Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024 14:27
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τραγωδία Αίγινας: Ο καπετάνιος του «Αντωνία» είχε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ






Ανατροπή στην υπόθεση της ναυτικής τραγωδίας στην Αίγινα, η οποία στιγμάτισε φετινό καλοκαίρι, καθώς σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που προέκυψαν, ο καπετάνιος του μοιραίου τουριστικού σκάφους «Αντωνία» είχε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, γεγονός που ενδεχομένως συνέβαλε καθοριστικά στην εξέλιξη της όλης ιστορίας.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση της τοξικολογικής εξέτασης, η οποία εκδόθηκε στις 209 Οκτωβρίου από το Εργαστήριο Τοξικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και δημοσιοποιεί η εφημερίδα «Το Βήμα», στο αίμα του χειριστή του πλοιαρίου «Αντωνία», ο οποίος βρισκόταν ανάμεσα στα θύματα, βρέθηκε αλκοόλ της τάξης των 0,69 γραμμαρίων ανά λίτρο με όριο το 0,50.

Τα νέα ευρήματα ενδέχεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη διερεύνηση της υπόθεσης, καθώς, επί της ουσίας, ανατρέπουν τα δεδομένα και αποκλείουν διάφορα σενάρια τα οποία είχαν αναπτυχθεί. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ από τον χειριστή του τουριστικού πλοιαρίου είναι πιθανό να αποσαφηνίσει τα βαθύτερα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό αυτό δυστύχημα, το οποίο κόστισε τη ζωή σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων, μεταξύ των οποίων και παιδιών. Η κατανάλωση αλκοόλ είναι πιθανό να ερμηνεύσει την καθυστερημένη αντίδραση και αντίληψη του καπετάνιου τη στιγμή της σύγκρουσης των δύο σκαφών.

Η ναυτική τραγωδία συνέβη στις 12:30 το μεσημέρι, στις 16 Αυγούστου 2016, όταν το ταχύπλοο «Duende», το οποίο οδηγούσε ο 77χρονος επιχειρηματίας Θρασύβουλος Λυκουρέζος, με άλλους τρεις επιβάτες, εμβόλισε το τουριστικό πλοιάριο «Αντωνία», στο οποίο επέβαιναν 24 άτομα, με αποτέλεσμα να πνιγούν τέσσερις άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ένα αγόρι μόλις 5 ετών. Από την προανάκριση της υπόθεσης κρίθηκε προφυλακιστέος ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου.

Όπως έχει προκύψει από την ανάλυση των δεδομένων, «το ταχύπλοο που φέρεται να εκινείτο, σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, με μεγάλη ταχύτητα από δεξιά της λάντζας και οι κανόνες αποτροπής ατυχημάτων στη θάλασσα επιβάλλουν ο οδηγός του σκάφους που δεν έχει προτεραιότητα να σταματήσει. Υπάρχει όμως και συμπληρωματικός κανόνας που αναφέρει ότι, αν δεν υπάρχει συγκράτηση του σκάφους που δεν έχει την προτεραιότητα, δηλαδή του “Αντωνία”, η ευθύνη μεταφέρεται στον χειριστή του ερχόμενου από δεξιά σκάφους, δηλαδή του ταχυπλόου “Duende”, να αποφύγει τη σύγκρουση. Ο 77χρονος επικαλείται ότι εκείνη την ώρα είχε στραμμένη την προσοχή του “ως ώφειλε” στα δεξιά του όπου υπήρχαν και άλλα πλοιάρια. Και έτσι δεν έκανε καμία κίνηση να αποφύγει τη σύγκρουση». Επιβαρυντικό στοιχείο για τον χειριστή του ταχύπλοου ήταν ότι εγκατέλειψε το σημείο της τραγωδίας και δεν υποβοήθησε τα θύματα.

Όπως αναφέρει το «Βήμα», πλέον εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του άτυχου χειριστή της λάντζας αλλάζει τυπικά και ουσιαστικά ορισμένα από τα δεδομένα της υπόθεσης. Και αυτό επειδή μπορεί να του αποδοθεί ότι «είχε λόγω χρήσης αλκοόλ, τις κρίσιμες στιγμές, μειωμένα αντανακλαστικά». Αναφέρεται ότι από τις ίδιες εξετάσεις δεν προέκυψε χρήση αλκοόλ από τον 77χρονο προφυλακισθέντα.

Επιπλέον, στο φάκελο της υπόθεσης εντάχθηκαν δεδομένα τηλεφωνικών κλήσεων των εμπλεκόμενων στο δυστύχημα λίγο μετά το τραγικό συμβάν, επιβεβαιώνοντας τα δεδομένα που ήδη έχουν βγει στην επιφάνεια.

 

 

Πηγή: protothema.gr