Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024 16:13
Τοπικά

Βόλος: «Πράσινο» για ποδηλατόδρομους – Δημιουργείται δίκτυο 10.140 μέτρων






Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η μελέτη διαμόρφωσης δικτύου ποδηλατοδρόμων στο Βόλο από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, όπως και στην προηγηθείσα συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.

Σύμφωνα με την κανονιστική που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, στην πόλη θα χαραχθεί δίκτυο ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους 10.140 μέτρων, που θα ενώνει τον Βόλο με τη Ν. Ιωνία διερχόμενο από 18 νέα οδικά τμήματα και θα κατασκευαστεί σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές: στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι αποκλειστικές λωρίδες κίνησης του ποδηλάτου θα χαραχθούν επί του οδοστρώματος, θα έχουν πλάτος τουλάχιστον 1,5 μέτρου και θα ακολουθούν παράλληλη φορά με την κίνηση των υπολοίπων οχημάτων. Οι ποδηλατόδρομοι θα χρωματιστούν με ειδικά υλικά και θα τοποθετηθεί οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, ενώ το κόστος του έργου προϋπολογίζεται στις 488.600 ευρώ.

Συνολικά, το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων θα διέρχεται τις οδούς Ρήγα Φεραίου (από Φ. Ιωάννου έως Κασσαβέτη και από Κασσαβέτη έως Ιωλκού), Μαγνήτων (από Μεταμορφώσεως έως Κίτσου Μακρή), Κασσαβέτη (από Ρήγα Φεραίου έως Δημητριάδος και από Μαγνήτων έως Ρήγα Φεραίου), Σταθά (από Δημητριάδος έως Μαγνήτων), Κ. Μακρή (από Μαγνήτων έως Ρήγα Φεραίου), Μεταμορφώσεως (από 28ης Οκτωβρίου έως Ρήγα Φεραίου και από Ρ. Φεραίου έως Μαγνήτων), Βασσάνη (από Ρήγα Φεραίου έως Παπαδιαμάντη), Μικρασιατών (από Ζάχου έως Βασσάνη), Παπαδιαμάντη (από Λαμπράκη έως Ζάχου),  Ζάχου (από Παπαδιαμάντη έως 2ας Νοεμβρίου), Φιλαδελφείας (από Καραμπατζάκη έως Μαιάνδρου), Μαιάνδρου (από Φιλαδελφείας έως Ικάρων), Ικάρων (από Μαιάνδρου έως Εθνικών Αγώνων), Πάρκο Ν. Ιωνίας (από Πολυτεχνείου έως Δοξοπούλου), Εθνικών Αγώνων (από Ικάρων έως Βενιζέλου), Βενιζέλου (από Εθνικών Αγώνων έως Καραμπατζάκη), Χείρωνος (από Ρήγα Φεραίου έως Μαγνήτων), Μαγνήτων (δυτικό τμήμα από Χείρωνος έως Ζάχου) και Ενοποίηση της παραλιακής διαδρομής (από το Λιμεναρχείο έως το πάρκο Αναύρου).

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θανάσης Σταυρίδης, υπογράμμισε ότι η απώλεια θέσεων στάθμευσης είναι αναπόφευκτη και ότι σημαντικό ρόλο για τη διασφάλιση της λειτουργίας του δικτύου ποδηλατοδρόμων θα παίξει η τροχαία. Επεσήμανε ωστόσο ότι οι ποδηλατόδρομοι που σχεδιάζονται με βάση τα διεθνή πρότυπα, θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος στην πόλη. «Ο Βόλος είναι πόλη ποδηλάτου και το ποδήλατο είναι ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον και την υγεία των δημοτών», σημείωσε.

Ο ίδιος επεσήμανε ότι στο μέλλον το δίκτυο θα ενισχυθεί και με το «κούμπωμα» κι άλλων οδών, και ότι για να πετύχει το μέτρο θα πρέπει να αλλάξει νοοτροπία στους δημότες. «Πριν ένα χρόνο, όταν είχαμε τοποθετήσει τα ποδηλατοστάσια, ήταν άδεια και τα ποδήλατα οι χρήστες τα κλείδωναν σε δέντρα και στύλους. Πλέον αυτό έχει αλλάξει», σημείωσε.

Στο δημοτικό συμβούλιο

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η κανονιστική για το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Βόλο, στη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου. Με εξαίρεση τον επικεφαλής των Δρόμων Συνεργασίας, Μαργαρίτη Πατσιαντά, που επέμεινε στη θετική του άποψη, οι υπόλοιπες μειοψηφίες ψήφισαν λευκό. Η επικεφαλής της Επιλογής Ευθύνης Νατάσσα Οικονόμου δήλωσε θετική στο δίκτυο, υποστήριξε ωστόσο ότι προηγείται η αποκατάσταση των αποξηλωμένων προβληματικών σημείων και σημείωσε ότι θα περιμένει τη μελέτη του έργου.

Ολοκληρωμένη μελέτη για το έργο, ζήτησε και το μέλος της ΛΑΣ, Θεοδ. Τσαλούχας, ενώ ο ανεξάρτητος Κ. Γαργάλας, μίλησε για αποσπασματικές παρεμβάσεις και για ελλείψεις στη μελέτη που αφορούν στην αναπλήρωση των θέσεων στάθμευσης που θα χαθούν εξαιτίας της χάραξης.

«Στο εξωτερικό τα δίκτυα ποδηλατοδρόμων δεν είναι έργα απομονωμένα, αλλά αποτελούν μέρος παρεμβάσεων που περιλαμβάνουν δίκτυα πεζοδρόμων και εξυπηρέτηση από μέσα μαζικής μεταφοράς», είπε από την πλευρά του ο ανεξάρτητος Νίκος Κανελλής.

«Βρισκόμαστε σε λάθος κατεύθυνση όταν μιλάμε για δίκτυο ποδηλατοδρόμων και ρωτάμε πόσες θέσεις στάθμευσης χάνονται», σχολίασε ο αντιδήμαρχος ανάπτυξης, Αποστ. Ζαρκάδας Βεργής.

Ο εκτελών χρέη Δημάρχου, Θάνος Θεοδώρου, εξήγησε τα «σφικτά» πλαίσια του προγράμματος μέσα στα οποία καλείται να λειτουργήσει η υπηρεσία. Σημείωσε δε ότι στην επόμενη συνεδρίαση θα παρουσιαστεί η μελέτη, ώστε να κατατεθούν οι παρατηρήσεις των μειοψηφιών.

«Σήμερα γίνεται η αρχή», είπε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Θανάσης Σταυρίδης, και υπογράμμισε ότι «πρόκειται για μια σημαντικότατη παρέμβαση στο κέντρο του Βόλου που θα χαιρόμαστε τόσο εμείς όσο και τα παιδιά μας».