ΚΟΡΥΦΑΙΕΣΜαγνησίαΤοπικά

Οι Ευρωπαίοι βάζουν πόδι στη φέτα μέσω Μαγνησίας-Γερμανική πολυεθνική αγόρασε ποσοστό τυροκομικής στον Αλμυρό

Μετά τις προτάσεις της Κομισιόν για αποζημίωση στους μετακινούμενους κτηνοτρόφους, μία ακόμη επιθετική κίνηση από Γερμανική πολυεθνική γαλακτοκομικών δείχνει τις προθέσεις πλέον των ευρωπαϊκών κολοσσών να αποκτήσουν μερίδιο αγοράς και φυσικά την προστιθέμενη αξία από τη φέτα, καθώς καθυστερεί η λειτουργία διεπαγγελματικής, λόγω της αδυναμίας συνεννόησης κτηνοτρόφων και βιομηχάνων, που θα κατοχυρώσει αυτό το εθνικό προϊόν ΠΟΠ.

Αυτή τη φορά πρόκειται για εξαγορά του 25% τυροκομικής εταιρείας με έδρα τον Πλάτανο Αλμυρού που απασχολεί 65 εργαζόμενους και μάλιστα εκτρέφει και κατσίκια στην Αλόννησο. Η Γερμανική πολυεθνική είναι η Hochland, ενώ η τυροκομική του Αλμυρού που παράγει και συσκευάζει φέτα φασόν για μεγάλες εγχώριες τυροκομικές μονάδες, όπως η Δωδώνη , είναι η Greek Family Farm – Κτηνοτροφική Μαγνησίας
Η Greek Family Farm (ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ) έχει τις δικές της εκτάσεις για την παραγωγή βιολογικών ζωοτροφών και τα δικά της πρόβατα για την παραγωγή πρόβειου γάλακτος
Πρόκειται για τη δεύτερη επενδυτική παρουσία μεγάλου ξένου ομίλου στον τυροκομικό χάρτη της Μαγνησίας, μετά από την εξαγορά της SHM HELLAS ΠΗΛΙΟΝ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗ ΑΒΕΕ στο Βελεστίνο από την Γαλλική πολυεθνική lactalis.
Η Greek Family Farm – Κτηνοτροφική Μαγνησίας διαθέτει το σήμα Patros στη φέτα την οποία παράγει φασόν στην Κτηνοτροφική Μαγνησίας. Η εξαγορά ποσοστού 25% στην Ελληνική μονάδα από τους Γερμανούς επισφραγίζει ουσιαστικά την συνέχιση της συνεργασίας των δύο επιχειρήσεων η οποία άρχισε το 2015.

Η Hochland, η οποία ήταν ανάμεσα στους πολέμιους της κατοχύρωσης της φέτας ως ελληνικό προϊόν την περίοδο που το θέμα συζητούνταν σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης στις αρχές του 2003, ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 παράγοντας λευκό τυρί από αγελαδινό γάλα να χτίζει το brand Patros και στην συνέχεια προχώρησε και στην παραγωγή φέτας μέσω Ελλήνων συνεργατών. Παλαιότερα είχε συνεργαστεί με τις MΕΒΓΑΛ και Κολιός.
Οι δύο εταιρείες δεν ανακοίνωσαν το τίμημα της εξαγοράς η οποία εκκρεμεί να εγκριθεί από την γερμανική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η Hochland, σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία της Nielsen, είναι leader στην αγορά των λευκών τυριών στην αγορά της Γερμανίας με ποσοστό της τάξης του 17%, μία αγορά όπου κυριαρχούν τα private laber κυρίως των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ (Lidl, Aldi κ.α.).
Για να δώσουμε μία τάξη μεγεθών η Hochland, που έχει ιστορία 92 ετών, είχε το 2017 πωλήσεις ύψους 1,45 δισ. ευρώ και απασχολεί σε παραγωγικές και εμπορικές δραστηριότητες περίπου 5.000 άτομα από τα οποία μόνο τα 1.800 είναι στην Γερμανία.
Αντίστοιχα η Greek Family Farm, η οποία δημιουργήθηκε το 2000, παρουσίασε το 2017 πωλήσεις ύψους 19,45 εκατ. ευρώ στα ίδια επίπεδα με το 2016 ενώ τα προ φόρων κέρδη εκτοξεύθηκαν από τα 119,7 χιλ. ευρώ το 2016 σε 955 χιλ. ευρώ το 2017.

Το τυρί και η… φάκα

Οι

Το θέμα ασφαλώς και έχει θορυβήσει ους εγχώριους μεγάλους «παίχτες» της παραγωγής φέτας, καθώς επανέρχονται στο προσκήνιο όλοι οι πολέμιοι της κατοχύρωσης του προϊόντος ως ΠΟΠ .
Οι τελευταίοι βρήκαν ευκαιρία μέσω και της συμφωνίας CETA, να ξεκινήσουν από τον Καναδά για την κατάκτηση πρώτα των αγορών εκτός Ευρώπης και πλέον να πολιορκήσουν και την ευρωπαϊκή αγορά μέσω επιθετικών εξαγορών, ενώ την ίδια ώρα ο κλάδος της προβατοτροφίας αργοπεθαίνει λόγω των χαμηλών τιμών που προσφέρονται από την εγχώρια τυροκομία και των αθρόων εισαγωγών πρόβειου γάλακτος από Βαλκανικές χώρες…
Η συζήτηση για εθελοντική έξοδο των προβατοτρόφων από το επάγγελμα μέσω αποζημίωσης που υπολογίζεται στα 300 ευρώ ανά ζώο, πιθανό να αποτελέσει τη Λυδία λίθο για την άλωση και της αγοράς φέτας στη χώρα, ώστε οι πολυεθνικές της Ευρώπης να πάρουν την προστιθέμενη αξία, από ένα προϊόν του οποίου η ζήτηση εκτοξεύεται με την αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα…

Με δεδομένη την άθλια οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι κτηνοτρόφοι, το σχέδιο για αφανισμό των μαντριών μέσω αποζημιώσεων, είναι το τυρί, αλλά η φάκα, είναι ότι πλέον οι Ευρωπαίοι πέρα από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, θα  σερβίρουν στους 30 και πλέον εκατομμύρια τουρίστες  πλέον και φέτα που θα παράγεται από τις δικές τους μονάδες…

ΠΗΓΗ: thessaliatv.gr