με πέντε απλά βήματα, δίνεις την ακριβή τοποθεσία που βρίσκεσαι, επιλέγεις έναν τύπο προβλήματος, στέλνεις φωτογραφία, γράφεις μία περιγραφή και το στέλνεις, όλα αυτά σε λιγότερα από 15 δευτερόλεπτα.

Τόσο οι δημότες, όσο και οι υπηρεσιακοί παράγοντες και η Δημοτική Αρχή, έχουν 24 ώρες το 24ωρο μια ζωντανή εικόνα της πόλης αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν δηλωθεί. Με κόκκινο είναι αυτά που είναι σε εκκρεμότητα, δεν πορτοκαλί αυτά που έχουν δηλωθεί και με πράσινο αυτά που έχουν επιλυθεί.

Όλα τα προβλήματα μπορείς να τα μοιραστείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να γράψεις ένα σχόλιο κάτω από ένα πρόβλημα και να συμβάλλεις στη γρηγορότερη επίλυσης του.

Από την πλευρά του Δήμου, ήδη έχουν εκπαιδευτεί δύο υπάλληλοι από κάθε υπηρεσία, οι οποίοι βλέπουν ζωντανά όλα τα προβλήματα σε πραγματικό χρόνο και δρομολογούν την επίλυση τους.

«Αφού καταγράφονται τα προβλήματα, έχουμε αρκετά στατιστικά στοιχεία ούτως ώστε να μπορούμε να μετρήσουμε σε εύρος χρόνου θέματα που αφορούν την αποτελεσματικότητα, τον μέσο χρόνο επίλυσης και άλλα σημαντικά ζητήματα που αφορούν την επιχειρησιακή λειτουργία του Δήμου», σημείωσε ο κ. Μπουραντάς.

Εάν κάποιος δεν έχει κινητό, μπορεί να τηλεφωνήσει στη γραμμή του δημότη και ο υπολογιστής περνάει το πρόβλημα στο σύστημα πριν ολοκληρωθεί η κλήση, χωρίς, όμως, φωτογραφία.

Το κόστος για το Δήμο είναι 7.200 ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη χρήση του πληροφοριακού συστήματος, τις δράσεις δημοσιότητας, την εκπαίδευση του προσωπικού, τη συντήρηση του, τις αναβαθμίσεις.

Μπορεί κάποιος από τις προσωπικές ρυθμίσεις ν’ αλλάξει την πόλη, προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάσταση που επικρατεί και στις υπόλοιπες πόλεις που χρησιμοποιούν τη novoville.

«Ο κόσμος ανταποκρίνεται. Στόχος μας είναι οι μικρότερα ηλικιακά ομάδες, δηλαδή το 10% του ενεργού πληθυσμού του δήμου, τους πρώτους τέσσερις μήνες. Ο μέσος όρος επίλυσης των προβλημάτων είναι 9 ημέρες, ενώ κατά μέσο όρο ένας πολίτης δηλώνει τρία προβλήματα το μήνα», κατέληξε ο κ. Μπουραντάς.