ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην κυκλοφορία ο νέος δρόμος Κόρινθος – Πάτρα

Με ορισμένες αμφιλεγόμενες επιλογές στην ονοματοδοσία των σηράγγων, παραδόθηκε στην κυκλοφορία η Εθνική Οδός Κορίνθου-Πατρών.

Η μεγαλύτερη σήραγγα του έργου, αυτή της Παναγοπούλας, πήρε το όνομα Ανδρέας Παπανδρέου, «που ενέπνευσε πολλούς από εμάς, όπως εμπνέει σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Επίσης, σήραγγα Πανόρμου δόθηκε το όνομα του Νίκου Τεμπονέρα, εκπαιδευτικού που δολοφονήθηκε κατά τη διάρκεια των μαθητικών κινητοποιήσεων της περιόδου 1990-91.

Σε μία προσπάθεια «ισορρόπησης», μία από τις σύραγγες πήρε το όνομα του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας, Κωστή Στεφανόπουλου.

Όσο για τις υπόλοιπες σήραγγες του έργου, η σήραγγα Χελιδορίου πήρε το όνομα του Διογένη, η σήραγγες Δερβενίου και Μαύρων Λιθαριών, τα ονόματα των οπλαρχηγών της επανάστασης Νίκου Πετμεζά και Παναγιωτάκη Γεραρή, η σήραγγα Ακράτας του αντιστασιακού Καπετάν Νικήτα, Νίκου Παλίκαρη, και τέλος, ίσως η πιο επιτυχημένη από τις επιλογές, στη σήραγγα Αιγείρας δόθηκε το όνομα του νεαρού Πάνου Μυλωνά, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο, αποτελώντας την αφορμή για τη δημιουργία ενός κινήματος υπέρ της οδικής ασφάλειας.

Όσον αφορά τη λειτουργία του άξονα, η Κορίνθου-Πατρών θα δοθεί στην κυκλοφορία νωρίς το απόγευμα. Οι εορταστικές μετακινήσεις (πριν και μετά το Πάσχα) θα εξυπηρετούνται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα σε όλο το μήκος του δρόμου, ωστόσο μετά το Πάσχα θα υπάρξουν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Τα διόδια δεν θα λειτουργήσουν πριν το Πάσχα.

Κατά τα λοιπά, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, επανέλαβε ότι η ολοκλήρωση του έργου συμβολίζει την ικανότητα της χώρας να σταθεί στα πόδια της «δεν θέλω να μιλήσω για την ιστορία του έργου, ο δρόμος είχε γίνει θρύλος για την ατελείωτη ταλαιπωρία που χάριζε στους πολίτες, ιδίως στις ημέρες των μαζικών εξόδων».

Απαντώντας δε στην κριτική που δέχθηκε για την ομιλία του στα Τέμπη, ανέφερε: «Κανείς δεν έχει κάνει αυτοκριτική, δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για τις συμβάσεις της υπερκοστολόγησης που έδεναν το δημόσιο συμφέρον χειροπόδαρα. Αυτή είναι μία συζήτηση που πρέπει να κάνουμε».

Στην κατάσταση που παρελήφθη το έργο αναφέρθηκε και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. «Το 2015 είχε υλοποιηθεί μόλις το 50% του έργου. Σήμερα έπρεπε να παραδίδεται ένα έργο που να περιλαμβάνει τον Πύργο, την Τσακώνα και το Καλό Νερό. Οι υπεύθυνοι για τη μείωση του τεχνικού αντικειμένου μας κατηγορούν για όλα».

Στα εγκαίνια παρευρέθη ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης, πλήθος βουλευτών και τοπικών παραγόντων.

Να σημειωθεί πως ούτε και αυτή τη φορά (όπως και στα εγκαίνια των Τεμπών την περασμένη εβδομάδα) δεν έγινε η παραμικρή αναφορά ούτε στους κατασκευαστές του έργου (κοινοπραξία «Άπιον Κλέος») ούτε στους παραχωρησιούχους (κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός») που θα διαχειρίζονται το έργο για τα επόμενα 30 χρόνια.