MobileΒόλοςΤοπικά

Μία στις δύο επιχειρήσεις μέτρησε απώλειες στην αγορά του Βόλου

Απώλειες μέτρησε στην περίοδο των γιορτών μία στις δύο επιχειρήσεις στην εμπορική αγορά του Βόλου.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, η μείωση στον τζίρο των καταστημάτων ήταν από 10% έως και 20%.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 250 επιχειρήσεων σε παραδοσιακές αγορές αστικών κέντρων της χώρας και το αποτέλεσμά της σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Αποστόλη Οντόπουλο επιβεβαιώνει και την κίνηση των γιορτών στον Βόλο.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο κινήθηκαν σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. Ο χριστουγεννιάτικος τζίρος ήταν χαμηλότερος για τις μισές επιχειρήσεις 51% σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10% -20%).
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο κ. Οντόπουλος είπε ότι «με το πέρας της εορταστικής περιόδου ολοκληρώθηκε η χειρότερη χρονιά ίσως της κρίσης. Δεν καταφέραμε στις γιορτές να δούμε αύξηση τζίρου παρά το εορταστικό κλίμα της αγοράς και τα επιδόματα. Ούτε καν να μείνουμε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι δεν κατορθώσαμε», εξήγησε.
Τις μεγαλύτερες απώλειες μέτρησε η ένδυση Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ αυτός των τροφίμων και ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες. Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Σύμφωνα πάντοτε με την έρευνα, οπωσδήποτε σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.
Την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών.
Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%) η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Από την περαιτέρω επεξεργασία των ερωτημάτων προέκυψε ότι την περίοδο των εορτών κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φτηνά προϊόντα (46,8%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά (3,7%), ενώ ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό.
Η πλειονότητα των επιχειρήσεων και συγκεκριμένα το 74,5% αναγκάστηκε να καλύψει εξ ιδίων το διευρυμένο ωράριο και 22,3% επέλεξε να διευρύνει το ωράριο των μισθωτών της.
Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι. Τα ¾ των επιχειρήσεων φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.
Ακόμη, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περυσινή χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο, το 15% είχε πτώση έως και 10%, ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις (45%) είχαν μείωση από 11% – 20%.
Τέλος, ποσοστό 17% κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις του άνω του 41%.