Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024 12:29
Τοπικά

Λεηλασία του παλιού τροχαίου υλικού στην Α΄ΒΙΠΕ και το Λατομείο






Χωρίς τέλος το πλιάτσικο και η λεηλασία του παλιού τροχαίου υλικού στον Βόλο. Παλιές φορτάμαξες, εμπορευματικά αλλά και επιβατικά βαγόνια, καλώδια και ανταλλακτικά τροχαίου υλικού, αποτελούν δέλεαρ για διάφορα κυκλώματα που συνεχίζουν να κάνουν χρυσές δουλειές στις πλάτες του σιδηρόδρομου.

Ακόμη και μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε πρόσφατα, με αποτέλεσμα να πάρουν τον δρόμο για τις φυλακές 8 υπάλληλοι του ΟΣΕ και 3 άτομα που φέρονται ότι προκάλεσαν ζημία 7 εκατ. ευρώ στον Οργανισμό μέσω της κομπίνας με το ανακυκλώσιμο υλικό που εμπορεύονταν, δεν ίδρωσε το αυτί κανενός.

Στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό, στο ύψος του Λατομείου πριν από το Σέσκλο, βαγόνια, εμπορικές φορτάμαξες αλλά και άλλο τροχαίο υλικό, που έχουν εγκαταλειφθεί στον ανενεργό πλέον σιδηροδρομικό σταθμό εδώ και χρόνια, παραμένουν καθημερινός στόχος των κυκλωμάτων χαλκού.

Παρότι η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει γίνει αποδέκτης δεκάδων καταγγελιών για την επιδρομή που γίνεται από άτομα που βγάζουν… μεροκάματο, μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει παρέμβει.

Ο φωτογραφικός φακός  χθες το πρωί, στον πρώην σιδηροδρομικό σταθμό Λατομείο, αποτύπωσε βαγόνια σχεδόν απογυμνωμένα από κάθε μέταλλο, καλώδια ξεγυμνωμένα και πεταμένα εδώ εκεί. Οι επιτήδειοι, γνωρίζοντας καλά ότι το μέρος είναι αφύλαχτο, μεταβαίνουν με φορτηγά και αγροτικά και φορτώνουν με το κιλό τροχούς, μηχανές, μεταλλικά παράθυρα και ό,τι άλλο μπορεί να αξιοποιηθεί προς πώληση.

Το ίδιο γίνεται και στην παλιά σιδηροδρομική γραμμή πάνω από την Α’ Βιομηχανική Περιοχή, όπου επίσης υπάρχει έκθετο παλιό τροχαίο υλικό του Σιδηροδρόμου, και σχεδόν επί καθημερινής βάσης καταγράφονται νέα περιστατικά κλοπών.

Οι εκροές που καταγράφει στις καταστάσεις αποτελεσμάτων ο ΟΣΕ λόγω των αλλεπάλληλων κλοπών τροχαίου υλικού, αποτελούν εισροές για τα κυκλώματα του χαλκού. Όπως τονιζόταν από παράγοντες που γνωρίζουν καλά τα πράγματα μέσα στον Σιδηρόδρομο, το αφύλαχτο τροχαίο παλιό υλικό αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τους επιτηδείους.

Αντιθέτως για τον ΟΣΕ, το κόστος είναι σημαντικό τόσο από την αποψίλωση καλωδίων χαλκού και τις εργασίες αποκατάστασης των κλεμμένων καλωδίων, όσο και από τα διαφυγόντα κέρδη από την πιθανή μεταπώληση του παλιού τροχαίου υλικού.