Τοπικά

ΕΛΜΕ Μαγνησίας: Να μη γίνουν τα σχολεία αρένες ανταγωνισμού

«Τα φαινόμενα της βαθμοθηρίας, των παρεμβάσεων για τη βαθμολογία, της απαξίωσης και των προσβολών προς καθηγητές, έχουν πάρει διαστάσεις στη Μαγνησία», αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή της η τοπική ΕΛΜΕ, , που πάντως εκτιμά ότι τα γεγονότα μεγαλοποιήθηκαν από τα μέσα ενημέρωσης.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Η εκπαιδευτική κοινότητα – μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς – έχει ως στόχο την ουσιαστική παροχή γνώσης, τη συνεργασία, την ευγενή άμιλλα μέσα στις μικρές κοινότητες που αποτελούν τα σχολεία, μέσα σε μια κοινωνία άκρως ανταγωνιστική και ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δυστυχώς αναπαράγει το στείρο ανταγωνισμό.

Τα πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο σχετικά με αντιθέσεις και συγκρούσεις σχετικά με τη βαθμολογία μαθητών σε σχολείο της Μαγνησίας, ως συνήθως, μεγαλοποίησαν και παραποίησαν γεγονότα. Ωστόσο το πρόβλημα της βαθμοθηρίας,  των παρεμβάσεων για τη βαθμολογία, της απαξίωσης και των προσβολών προς καθηγητές, δυστυχώς έχει πάρει διαστάσεις. Τέτοιες  είδους ενέργειες και πρακτικές στηλιτεύονται γιατί δεν μεταλαμπαδεύονται στους μαθητές οι αξίες της γνώσης και του συναγωνισμού, αλλά «προωθείται» το μοντέλο ενός  στείρου ανταγωνισμού.

Οι εκπαιδευτικοί έχοντας πλήρη επίγνωση του παιδαγωγικού τους ρόλου οφείλουν να στέκονται απέναντι σ’ αυτές τις πρακτικές και να μην δέχονται καμιά τέτοιου είδους παρέμβαση στο έργο τους.

Για μας τους εκπαιδευτικούς οι γονείς είναι αρωγοί της κοινής προσπάθειας για τη βελτίωση της παιδείας, για την ολόπλευρη μόρφωση (γνωστική και κοινωνική) για  τους μαθητές, τους αυριανούς πολίτες της κοινωνίας. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν τα σχολεία αρένες ανταγωνισμού και οι εκπαιδευτικοί έρμαια στη ματαιοδοξία κανενός. Το οφείλουμε πάνω από όλα στους μαθητές μας. Τα όποια προβλήματα, μπορούν να επιλυθούν στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας με διάλογο και συνεργασία και να ανοίξει επιτέλους η συζήτηση για το τι σχολείο θέλουμε.